"Zanemarena" grupa radnika konačno doživela svojih 5 minuta: Njihove veštine se naprasno traže
Virtuelna komunikacija im je nudila više mogućnosti da sa drugima podele svoja razmišljanja
Verovatno postoji nekoliko kategorija radnika kojima se osladio rad od kuće, ali se jedna posebno istakla, a to su introvertne osobe.
Prema rečima jednog stručnjaka za brendiranje - "radno mesto su stvorili ekstroverti, za ekstroverte", dodajući da je koncept otvorenog prostora (eng. open space) najgora opcija.
Osim što su u radu na daljinu, zaposleni širom sveta uživali u svojoj komociji, fleksibilnosti, činjenici da ne moraju da putuju i sređuju se za posao i sastanke, mnogima je relativno lako palo i to što ne moraju da sreću kolege.
Zatvorene osobe su zavolele to što u radu od kuće niko ne može da ih "ometa", da prilazi za njihov sto i pokreće konverzaciju. Prema pisanju BBC, "ova vrsta rada je pružila priliku tihim i neprimetnim osobama, koje su u kancelariji uvek prolazile ispod radara, da se sada istaknu".
S druge strane, osim šefova (mada ne svih), povratak u ofis željno iščekuju svi ekstroverti. Prelaz na rad od kuće desio se naglo tokom 2020, a neki su se bolje prilagodili novonastalim uslovima od nekih drugih.
Mimo toga, promenile su se i potrebe klijenata, tako da su - zanimljivo - veštine koje poseduju introvertne osobe više dolazile do izražaja.
Virtuelna komunikacija im je nudila više mogućnosti da sa drugima podele svoja razmišljanja, navodi se u tekstu Kejt Morgan, u kojem zaključuje i kako je "tihim" zaposlenima rad od kuće omogućio da kombinuju novu energiju s novim načinom rada – i tako se više istaknu.
U danima nestabilnosti, na samom startu pandemije, potrebe mnogih firmi i njihovih klijenata promenile su se, a istakli su se oni radnici koji su bili spremni da im izađu u susret.
Ključ uspeha je u tome što osobe zatvorenijeg tipa poseduju sposobnost analitičkog razmišljanja i empatiju, rekao je Ričard Etijen, stručnjak za brendiranje, i dodao da su te veštine tokom perioda pandemije veoma tražene. Ovakve osobe su pouzdane i temeljne.
(Telegraf Biznis)