Na listi najtraženijih zanimanja nema ni programera ni građevinaca: Otkud preokret?

Vreme čitanja: oko 2 min.

U odnosu na januar 2022. godine, značajnije se povećao udeo oglasa u kojima se tražila srednja stručna sprema

Foto-ilustracija: Shutterstock

OVI indeks za januar 2023. pokazuje da je potražnja za radom bila 10,1 posto veća nego u januaru 2022, pri čemu je broj oglasa zabeležio povećanje u svim regijama Hrvatske, a najviše na severu Jadrana.

To upućuje na raniji početak potražnje za sezonskim radom, objavio je EIZ u utorak, a prenosi Poslovni.hr.

Kako je navedeno u objavi na veb stranici Ekonomskog instituta Zagreb (EIZ), prema desezoniranim podacima, OVI indeks je prošlog meseca zabeležio povećanje od 5,4 posto, što je poboljšanje u odnosu na decembar, kada je indeks pao za 2,5 posto na mesečnom nivou.

Rast je još izraženiji na godišnjem planu, jer je 10,1 posto ostvarenih u odnosu na januar prošle godine, značajno veća stopa rasta od one zabeležene u poslednjem mesecu 2022, kada je iznosila tri posto.

Najtraženija zanimanja: prodavac, kuvar i knjigovođa

Mnoge je verovatno začudilo što pri vrhu ove liste nema ni tradicionalno popularnih programera ni građevinskih radnika.

Top 3 najtraženija zanimanja su prodavac, kuvar i knjigovođa, dok su konobari ovoga puta pali na četvrto mesto, a magacioneri zauzimaju petu poziciju.

Ne samo da programeri i građevinski radnici nisu pri vrhu spiska, već je u tim branšama zabeleženo najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjem planu u januaru.

Video: Beograđani podeljeni oko mogućeg uvođenja obaveznog bakšiša na fiskalnom računu

S druge strane, kod pomenutih zanimanja je zabeleženo najveće povećanje, a dodatno treba istaći potražnju za medicinskim sestrama, rekli su iz EIZ-a.

U odnosu na januar 2022. godine, značajnije se povećao udeo oglasa u kojima se tražila srednja stručna sprema - sa 31,4 na 35,2 posto, kao i niskokvalifikovani rad, čiji je udeo porastao sa 6,8 na 9,6 posto.

U skladu sa trenutnim uslovima na hrvatskom tržištu rada, udeo oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno porastao je sa 45,3 na 46 posto, dok se udeo oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno vreme - u godinu dana takođe blago povećao, sa 46,3 na 46,8 posto.

Video: Kako da menjamo radne navike i šta je Lean&Kaizen u Srbiji

(Telegraf Biznis)