Koliko košta mesečno održavanje zgrade u Belvilu, Westu ili Blokovima: Zašto je razlika u računima?
Razlika u ceni održavanja vaše zgrade i one kod komšije može biti i veća od 2.000 dinara
Troškovi za održavanje zgrade može biti prilično izazovna stavka na računu, i razlikuje se po nekoliko faktora.
Uzimajući samo područje opštine Novi Beograd, ta razlika u ceni kreće se i do 2.000 dinara. Dalje, tekuće održavanje, investiciono održavanje i naknadu za prinudne upravnike plaćaju samo korisnici koji sklope ugovor za te usluge.
Dakle, važno je da li vaša zgrada ima sklopljen ugovor za Gradskim stambenim, da li ima odabranog profesionalnog upravnika, ili ste ga sami odredili.
- Na ovoj opštini cena zavisi od kvadrature, što je 10 dinara po kvadratu, starosti zgrade, što je starija, to je cena veća jer su veći rokovi održavanja. Dalje, kvadraturi stana, garaži, parking mestu, ili garažnom mestu, kao i tome da li zgrada pripada zatvorenom sistemu, pa neke imaju i obezbeđenje - rekao nam je profesionalni upravnik D.T. na ovoj opštini.
Prema njegovim rečima, novije zgrade na novobeogradskoj opštini imaju "jaču" cenu održavanja jer se u tu cifru uljučuje i to da li postoji video nadzor, da li je zgrada energetski efikasna, koliko puta se čisti i sl...
Tako, u Belvilu, na primer, mesečno održavanje košta 2.100 dinara. U naselju Mileve Marić Ajnštajn je poskupelo od ovog meseca, pa će stanari nekoliko zgrada plaćati ovu stavku 900 umesto 600 dinara.
Kako inače funkcioniše?
Inače, prema poslednjoj odluci Grada, najmanja visina iznosa tekućeg održavanja za stan ili poslovni prostor u zgradi bez lifta ubuduće iznositi 360,85 dinara, dok će taj iznos u zgradi sa liftom iznositi 469,11 dinara. Minimalni iznos za tekuće održavanje za garažu iznosi 216,51 dinar, dok je za garažne boksove i garažna mesta 144,34. Za samostalne delove zgrade, odnosno prostorije sa tehničkim uređajima, transformatorske stanice i skloništa, taj iznos je 216,51 dinar.
Najveća novina je svakako trošak za prinudne upravnike, ali kao što je ranije objašnjeno građani će upravnike plaćati samo u slučaju da nikako ne mogu da se dogovore da za upravnika izaberu nekoga od stanara ili da izaberu profesionalnu firmu kojoj će poveriti taj posao. U tom slučaju opština dodeluje prinudnog upravnika, i to samo dok se stanari ne sastanu opet i dogovore se oko privatne agencije za upravljanje zgradom.
Kao što biraju profesionalnog upravnika, stanari imaju mogućnost da sklope ugovor za tekuće održavanje zgrade sa nekom od sada već brojnih privatnih agencija ili sa javnim preduzećem „Gradsko stambeno“. A upravo agencije su uglavnom i angažovane na Novom Beogradu.
Novoutvrđeni minimalni iznosi koji bi mogli da povećaju konačan iznos Infostana odnose se na zgrade koje sklope ovakav ugovor.
Minimalni iznosi izdvajanja za investiciono održavanje zajedničkih delova zgrade određuje se u zavisnosti od kvadrature stana ili poslovnog prostora, starosti zgrade, ali i toga da li objekat ima lift. Ovi izdaci naplaćuju se i po kvadratnom metru garaže kao posebnog dela zgrade, odnosno razlikuju se za garažni boks ili garažno mesto.
Cene za stan ili poslovni prostor, po metru kvadratnom:
* 3,13 dinara za zgrade stare do 10 godina, bez lifta
* 4,69 dinara za zgrade stare od 10 do 20 godina, bez lifta
* 6,25 dinara za zgrade stare od 20 do 30 godina, bez lifta
* 7,82 dinara za zgrade stare više od 30 godina, bez lifta
* 4,07 dinara za zgrade stare do 10 godina, sa liftom
* 6,10 dinara za zgrade stare od 10 do 20 godina, sa liftom
* 8,13 dinara za zgrade stare od 20 do 30 godina, sa liftom
* 10,16 dinara za zgrade stare više od 30 godina, sa liftom
Svaka zgrada tako je priča za sebe, a mi vas pozivamo da u komentarima pišete koliko košta održavanje zgrade u vašem naselju, ukoliko živite na Novom Beogradu.
(V.B.)