Ugovor za telefon: Zašto važi i posle dve godine i da li operater mora da vam kaže da papir ističe
O datumu vašeg ugovora sa operaterom, morate misliti lično vi
Naizgled banalno pitanje, ali važno, posebno kada se tiče vašeg novčanika jeste ono koje su nam postavili naši čitaoci - šta se dešava kada korisniku istekne ugovor koji je potpisao na dve godine sa mobilnim operaterom?
Naime, mnogi, kao i jedan naš sugrađanin koji nam se požalio, misle da je isticanjem ugovora sve završeno i da nemaju više nikakvu obavezu prema operateru.
Činjenica je međutim, da ugovor nastavlja da važi, jer ste, uslovno rečeno, tako dozvolili.
- Postoje ugovorene obaveze koje se zaključuju na određeni vremenski period. Obično je to šest meseci, godinu dana ili dve godine, u zavisnosti od operatera i usluge koju korisnik, odnosno potrošač zaključuje. Za period od minimalno godinu dana, na primer, potrošač ima pravo da ostvari neki popust, da kupi novi telefon, popust na pretplatu u iznosu od 50 odsto, pod uslovom da nakon isteka te minimaane obaveze, ukoliko želi da raskine ugovor, mora da isplati razliku cene popusta do punog iznosa cene proizvoda. Ili, ukoliko je kupljen uređaj, da se isplati puna cena i onda raskine ugovor - rekao je za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije.
On objašnjava, da kada je reč o ugovoru od dve godine, on nastavlja dalje da teče pod istim uslovima kao i prvog dana kada je napravljen.
- Ugovor ima istu validnost sve dok korisnik ne ode u poslovnicu i ne podnese zahtevsa raskid ugovora. Tek nakon toga se smatra da je ugovor raskinut - kaže Dragić.
Na pitanje da li su operateri dužni da ipak obaveste svoje korisnike da im je ugovor na izmaku, kaže:
- Ne postoji zakonska odredba. Tako da operater nije obavezan da obavesti u nekom predviđenom roku korisnika o datumu isteka ugovora. To je isključivo poslovna politika firme i da li će na taj način zadržati postojeće korisnike ili dobiti nove - kaže nam Dragić.
(Vesna Bjelić)