Vratila je pocepane Najki patike nakon dve godine i dobila 100$: Otkriva "trik" koji malo ko zna
Erika je advokatica koja proučava uslove poslovanja različitih kompanija i o tome edukuje svoje pratioce na TikTok mreži
Da li ste znali da je obuća (posebno patike) vrsta robe na koju kupci najčešće imaju primedbe? Ipak, evo paradoksa. Osim ako nije reč o "fabričkoj grešci" ili nekom očiglednom feleru, teško je dokazati zašto želite da zamenite patike nakon (jednog) nošenja.
Sve češće se dešava da kupci naiđu na neudobnu obuću, da se ona odlepljuje ili pukne. Proces reklamacije ume da bude mukotrpan i neretko se završi u korist trgovca.
To nije slučaj samo u Srbiji, mada je praksa zamene u inostranstvu, pre svega u SAD, ipak "ležernija". Takođe, cene obuće su uglavnom niže, posebno u poređenju s platama, pa kupci ove "neuspele kupovine" uglavnom ne doživljavaju mnogo stresno.
Ipak, svako bi zasigurno želeo da dobije novi par patika - gratis, ili barem poklon vaučer.
Jedna TikTokerka iz Amerika objavila je video koji je u trenu postao viralan, a uspela je, zapravo, da zameni stari par Najki patika - novim, i nakon isteka perioda od 60 dana (koliko važi mogućnost povraćaja robe).
Erika je pratiocima otkrila način kako da dobiju besplatan par obuće ovog američkog brenda, ali naravno, pod uslovom da već poseduju Najki patike. U videu, objavljenom krajem prošle godine, Erika prikazuje simulaciju razgovora između sebe i zaposlenog u radnji sportske opreme.
- Zdravo, moje patike su pocepane, mogu li da dobijem novi par? - pita Erika "zaposlenog", koji odgovara: "Kupili ste ih pre skoro dve godine, tako da ne možemo ništa da uradimo, pošto je prošlo više od 60 dana".
- Ne govorim o politici povraćaja od 60 dana. Pročitala sam vaše uslove i sve dok je prošlo manje od dve godine od datuma proizvodnje (odštampano unutar patika), to je pokriveno garancijom i Najki će mi dati ili potpuno novi par ili poklon karticu za istu vrednost - rekla je ova mlada devojka u TikTok videu, inače advokatica, koja se posebno bavi finansijama.
- U redu. Više ne pravimo te patike, ali mogu vam dati vaučer na 100 dolara - navodi "zaposleni" kojeg glumi Erika u video snimku.
Ona, naime, proučava uslove poslovanja različitih kompanija, kako bi uštedela novac potrošačima i otkrila im dodatne pogodnosti kojih inače nisu svesni. U slučaju Najkija, zvanična garancija kompanije podrazumeva da se artikli mogu vratiti - njima, ako vremenom dobiju neki "nedostatak".
Ako se konkretan par obuće više ne pravi, onda kompanija mora da obezbedi poklon karticu za istu vrednost, koju kupac onda može da koristi za kupovinu novog para na veb stranici Najkija ili u radnji.
Međutim, da biste iskoristili ovu klauzulu o garanciji, morate da vratite svoj "neispravan" par patika u prodavnicu (ako ste ga prvobitno kupili u prodavnici) ili tako što ćete kontaktirati kompaniju - ako su patike kupljene onlajn.
Iako su ove informacije dostupne na veb stranici Najkija, mnogi kupci, u realnosti, ne čitaju kompletne uslove kupovine niti obraćaju pažnju na klauzule o garanciji, zbog čega je malo poznato da je to moguće. Erika takođe ima i jedan trik kako da dobijete popust od ovog brenda, u SAD, ali morate da kupite svoje artikle u prodavnici: "Znam da, ako kupujem u prodavnici, mogu dobiti 15% popusta. Samo moram da preuzmem Najki aplikaciju i pokažem to zaposlenom/kasiru".
Mnogi njeni video snimci odnose se i na avio-kompanije i pogodnosti koje klijenti mogu dobiti ako, na primer, njihov let kasni ili je prebukiran. Erika deli i savete o tome kako da ostvarite popuste za velike brendove, dobijete besplatne knjige i karte za bioskop, i tome slično.
Inače, vraćanje puklih patika je kod nas postalo nemoguća misija, o čemu smo i pisali sredinom prošle godine. Referentne laboratorije više neće da sarađuju sa fizičkim licima, pa je dokazivanje problema, a samim tim i reklamacija - sve manje dostupna opcija.
(Telegraf Biznis)