Vraćanje puklih patika postalo nemoguća misija: Otkrivamo zašto vam ne daju reklamaciju

 
  • 34
butik patike, muškarac u kupovini, sportska odeca, obuca Foto: Shutterstock

Kvalitet obuće postao je najveći potrošački problem u Srbiji, a kako saznajemo, on se još i produbio. Referentne laboratorije više neće da sarađuju sa fizičkim licima, pa je dokazivanje, a samim tim i reklamacija postalo - nemoguća misija na našem tržištu. 

Od ukupne robe koja se prodaje u Srbiji, obuća izgleda spada u najnekvalitetniju. Zbog lošeg kvaliteta, cipele i patike glavni su predmet većine reklamacija, ali tek pokoja primedba stigne i do suda, jer su često parnični troškovi skuplji od same robe.

Prilikom kupovine obuće, potrošači se vode teorijom "ono što je skupo to je i kvalitetno". Međutim, u praksi je potpuno drugačije, cena ne opravdava kvalitet i samim tim dolazi do velikog nezadovoljstva potrošača nakon svega nekoliko meseci od kupovine.

Istovremeno, onlajn trgovina je u Srbiji porasla za vreme epidemije, ali je porastao i broj žalbi građana. Tako, one sada zatrpavaju Udruženja za zaštitu potrošača, a rešenja jednostavno nema.

Svaki put kada se kupcu odbije reklamacija na obuću, sledeći korak jeeste da dokažu da oni nisu krivi za situaciju koja se dogodila, međutim, sada nemaju način.

- To jedino mogu putem nezavisne laboratorije da urade. Međutim, stručne laboratoije više ne sarađuju sa fizičkim licima, i analize mogu da rade samo sa pravnim licima. To znači da laboratorije rade testove isključivo na na novom proizvodu -kaže za Telegraf Biznis Marko Dragić, pravni savetnik pri Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS).

Marko Dragić, pravnik NOPS Laboratorije rade testove isključivo na na novom proizvodu/Marko Dragić/Foto: Privatna arhiva/Ustupljen materijal

Prema njegovim rečima, na tom novom proizvodu ne može da se utvrdi ništa.

- Stručnjaci onda mogu samo vizuelnim zapažanjima da odrede da li postoji problem i da daju mišljenje koje ne znači ništa, odnosno nije obavezujuće. To jeste možda korak ka rešavanju problema, ali u praksi, nijedna reklamacija ne može da se reši - navodi naš sagovornik.

Državni organi pred ovakvim situacija uglavnom su nemi i praktično se prećutno dozvoljava trgovcima da nastave sa takvim načinom poslovanja, navodi Dragić, dodajući da se uporno provlači teza da idemo ka pravcu EU i usklađujemo Zakone sa EU, što u konkretnom slučaju nije istina.

Jedan od problema je u tome što ne postoje utvrđeni standardi prilikom uvoza, što znači da roba i nižeg kvaliteta može da se nađe u rafovima trgovaca.

- Javlja se  problem i kvaliteta, odnosno pravilnika, jer tako ulazi veći broj nekvalitne robe u zemlju. Nije moguće da samo jedna loboratorija vrši analizu tokom  uvoza,a onda i odlučuje o svakoj reklamaciji - navodi nam on.

(Telegraf Biznis)

Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Danilo

    15. jun 2021 | 16:28

    Zato je moja mama, posle 3 odbijene reklamacije, otišla u tu radnju, i dok je kao razgledala obuću, u 4 para ukupne vrednosti 100 000 dinara sipala sok od borovnice. :)

  • Kiza

    15. jun 2021 | 14:21

    To de desaba kao i sve ostalo zato sto cutimo i trpimo. Kada bi se ljudi suprostavili, isto tako bezobrazno kao sto se i oni ponasaju prema nama, potpuno bi bila druga prica. A mi cutimo i trpimo.!!!

  • Jelena

    15. jun 2021 | 16:08

    Office, kozne cizmice. U novembru kupljene, bukvalno 4 puta ih obula. Svaki put do restorana, automobilom. Na obe se odvalio djon. U januaru reklamirane. Reklamacija nije uvazena jer nisam ih adekvatno nosila. Pitam se da li mi obucu u Srbiji kupujemo da stoji u cipelarniku za ukras? Takodje trudnica, niti sam vozila u njima niti isla po vodi. BEZOBRAZLUK

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>