Kucala poruku za parking, ali omašila broj tablica: Kako je Beograđanka uspela da izbegne plaćanje kazne?
Važno za sve vozače: pri produžavanju plaćanja korisnik može kao odgovor na poruku o primljenom zahtevu za parking SMS-om, da pošalje samo zvezdicu (*)
Kada je reč o parkiranju u Beogradu, verovatno jedina gora situacija od "lutanja" po ulicama i traženja mesta - jeste kada vozača dočeka kazna.
Onima koji žive u našoj prestonici dobro je poznato kako sistem funkcioniše: postoje 3 "standardne" zone (1, 2. i 3.), kao i zona A (dozvoljeno je parkiranje na pola sata), tzv. plava zona - gde je moguće uplatiti kartu po satu ili na dnevnom planu.
Postupak plaćanja parkiranja SMS porukom:"U poruku je potrebno upisati registarsku oznaku identično kao na registarskoj tablici vozila, bez razmaka i specijalnih znakova (npr. BG0123ŠČ, a ne BG0123SC). Korisnici, čije registarske oznake vozila sadrže karaktere Č, Ć, Ž, Š, Đ, mobilne telefone moraju da podese tako da omoguće unos ovih karaktera (opcija „UTF8″, odnosno „UNICODE”), jer se svi opcioni karakteri kao npr. korišćenje karaktera D ili DJ umesto Đ smatraju nevažećim.
Moguće je poslati dve ili tri poruke odjednom, ukoliko je vremenskim ograničenjima tako predviđeno. Pri produžavanju plaćanja korisnik može kao odgovor na poruku o primljenom zahtevu za parking SMS-om, da pošalje samo zvezdicu (*).
Produženo vreme parkiranja korisnik može da plati tek 5 minuta pred istek vremenskog ograničenja zone, po dobijanju informacije o isteku maksimalno dozvoljenog vremena parkiranja.", navodi se na sajtu Parking servisa.
Međutim, jednoj našoj čitateljki se desila neprijatna situacija, kada je regularno poslala SMS za parking kartu, ali joj je ipak stigla kazna. Šta se desilo?
- Parkirali smo se u trećoj zoni, i kao i uvek, u SMS poruci smo otkucali broj registarske tablice, zatim poslali na pravi broj. Međutim, kako od skoro imamo dva automobila, greškom smo poslali broj registarske tablice starijeg vozila, odnosno onog koji imamo godinama. Novi auto imamo tek koji mesec unazad, a kako se u telefonima čuvaju poruke od ranije, po difoltu smo kopirali broj registarske tablice drugog automobila. Dakle, uplatili smo parking, ali za drugi auto, koji taj dan nismo vozili - priča nam K. V. iz Beograda.
Kaže da ništa nisu primetili dok im nije stigla kazna.
- Baš sam se iznenadila. Sva sreća, imali smo sačuvanu poruku o uplati za taj dan, 29. mart, za konkretno vreme, tako da smo to mogli da priložimo kao dokaz. Pomislila sam da su male šanse da mi uvaže molbu za eliminisanje kazne, ali sam ipak odlučila da pošaljem mejl. Doduše, Parking servis mi je već jednom izašao u susret, vezano za neku drugu situaciju, tako da me je i to ohrabrilo. Naime, umanjili su mi iznos kazne jednom prilikom, jer sam zakasnila da produžim, nešto oko praznika... Ne sećam se tačno, ali pamtim pozitivno iskustvo, videla sam da su korektni i fleksibilni.
Čitateljka je sastavila mejl, poslala SMS o uplati kao dokaz, kao i kaznu. U roku od pola sata je dobila povratnu e-poruku, gde je obaveštena da je "zahtev uzet u razmatranje", te da će je o daljem ishodu obavestiti u najkraćem mogućem roku.
Po svemu sudeći, tako je bilo. Sutradan je stigao mejl od Parking servisa da je molba uvažena, te da će predmet biti storniran, što možete pročitati i na fotografiji iznad koju nam je poslala K. V.
- Zaista su me prijatno iznenadili, odmah sam im zahvalila.
(Telegraf Biznis)