Rekordno trošenje za Crni petak, a kako li će tek biti sutra? Stiže Sajber ponedeljak

Ceo vikend je u znaku tzv. Crnog petka, ali...

Foto: shutterstock.com

Da, kao što rekosmo, ceo ovaj vikend, poslednji u novembru, u znaku je tzv. Crnog petka (eng. Black Friday) - kada bi po pravilu trebalo da zavlada prava "šoping groznica".

Ipak, naši kupci ostaju razočarani i ove sezone, žaleći se na slabe popuste i propuste vezane za onlajn kupovinu i zalihe robe.

A miljama daleko od nas, Amerikanci imaju čemu da se raduju, barem sudeći po iznosu koji je ostvaren prethodnih dana.

Kupci su potrošili rekordnih 9,12 milijardi dolara u onlajn kupovini tokom Crnog petka ove godine, prema Adobe-u, koji prati prodaju na veb lokacijama prodavaca. Ukupna onlajn prodaja za dan nakon Dana zahvalnosti porasla je za 2,3% u odnosu na prethodnu godinu, a elektronika je dala veliki doprinos, pošto je onlajn prodaja porasla za 221 odsto.

Igračke su bile još jedna popularna kategorija za kupce, sa porastom od 285%, kao i oprema za vežbanje, koja je porasla za 218%.

Mnogi potrošači su, primećuje CNBC, prihvatili "fleksibilne" načine plaćanja na Crni petak, dok nastavljaju da se bore sa visokim cenama i inflacijom.

Opcija "Kupi sada, plati kasnije", o kojoj je i Telegraf Biznis nedavno pisao kao o veoma naprednoj, porasla je za 78% u poređenju sa prošlom nedeljom, počevši od 19. novembra, a prihodi te iste opcije su porasli za 81% u istom periodu.

Neki od ovogodišnjih najpopularnijih artikala uključivali su konzole, dronove, Epl MacBook, Dyson proizvode i igračke kao što su Fortnite, Roblox, Bluey, Funko Pop! i Disney Encanto.

Kupci, koji su bili "vredni" ovog 25. novembra, takođe su oborili rekord u porudžbinama sa mobilnih uređaja, pošto je 48% onlajn prodaje ostvareno na pametnim telefonima, što je povećanje sa 44% u odnosu na lani.

Ova rekordna potrošnja, inače, dolazi nakon snažnog talasa kupovine na Dan zahvalnosti, kada su potrošači na internetu izdvojili rekordnih 5,29 milijardi dolara, što je 2,9% više u odnosu na prethodnu godinu.

Prema Adobe-u, kupci obično troše oko 2 do 3 milijarde dolara na mreži dnevno.

Foto: Shutterstock

Za trgovce na malo, ovi brojevi mogu biti obećavajući pokazatelj narednih nedelja, a posebno imajući u vidu da stiže i Sajber ponedeljak, koji se obeležava sutra, 28. novembra.

On je poput brata blizanca, koji nastupa odmah posle vikenda obojenog Crnim petkom, a od kojeg ga razlikuje jedno: akcije i popusti važe samo na onlajn kupovinu. Doduše, sudeći po prethodno napisanom, čini se da Amerikanci generalno polako "dižu ruke" od fizičke kupovine.

Očekuje se da će ove godine Sajber ponedeljak u SAD doneti 11,2 milijarde dolara potrošnje, što je povećanje od 5,1% u odnosu na prethodnu godinu, navodi dalje Adobe. Sajber ponedeljak postaje sve popularniji širom sveta, jer je uznapredovala i sama e-trgovina, naročito od perioda pandemije.

Inače, u anketi Telegraf Biznisa smo vas pitali i da li ste išli u šoping ovog petka (vikenda) ili to planirate, a vaši odgovori nam govore da ste "spremni za bojkot".

Printskrin: Telegraf.rs
Video: 10 šoping zamki u koje upadamo: Didroov efekat tokom Crnog petka može finansijski da vas unakazi

(Telegraf Biznis)