Tegle su prošlost, sada ih napadaju ekrani: Nakon plaćanja, pojavi se "Želite li da date bakšiš?"
Međutim, kupcima u SAD ova praksa se ne dopada...
Amerikanci se sve češće suočavaju sa ekranima na kojima piše "Dodaj napojnicu?" (Add a tip?), a negde su čak označeni i procenti popusta koje možete odabrati.
Bilo da se radi o plaćanju kafe, preuzimanju hrane na šalteru restorana ili deljenju vožnje, sada se maltene svuda traži napojnica — ali, da li je potrebna?
Ipak, neki imaju dilemu, jer često ne znaju "pravila", tj. kada i zašto častiti konobara/frizera/vozača taksija...
Kažu da se osećaju pod pritiskom da daju napojnicu, kada se "suoče" s tim pitanjem prikazinim na ekranu, i skoro uvek popuste pod pritiskom.
U Srbiji, sve češće viđamo slične "zahteve", ali uglavnom na kutijama/teglama izloženim u objektima.
Kupcima u SAD se ova praksa ne sviđa. Nedavna studija dva univerziteta otkrila je da su u velikom broju slučajeva oni kojima je prikazan ekran sa takvim natpisom - imali više „negativnih emocija u vezi sa iskustvima plaćanja“ od onih kojima ekran nije bio prikazan.
Davanje bakšiša je odavno standard u nekim profesijama, uglavnom za radnike kao što su konobari i barmeni. Oni se, zapravo, oslanjaju na prihod od napojnica jer plate u ugostiteljstvu nisu uvek zadovoljavajuće.
U međuvremenu, tegle sa gorepomenutim natpisima odavno se viđaju pored kasa u pekarama ili kafićima, ali su digitalni ekrani - novina.
Ono što je sada drugačije je to što se zahtevi za napojnicu šire kroz industrije i situacije, i pojavljuju se na ekranima računara nakon plaćanja, npr u lokalnom Starbaksu ili piceriji.
Odluka kupca da da ili ne da napojnicu, često je praćena "budnim okom" zaposlenih i drugih kupaca, i to stvara dodatni pritisak.
(Telegraf Biznis)