Morate li da platite mehaničaru kad vam ne popravi auto? Evo šta kažu iskustva nesrećnih vozača, ali i zakon

D. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

"Taguje" vas čudan zvuk iz motora i odvezete auto kod mehaničara s nadom da će popraviti kvar. Nakon nekoliko dana, vraćaju vam ga i kažu: "Sve popravljeno" – ali auto i dalje ne radi. Pitate li se da li morate da platite za neispravnu uslugu? Evo šta kažu realna iskustva i dobra praksa.

"Naplatio je 600 evra umesto dogovorenih 150"

Jedan vozač iz Srbije podelio je na Redditu šta mu se dogodilo: mehaničaru je dovezao auto na popravku vrednu 150 €, ali je ovaj bez njegovog odobrenja uradio dodatne intervencije, pa je račun skočio na 600 €. On je rekao: "Ne pada mi na pamet da platim. Koje su mi opcije?" Mehaničar je zadržao kola i pretio da može da napravi dodatnu štetu ako ne plati.

Drugi korisnici su mu poručili: plati ono što ste dogovorili - a za ostalo ne odgovaraš ako nisi pristao. Po zakonu, zahtevaš specifikaciju rada i samo plaćaš dogovorene radove.

Foto: Shutterstock

Srbija: 55–65% servisa radi "na crno"

Preko polovine auto-servisa posluje bez fiskalne fakture i garancije. U takvim slučajevima, kupac nema nikakvu dokumentaciju, a mehaničar može naplatiti izmišljene delove, utrošene sate rada “koji nikad nisu postojali”.

Preporuka potrošačkog savetnika

Prema savetima iz Nacionalne organizacije potrošača, uvek tražite raspisan radni nalog i pisanu specifikaciju delova i usluga. Ako ste se prethodno dogovorili i mehaničar prekorači trošak za više od 15 %, imate pravo da odbijete razliku bez dodatnog troška.

Pravo na ponovnu proveru

Ako niste zadovoljni popravkom ili mislite da je mehaničar “preterao” s delovima i radom, imate pravo da zatražite drugo mišljenje - od drugog majstora ili veštaka. Ukoliko novi servis potvrdi da originalni rad nije bio potreban, možete tražiti povraćaj novca.

Praktičan vodič: Šta uraditi pre plaćanja

Dogovorite cenu u pisanom obliku, jasno definišite šta ulazi u rad, a šta ne.

Zahtevajte pisani radni nalog i račun - bez toga ne postoji garancija.

Pratite fakturu i opciju: ako neće da stvarno izvadi i pokaže stare delove, ne plaćajte bez dokaza.

Ako je naplata veća od dogovora, zatražite specifikaciju i odbijte višak.

Ako servis ne ispravi kvar, tražite drugo mišljenje i eventualno se vratite kod prvog majstora uz dokaz.

Foto: Shutterstock

Niste dužni da plaćate popravku koju niste tražili - i za to imate zakonska sredstva. Srbija ima problem s nelegalnim servisima, ali vi možete preduzeti korake da se zaštitite: pisana dokumentacija, garancija, provereni servisi i profesionalni pristup mogu vam uštedeti stotine evra i mnogo glavobolje.

(Telegraf Biznis)