"Prvo da naučimo da komuniciramo sa sobom, a onda sa ostalima": Gde najviše greše menadžeri u Srbiji?
"U redu je i suočiti mišljenje, i suprotstaviti stavove, i ne saglasiti se sa idejom u kompaniji. To nam nedostaje". Važno je da se ne plašimo da izložimo svoj stav", kaže naš sagovornik
U današnjoj epizodi podcasta "Kako si na poslu sa Anom i Vesnom", razgovaramo o problemima u komunikaciji, odnosno koliko je važan način na koji želimo da pošaljemo poruku ili izložimo ideju u svom timu.
Često se dešava da su ljudi na visokim pozicijama, a naročito u većim kompanijama u Srbiji, preopterećeni prezentacijama, rokovima, i ne čuju druge u timu. Nemaju vremena. Neutralni posmatrači, odnosno koučevi pronalaze rešenje i nude konkretne savete kroz treninge kako da primenite nove veštine u praksi.
Mirko Samardžić je naš gost, a on je kouč i senior konsultant za razvoj liderstva i komunikacija. Partner u jednoj domaćoj konsultantskoj kući koja pomaže organizacijama na individualnom, timskom i organizacionom nivou da budu produktivniji i ostvaruju bolje rezultate.
Mirko ima više od 10 godina iskustva u prodaji, bankarstvu i konsaltingu. Sertifikovani je „Erickson Professional“ kouč i sertifikovani PCM (Process Communication Model) kouč.
Objašnjava nam kako da koristimo proverene alate i metodologije koji omogućavaju timovima i pojedincima da otkriju unutrašnje potencijale i kreiraju najbolje moguće ishode za sebe.
Kako radi sa ljudima na različitim nivoima menadžmenta, pitali smo ga šta im je zajedničko a tiče se problema na poslu?
"Da nauče da slušaju, postavljaju prava pitanja. To ih retko uče na fakultetima. Zajednička je potraga za balansom i zadovoljstvom svakodnevnim poslom, potreba za boljim odnosima sa kolegama i članovima tima, kako bi uspeli da odgovore sve većim zahtevima tržišta".
Zahtevi su uglavnom odnose na podizanje nivoa liderskih veština kroz obuke i podizanje ličnih potencijala kroz rad 1-1 (koučing).
"Izazovi su uglavnom na, kako mi to zovemo u koučingu, višim neurologičkim nivoima. Nejasna slika i vizija ko želimo da budemo i gde se krećemo, ugrožene suštinske vrednosti i nesklad između onoga što nam je stvarno važno i onoga što živimo u realnosti", navodi on.
Da li se i kako razlikuju izazovi sa kojima se sreće viši menadžment od ljudi koji su u srednjem ili nižem menadžmentu?
"I da i ne. Zajedničko je rad sa ljudima, razumevanje pojedinačnih potreba i timskih potreba, svi imaju nekoga iznad kome odgovaraju. Ono što ih razlikuje je nivo odgovornosti i krug uticaja.
Niži nivoi operativnog menadžmenta imaju veliki broj ljudi koje direktno vode, oni trpe veliki pritisak jer sve što je zamišljeno se na njihovom nivou prevodi u konkretan proizvod ili uslugu. Često to što je zamišljeno se ne komunicira jasno, pravovremeno i to stvara konfuziju.
Suočavaju se sa manjkom ljudi usled poremećaja na tržištu radne snage, COVID krize, a zahtevi i targeti ostaju isti. Takođe je karakteristično da nemaju obuku o osnovnim menadžerskim veštinama, što ih dovodi u nezavidan položaj i često u burnout".
Namerno sam se više fokusirao na ovaj nivo menaždmenta koji je nepravedno zapostavljen u našim kompanijama, dodaje naš sagovornik.
Viši nivoi menadžmenta se suočavaju sa izazovima poput "zatrpanost sastancima", "nema komunikacije sa ljudima" i "razumevanja šire slike", donose se pogrešne odluke ….
Najkorisnije što ljudi čuju i nauče na koučing sesijama su: - Osvešćivanje mentalnog stava, razumevanje sopstvenog kruga uticaja i kako ga proširiti.
- Odakle dolazi motivacija?
- Kako postaviti ciljeve, planirati, delegirati, dati fidbek, voditi sastanke…
3 saveta za menadžere kako da poboljšaju nastup
- Naći vreme za sebe
- Slušati druge ljude, svoje ljude - pažljivo. To je vaša obaveza
- Brinite o sebi (pazite kako se hranite, spavajte, šetajte). Ako ste dobro na privatnom planu, odraziće se to i na poslovnom nivou. Možda je banalno, ali odatle sve kreće, kaže naš sagovornik.
Celu epizodu pogledajte na početku teksta.
Budite nam dobro!
Pratite Kako si na poslu podcast
RSS: https://rss.com/podcasts/telegrafbiznis/
Google Podcasts: https://www.google.com/podcasts?feed=aHR0cHM6Ly9tZWRpYS5yc3MuY29tL3RlbGVncmFmYml6bmlzL2ZlZWQueG1s
Spotify Podcast:
Pratite nas i na
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ivan Milovanović
Treba im kouč da ne bude burnout? Ćao zdravo.
Podelite komentar
Klon
Grese najvise jer svoje pozicije cuvaju preko ledja ljudi ispod sebe. Gaze ljude da bi napredovali. Lazu i mazu svoje nadredjene. Obecavaju a ne ispunjavaju ciljeve i posle podredjeni krivi. Mnogo managera cuva svoje pozicije na pogresan nacin a nisu ni svesni da sa tim pokazuju pravu stranu svoje licnosti!
Podelite komentar
Matija
Kakav Smit od priče
Podelite komentar