Trosi 5000din tako sto laze. A struja oko 60% iz uglja po svetu a kod nas i do 75%. Znaci zagadjuje isto ili vise nego na benzin i dizel. A kod kuce ce malo sutra da napuni za 30 minuta 30Kw bateriju. To znaci da mora da ima punjac od 60kw sto dodje blizu 100A. A toliko nema ni jedna kucna instalacija. Vecinom limitatori na 16-25A. Pa neka svak izracuna sa 3x16 A a sve ostalo da isklicu koliko je to kw i koliko sati treba da se napuni.
A Ratovi ne zagadjuju prirodu i neuticu na globalno zagrevanje vec moj dizelas im smeta jer se nekvari i ne puni im dzepove . More jedna Srbska kobra (daska sa dva exera na kraju ) pa po ledkima . MRS
ako je trosio 300 eura mesecno nije nikako mogao da smanji na 40 eura. Glupo je lagati ljude. Druga stvar je sto je razlika u ceni prevelika jos uvek i slaba je rasprostranjenost punjaca
Samo turbo-benzinac(može i atmosferac) koji dobro podnosi tng. Ušteda je dupla, zagađenje je deset puta manje. Ko nema para može da ugradi i na 12 rata, od razlike u ceni nek otplaćuje rate.
Ugradnja se isplati za 4-8 meseci zavisno od kilometraže. Vožnja na metan je još isplativija ali je ugradnja skuplja i manje pumpi ga ima.
Nadam se samo da nece orion punjaci dobiti tender jer kod njih 1 kw kosta oko 320 dinara sto je i 15 puta skuplje nego najskuplja struja u domacinstvu. Licno se u to uverio jer sam vlasnik el automobila i sasvim vam je sve jedno da li punite auto na njihovim punjacima od 22kwh ili 50 ili 74kwh. Tako da kada punite auto kod njih oko 10 puta vam je skuplje nego da vozite auto na fosilna goriva. Na sav ovaj bezobrazluk sa cenama ne nalaze za shodno da odgovore na meil poslat pre skoro vise od mesec dana.
A lik nikako da se zapita odakle tolika struja za punjenje. Pogledajte koliko uglja sagori Tent A i B. Pogledajte naselja oko Obrenovca ništa liče. Pritom učešće Đerdapa je malo.
Kada bi se barem 70% struje proizvodilo od sunca, vetra i vode i da su baterije napravljene od neke ekološki prihvatljivije supstance ova priča bi imala smisla.
Ma super, zivimo standard kao u Svajcarskoj pa moze svako da kupi EV. Ja bi rado kupio, ali porodicno Tesla vozilo kosta 60.000 evra!!! Da ne pominjem da treba da se ima i garaza za punjenje takvog automobila, pa ko nema garazu iskerisaj jos izmedju 20.000 - 30.000evra. Ovaj text nije jos za nase podnevlje, jer vecina ljudi nece dati vise od 10.000 za kupovinu polovnog-novijeg auta.
Čemu ovaj tekst kada 3/3 stanovništva živi na ivici siromaštva. Da li je ovaj Bjeloglav pomislio na iskop litijuma i da li se brine za okruženje gde se ono vrši i može li da spava. Da se toliko brinete za zagađenje išli bi gradskim prevozom ili biciklom i pisac ovih tekstova i Bjeloglav. Verovatno je autor ortak s njim i oduševljava se kako je on pametan. Ili je tekst naručen za iznos od 10 sa lukom i prilogom, kako bi Bjeloglav izašao iz aninimnosti. Vidi kako se smeje zadovoljan, izašao iz anonimnosti a autor isto srećan jer je sit.
Učinite i mene srećnom pa objavite ovaj komentar.
E moj Milane, kada dodje vreme za prodaju ode ti sva ustedazbog male prodajne cene. A i auto si sigurno platio vise nego sto bi te kostao klasican. Gde je tu usteda? I jos se mlatis sa punjenjem…
Ceo clanak plasiranjem laznih informacija ima za cilj da kod citaoca stvori utisak da je opsta pomama za kupovinom EV te da i sam citalac treba da se opredeli zs takvu kupovinu. Stvarnost i istina su sasvim drugacije. Zbog male traznje za EV fabrike privremeno obustavljaju proizvodnju ( Vw, Fiat, GM, Ford itd…). Narod je prozreo da su EV obicna prevara koja ima za cilj da im izbije pare iz dzepa a da dobiju gotovo beskoristan proizvod koji posle ne mogu da prodaju za iole pristojne pare. Niko nije lud da za 30%vecu cenu kupi vizilo koje treba satima da puni el. energijom, ima ograniceni domet pa je komplikovan iole duzi put, mogucnost da se baterije zapale itd, itd…
ЕВ није практично возило. Прекратко се вози и предуго пуни. Инфраструктуре има појединачно по ауто-путевима и свакако код оних који су углавном власници индивидуалних стамбених објеката. Када се доминантан број заинтересованих за куповином ЕВ из тог круга потрошача исцрпи, тражњи је крај. Најопаснија ствар је да се пуњачи инсталирају на бензинским пумпама ! То је само будали могло да падне на памет.
A sva ta električna energija nije proizvedena iz obnovljivih izvora energije. Vec vecinski ugalj iz Kolubare i Kostolca u termo elektranama. 75% elektrane 22% Hidrocentrale i ostatak sve drugo. Apsurd da nema veceg sve više struje treba pa mora i više uglja. Ali da nije mi pod nosom sto bi se reklo. Nek tamo negde dalje uagađuje. Pa nije to nikakvo rešenje.
Lol
Čestitam Milane, lepo zarađuješ kad si mogao da kupiš ta vozila, a znaš li koliko elektrike potrošiš i koliko je uglja za to sagoreno?
Podelite komentar
mioljub antonijevic
Trosi 5000din tako sto laze. A struja oko 60% iz uglja po svetu a kod nas i do 75%. Znaci zagadjuje isto ili vise nego na benzin i dizel. A kod kuce ce malo sutra da napuni za 30 minuta 30Kw bateriju. To znaci da mora da ima punjac od 60kw sto dodje blizu 100A. A toliko nema ni jedna kucna instalacija. Vecinom limitatori na 16-25A. Pa neka svak izracuna sa 3x16 A a sve ostalo da isklicu koliko je to kw i koliko sati treba da se napuni.
Podelite komentar
Pozdrav
I ja trošim 5iljada sipam za toliko i vozim dokle ide.
Podelite komentar
Ludi Milojko
I ja bih bio opušten kada bih imao para
Podelite komentar
Ivan
A Ratovi ne zagadjuju prirodu i neuticu na globalno zagrevanje vec moj dizelas im smeta jer se nekvari i ne puni im dzepove . More jedna Srbska kobra (daska sa dva exera na kraju ) pa po ledkima . MRS
Podelite komentar
realno
ako je trosio 300 eura mesecno nije nikako mogao da smanji na 40 eura. Glupo je lagati ljude. Druga stvar je sto je razlika u ceni prevelika jos uvek i slaba je rasprostranjenost punjaca
Podelite komentar
D Trut seeker
Samo turbo-benzinac(može i atmosferac) koji dobro podnosi tng. Ušteda je dupla, zagađenje je deset puta manje. Ko nema para može da ugradi i na 12 rata, od razlike u ceni nek otplaćuje rate. Ugradnja se isplati za 4-8 meseci zavisno od kilometraže. Vožnja na metan je još isplativija ali je ugradnja skuplja i manje pumpi ga ima.
Podelite komentar
Milos
Nadam se samo da nece orion punjaci dobiti tender jer kod njih 1 kw kosta oko 320 dinara sto je i 15 puta skuplje nego najskuplja struja u domacinstvu. Licno se u to uverio jer sam vlasnik el automobila i sasvim vam je sve jedno da li punite auto na njihovim punjacima od 22kwh ili 50 ili 74kwh. Tako da kada punite auto kod njih oko 10 puta vam je skuplje nego da vozite auto na fosilna goriva. Na sav ovaj bezobrazluk sa cenama ne nalaze za shodno da odgovore na meil poslat pre skoro vise od mesec dana.
Podelite komentar
Stan
I vodi firmu koja radi softver za: NAFTNE KOMPANIJE ahahahahah
Podelite komentar
Mile
A lik nikako da se zapita odakle tolika struja za punjenje. Pogledajte koliko uglja sagori Tent A i B. Pogledajte naselja oko Obrenovca ništa liče. Pritom učešće Đerdapa je malo. Kada bi se barem 70% struje proizvodilo od sunca, vetra i vode i da su baterije napravljene od neke ekološki prihvatljivije supstance ova priča bi imala smisla.
Podelite komentar
Baki
Ma super, zivimo standard kao u Svajcarskoj pa moze svako da kupi EV. Ja bi rado kupio, ali porodicno Tesla vozilo kosta 60.000 evra!!! Da ne pominjem da treba da se ima i garaza za punjenje takvog automobila, pa ko nema garazu iskerisaj jos izmedju 20.000 - 30.000evra. Ovaj text nije jos za nase podnevlje, jer vecina ljudi nece dati vise od 10.000 za kupovinu polovnog-novijeg auta.
Podelite komentar
Boranija
Čemu ovaj tekst kada 3/3 stanovništva živi na ivici siromaštva. Da li je ovaj Bjeloglav pomislio na iskop litijuma i da li se brine za okruženje gde se ono vrši i može li da spava. Da se toliko brinete za zagađenje išli bi gradskim prevozom ili biciklom i pisac ovih tekstova i Bjeloglav. Verovatno je autor ortak s njim i oduševljava se kako je on pametan. Ili je tekst naručen za iznos od 10 sa lukom i prilogom, kako bi Bjeloglav izašao iz aninimnosti. Vidi kako se smeje zadovoljan, izašao iz anonimnosti a autor isto srećan jer je sit. Učinite i mene srećnom pa objavite ovaj komentar.
Podelite komentar
Nata
E moj Milane, kada dodje vreme za prodaju ode ti sva ustedazbog male prodajne cene. A i auto si sigurno platio vise nego sto bi te kostao klasican. Gde je tu usteda? I jos se mlatis sa punjenjem…
Podelite komentar
Mika
Ceo clanak plasiranjem laznih informacija ima za cilj da kod citaoca stvori utisak da je opsta pomama za kupovinom EV te da i sam citalac treba da se opredeli zs takvu kupovinu. Stvarnost i istina su sasvim drugacije. Zbog male traznje za EV fabrike privremeno obustavljaju proizvodnju ( Vw, Fiat, GM, Ford itd…). Narod je prozreo da su EV obicna prevara koja ima za cilj da im izbije pare iz dzepa a da dobiju gotovo beskoristan proizvod koji posle ne mogu da prodaju za iole pristojne pare. Niko nije lud da za 30%vecu cenu kupi vizilo koje treba satima da puni el. energijom, ima ograniceni domet pa je komplikovan iole duzi put, mogucnost da se baterije zapale itd, itd…
Podelite komentar
Bobby
@Mika
ЕВ није практично возило. Прекратко се вози и предуго пуни. Инфраструктуре има појединачно по ауто-путевима и свакако код оних који су углавном власници индивидуалних стамбених објеката. Када се доминантан број заинтересованих за куповином ЕВ из тог круга потрошача исцрпи, тражњи је крај. Најопаснија ствар је да се пуњачи инсталирају на бензинским пумпама ! То је само будали могло да падне на памет.
Podelite komentar
A koliko
A koliko zagadjuje pravljenje tj disposal baterije za Teslu? O tome niko ne pise i ne prica. Da li je stvarno elektrican auto bolji za sredinu?
Podelite komentar
Gile
@A koliko
A sva ta električna energija nije proizvedena iz obnovljivih izvora energije. Vec vecinski ugalj iz Kolubare i Kostolca u termo elektranama. 75% elektrane 22% Hidrocentrale i ostatak sve drugo. Apsurd da nema veceg sve više struje treba pa mora i više uglja. Ali da nije mi pod nosom sto bi se reklo. Nek tamo negde dalje uagađuje. Pa nije to nikakvo rešenje.
Podelite komentar
Hmm
Kod mene na Islandu dizelasa i benzinaca ima oko polovine ili cak i vise.
Podelite komentar
max
Bas mi imamo para za elektr. vozila, skupa je to rabota za nas standard.
Podelite komentar
Nikola
@max
Pa i da imam para sigurno ne bih kupio elektricni auto. Ako pozelim da se vozim na struju, tu je tramvaj, trolebus…
Podelite komentar