![Makron i Vučić sa studentima Kancelarije za mlade Makron i Vučić sa studentima Kancelarije za mlade](https://xdn.tf.rs/2019/07/16/vucic-makron-foto-milena-djordjevic-3522-670x447.jpg)
Makron doneo potpise za metro, kada ćemo stvarno njime i da se vozimo?
- Kad će taj metro? Mnogi Beograđani su već odavno pod zemljom i čekaju - pitao je čuveni pesnik i novinar Duško Radović. Čak dve decenije kasnije, ove reči su još aktuelne, ali sada se sve glasnije čuje - nikad nismo bili bližu metrou.
S predsednikom Francuske Emanuelom Makronom u Srbiju, naime, došli su i potpisi koji bi trebalo da pripreme sve za prvi krak podzemnog prevoza.
Predstavnici vlada Srbije i Francuske potpisali izjavu o namerama o projektu, čime se potvrđuje da je Francuska strateški partner za realizaciju ovog projekta. Ovo je, kako su rekli predstavnici Vlade, prvi korak u kompletiranju međudržavnog sporazuma, koji će se prevashodno odnositi na finansiranje francuskog dela prve faze projekta.
Na potpisivanju su bili predstavnici dve francuske kompanije Ežis i Alstom. A sam Alstom pominjao se kao moguć izbor za izgradnju metroa pre osam godina. Alstom je osnovao predstavništvo u Srbiji 2011. godine, ali je ono ugašeno 2016. Reč je o kompaniji koja je tokom više od 70 godina postojanja, izgradila više od 45 metroa širom sveta. Osim Francuza, u projektu izgradnje metroa bi trebalo da učestvuje i kineska kompanija "Čajna reli".
O projektu izgradnje beogradskog metroa danas sa francuskim kompanijama “Ežis” i “Alstom”, a u okviru posete francuskog predsednika Emanuela Makrona Republici Srbiji.A post shared by Siniša Mali (@mali_sinisa) onView this post on Instagram
Koliko smo to blizu metroa u računicu bi trebalo ukalkulisati i činjenicu da je potrebno najmanje tri i po godine da se metro izgradi.
Vrednost našeg, kako je procenjeno, je četiri milijarde evra, a ukoliko sve bude po planu, naredne godine započeće se izgradnja prve linije.
Prema prvim informacijama, u prvu liniju beogradskog metroa trebalo bi da bude uloženo 1,8 milijardi evra, dok je preostalih 2,5 milijardi evra predviđeno za drugu liniju.
A samo u poslednjih deset godina nizali su se projekti, ideje, planovi, ali nije napravljen nijedan metar beogradskog metroa koji bi, kako je predviđeno, bio nezavisni šinski sistem čija trasa bi se u starom delu grada kretala pod zemljom, a tamo gde je moguće po površini, s tim da se ne bi preklapala sa ostalim vrstama saobraćaja.
Takođe, prema skicama koje su dosad prezentovane, prva linija metroa bi išla od Makiškog polja do Pančevačkog mosta u prvoj fazi, a kasnije do Mirijeva, dok bi druga linija bila od Ustaničke do Zemuna.
NAŠE FIRME RADILE TUĐE METROE, A NI METAR U NAŠOJ
Inače, naša prestonica jedna je od retkih koja nema podzemnu železnicu. Čak su i naše kompanije radile na izgradnji metroa u drugim metropolama, ali nisu ni metar u našoj.
Sa po sedam gradova u kojima već postoje metro/sistemi, na Starom kontinentu (računajući tu i evroazijske zemlje) prednjače Rusija (Moskva, Sankt Peterburg, Kazanj, Nižnji Novgorod, Novosibirsk, Samara, Jekaterinburg) i Italija (Rim, Torino, Milan, Breša, Katanija, Đenova, Napulj), šest ima Francuska (Lil, Lion, Marselj, Pariz, Ren, Tuluz), pet Turska, četiri Nemačka, po tri Velika Britanija, Španija i Ukrajina, dva Holandija, a jedan Jermenija, Austrija, Azerbejdžan, Belorusija, Belgija, Bugarska, Češka, Danska, Finska, Gruzija, Grčka, Mađarska, Kazahstan, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunija, Švajcarska i Švedska.
Preciznije, 58 glavnih gradova se pohvalilo metroom pre Beograda.
(Telegraf Biznis)
Video: Koliko je bojkot velikih trgovinskih lanaca bio uspešan?!
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ja
Ko jos njima,njemu veruje???
Podelite komentar
BG 1
Metro imati je dobro ali kako će da ga zaštite od vode kada padne prva i svaka sledeća kiša ,toliko problema sa ulicama na površini a tek pod zemljom.
Podelite komentar
Kamy
Dobra vest!
Podelite komentar