Električni trotineti: Kako je omiljena igračka postala revolucija koja vam u Beogradu štedi i 500 €
Micromobility je zato postala fraza koja je dospela u žižu interesovanja svih onih koji se bave problemom savremenog saobraćaja, a odnosi se na sve alternative koje mogu da zamene automobile.
Spas od kolapsa može da bude upravo nešto što je decenijama bila omiljena dečja igračka - trotinet.
Jeftiniji su od vožnje automobilom ili taksijem, manje zamaraju od bicikle i za planetu su bolji od svih transportnih sredstava. Ipak, mogu li svetski gradovi da se nose sa takozvanom invazijom električnih skutera na ulicama?
- Ljudi klize poput labudova, nepomičnih i spokojnih tela, glave nagnute prema suncu - opisuje dopisnik Gardijana iz Kopenhagena prizor iz Danske, gde se električni trotineti tretiraju kao bicikli, pa im je dozvoljena vožnja razgranatom mrežom biciklističkih staza i puteva.
U proteklih 18 meseci, čini se kao da su e-trotineti "preuzeli“ mnoge svetske gradove. Firme koje se bave prodajom skutera imaju potraživanja u više od 100 gradova širom sveta. Posao, ukratko, cveta.
I u našim gradovima električni trotineti su pravi hit ovog proleća i leta. Svakog dana sve je vise naših sugrađana koji koriste priliku da ne zakasne za posao koristeci svoj "escooter". A o rastućem trendu eleketričnih vozila kao i očekivanjima u domenu micromobility industrije, razgovarali smo sa Nebojšom Uskokovićem, direktorom Comtrade Distribucije, koja od skora u svojoj ponudi raspolaže i Xiaomi električnim vozilima.
- Ljudski um je potražio spas u nečemu što je bila igračka svima nama koji smo rođeni sedamdesetih godina dvadesetog veka. U pitanju je trotinet, samo osavremenjen, na električni pogon sa autonomijom baterije od cca 25 kilometara. Vozeći se brzinama od oko 25 kilometara na sat sigurno stižu na željenu lokaciju u dogovoreno vreme - kaže Nebojša Uskoković.
Zagađenja od izduvnih gasova postaju zabrinjavajuća – rešavajući svoje probleme rešavamo i ekološki, a trotinet je rešenje 2 u 1.
- Dotaći ćemo se još jednog aspekta – ekonomičnosti, koja nikako nije zanemarljiva. Ako dnevno pređete 20 kilometara u gradu koji ima 250 dana bez kiše ili snega, što je prosek za gradove u našoj zemlji, uštedećete 500 evra za godinu dana. Definitivno imamo 3 u 1 proizvod. Za sve one koji vole da su u trendu ovo je definitivno i trendi proizvod. I to za sve uzraste - kaže Uskoković.
Ako ipak živite nešto dalje od destinacije na koju želite da idete, preporuka su modeli sa dodatnom baterijom, pa i nešto većom maksimalnom brzinom. Kada stignete na odredište vašeg saputnika možete dopuniti za oko četiri sata.
Mikro mobilnost koju poseduje ova nekadašnja dečija igračka postaje potreba i zahtev savremenog čoveka. Po našim gradovima e-scooteri se voze trotoarima i biciklističkim stazama, ako ih ima.
To je za samog vozača i najsigurnije mesto za vožnju. U trenutku kada nam trotoari i biciklističke staze postanu uske, verovatno će se preliti na saobraćajnice - kaže on.
Zakonska regulativa u ovom trenutku ne postoji, ali po svojim karakteristikama verujemo da će e-scooter zauzeti mesto u familiji bicikala. I brzina im je poredbena...Kad se ubrzaju, sigurno će morati da se nađu na kolovozu, sa vozačkim i saobraćajnim dozvolama i ostalim parametrima kao ravnopravan učesnik u saobraćaju.
- Setite se slika Pekinga osamdesetih godina...ulice preplavljene biciklistima. Da li možete da zamislite takav prizor u vašem gradu, samo što smo bicikle zamenili e-scooterima? Ja da, zbog svega gore navedenog - dodaje Uskoković.
Šta ćemo za parking?
Međutim, pitanje koje se nameće jeste parking - nekada deluju samo "rasuti" po pločniku, ili ostavljeni bilo gde. Zamisao je verovatno da ne smetaju nikome, ali ne smemo se voditi time. Pitali smo Nebojšu, kako to rešiti.
- To pitanje važi samo kad vozite automobil, e-scooter možete sklopiti i uneti u poslovni prostor. Ponosni vozači usredsređeni na uživanje u vožnji escootera, misle i na svoj grad i sugrađane - objašnjava.
Električni trotineti, ne samo da služe kao prevozno sredstvo, već i pored prednosti koje smo nabrojali ima jednu koja je u tek u povoju, ali koja i te ako obećava - može da služi u poslovne svrhe. Deliveri kompanije već počinju da ih koriste za dostavu ne samo hrane već i drugih paketa. Zamislite samo taj osećaj slobode i nesmetanog kretanja i pored radova koji su u toku u našoj prestonici.
Trotineti su definitnivno predvodnici micromobility revolucije, a kako da znate koji tačno da odaberete i kako da ne brinete o parkingu, kao i savete o vožnji pogledajte u našem videu na početku teksta.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Damir
Odmah im treba uvesti porez,registracija,osiguranje,i tehnicki! Reagovace drzava cim procita vest...samo da se uzmu pare od naroda!
Podelite komentar
Nenad
Samo da se ne mrda guica... Bicikl je deset puta zdraviji!
Podelite komentar
mi smo samo objekti
i bicikl je sprava i to zdravija ali je najbitnije da biznis cveta korist . Zato ne sprecavaju karadju bicikla jer se oni prodaju vise , lopovi su manje agresivni jedino vlasnik nadrlja akod ovog se trosi struje . Supetr jos bolje jos veci prihod.I izmisljeno je nesto novo sto ce skoro svako da nabavoi pa onda idemo dalje. Za sad skoro pa niko to nema . industrija ce da cvetucka.
Podelite komentar