Električni trotineti: Kako je omiljena igračka postala revolucija koja vam u Beogradu štedi i 500 €

 ≫ 
  • 8

Micromobility je zato postala fraza koja je dospela u žižu interesovanja svih onih koji se bave problemom savremenog saobraćaja, a odnosi se na sve alternative koje mogu da zamene automobile.

Spas od kolapsa može da bude upravo nešto što je decenijama bila omiljena dečja igračka - trotinet.

Jeftiniji su od vožnje automobilom ili taksijem, manje zamaraju od bicikle i za planetu su bolji od svih transportnih sredstava. Ipak, mogu li svetski gradovi da se nose sa takozvanom invazijom električnih skutera na ulicama?

- Ljudi klize poput labudova, nepomičnih i spokojnih tela, glave nagnute prema suncu - opisuje dopisnik Gardijana iz Kopenhagena prizor iz Danske, gde se električni trotineti tretiraju kao bicikli, pa im je dozvoljena vožnja razgranatom mrežom biciklističkih staza i puteva.

U proteklih 18 meseci, čini se kao da su e-trotineti "preuzeli“ mnoge svetske gradove. Firme koje se bave prodajom skutera imaju potraživanja u više od 100 gradova širom sveta. Posao, ukratko, cveta.

I u našim gradovima električni trotineti su pravi hit ovog proleća i leta. Svakog dana sve je vise naših sugrađana koji koriste priliku da ne zakasne za posao koristeci svoj "escooter".  A o rastućem trendu eleketričnih vozila kao i očekivanjima u domenu micromobility industrije, razgovarali smo sa Nebojšom Uskokovićem, direktorom Comtrade Distribucije, koja od skora u svojoj ponudi raspolaže i Xiaomi električnim vozilima.

- Ljudski um je potražio spas u nečemu što je bila igračka svima nama koji smo rođeni sedamdesetih godina dvadesetog veka. U pitanju je trotinet, samo osavremenjen, na električni pogon sa autonomijom baterije od cca 25 kilometara. Vozeći se brzinama od oko 25 kilometara na sat sigurno stižu na željenu lokaciju u dogovoreno vreme - kaže Nebojša Uskoković.

Zagađenja od izduvnih gasova postaju zabrinjavajuća – rešavajući svoje probleme rešavamo i ekološki, a trotinet je rešenje 2 u 1.

- Dotaći ćemo se još jednog aspekta – ekonomičnosti, koja nikako nije zanemarljiva. Ako dnevno pređete 20 kilometara u gradu koji ima 250 dana bez kiše ili snega, što je prosek za gradove u našoj zemlji, uštedećete 500 evra za godinu dana. Definitivno imamo 3 u 1 proizvod. Za sve one koji vole da su u trendu ovo je definitivno i trendi proizvod. I to za sve uzraste - kaže Uskoković.

Ako ipak živite nešto dalje od destinacije na koju želite da idete, preporuka su modeli sa dodatnom baterijom, pa i nešto većom maksimalnom brzinom. Kada stignete na odredište vašeg saputnika možete dopuniti za oko četiri sata.

Trotinet u saobraćaju Foto: Shutterstock

Mikro mobilnost koju poseduje ova nekadašnja dečija igračka postaje potreba i zahtev savremenog čoveka. Po našim gradovima e-scooteri se voze trotoarima i biciklističkim stazama, ako ih ima.

To je za samog vozača i najsigurnije mesto za vožnju. U trenutku kada nam trotoari i biciklističke staze postanu uske,  verovatno će se preliti na saobraćajnice - kaže on.

Zakonska regulativa u ovom trenutku ne postoji, ali po svojim karakteristikama verujemo da će e-scooter zauzeti mesto u familiji bicikala. I brzina im je poredbena...Kad se ubrzaju, sigurno će morati da se nađu na kolovozu, sa vozačkim i saobraćajnim dozvolama i ostalim parametrima kao ravnopravan učesnik u saobraćaju.

- Setite se slika Pekinga osamdesetih godina...ulice preplavljene biciklistima. Da li možete da zamislite takav prizor u vašem gradu, samo što smo bicikle zamenili e-scooterima? Ja da, zbog svega gore navedenog - dodaje Uskoković.

Šta ćemo za parking?

Međutim, pitanje koje se nameće jeste parking - nekada deluju samo "rasuti" po pločniku, ili ostavljeni bilo gde. Zamisao je verovatno da ne smetaju nikome, ali ne smemo se voditi time. Pitali smo Nebojšu, kako to rešiti.

- To pitanje važi samo kad vozite automobil, e-scooter možete sklopiti i uneti u poslovni prostor. Ponosni vozači usredsređeni na uživanje u vožnji escootera, misle i na svoj grad i sugrađane - objašnjava.

Električni trotineti, ne samo da služe kao prevozno sredstvo, već i pored prednosti koje smo nabrojali ima jednu koja je u tek u povoju, ali koja i te ako obećava - može da služi u poslovne svrhe. Deliveri kompanije već počinju da ih koriste za dostavu ne samo hrane već i drugih paketa. Zamislite samo taj osećaj slobode i nesmetanog kretanja i pored radova koji su u toku u našoj prestonici.

Trotineti su definitnivno predvodnici micromobility revolucije, a kako da znate koji tačno da odaberete i kako da ne brinete o parkingu, kao i savete o vožnji pogledajte u našem videu na početku teksta. 

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Damir

    22. jul 2019 | 14:23

    Odmah im treba uvesti porez,registracija,osiguranje,i tehnicki! Reagovace drzava cim procita vest...samo da se uzmu pare od naroda!

  • Nenad

    22. jul 2019 | 20:20

    Samo da se ne mrda guica... Bicikl je deset puta zdraviji!

  • mi smo samo objekti

    22. jul 2019 | 15:07

    i bicikl je sprava i to zdravija ali je najbitnije da biznis cveta korist . Zato ne sprecavaju karadju bicikla jer se oni prodaju vise , lopovi su manje agresivni jedino vlasnik nadrlja akod ovog se trosi struje . Supetr jos bolje jos veci prihod.I izmisljeno je nesto novo sto ce skoro svako da nabavoi pa onda idemo dalje. Za sad skoro pa niko to nema . industrija ce da cvetucka.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>