• 3

Žena domaćica i nesposobni očevi: Zašto je Velika Britanija zabranila reklame za Volkswagen i sir?

Na dve reklame žalilo se na desetine gledalaca

  • 3

Zabrana reklame u kojoj su prikazani muški astronauti pored žene sa kolicima, kao i druge u kojoj su prikazana dva nesposobna oca, prvi su primeri novog britanskog zakona kojim se zabranjuje promovisanje rodnih stereotipa u reklamama.

Reklame sa "Volkswagen" i kremasti sir iz Filadelfije došle su pod istragu britanske Agencije za reklamne standarde (ASA) nakon što su se gledaoci žalili na podstiču rodne stereotipe, javlja CNN.

Novi zakon, koji je na snagu stupio u junu, zabranjuje prikazivanje rodnih uloga koje mogu da se smatraju uvredljivim.

Reklama za "Volkswagen" prikazuje dva muška astronauta i atletičara s protezom kako skače u dalj te nakon toga ženu kako sedi u parku pored kolica sa detetom. Tri gledaoca su uložila prigovor tvrdeći da prikazuje ženu u "tradicionalnoj ulozi domaćice".

- Prihvatamo da je rođenje deteta iskustvo koje svima menja život iz korena, ali isto tako ne i stereotip da je briga o deci prvenstveno ženski zadatak - tvrdi ASA.

Reklama za kremasti sir iz Filadelfije prikazuje pak dva oca u restoranu kako usred jela prestaju da paze na svoju decu. Deca nakon toga završavaju na transportnoj traci koja okružuje restoran, a jedan od očeva kaže: Nemoj ništa da kažeš mami. Na ovu reklamu žalilo se čak 125 osoba.

- Svesni smo da je cilj reklame bio nasmejati gledaoce, ali isto tako smatramo da prikazivanje dvojice muškaraca kao nesposobih roditelja doprinosi negativnom stereotipu o muškarcima koji ne znaju da se brinu o deci - navedeno je u ASA.

Portparol "Mondelez Internationala2, kompanije koja proizvodi sir, izrazio je razočaranje odlukom.

Novi zakoni u Velikoj Britaniji doneseni su nakon analize ASA iz 2017. godine, koja tvrdi da štetno promovisanje rodnih stereotipa putem reklamnog oglašavanja "može negativno da utiče na izbore, ambicije i mogućnosti dece, mladih i odraslih".

Prethodno je plakat postavljen 2015. godine u londonskoj podzemnoj železnici koji prikazuje ženu u bikiniju s natpisom: Da li je tvoje telo spremno za plažu? izazvao bes u javnosti.

(Telegraf Biznis/Index.hr)

Komentari

  • Ena

    A kako bi reagovali da je reklama sa dva muskarca i beba u kolicima ???Da se beba pita ko je mama a ko tata i uopste ko je rodio ??To je realnost u danasnjem svetu!

  • Bobi

    Prolupali načisto, a posledice će tek osetiti.

  • Ana

    Pa veliki broj je nesposoban za odgoj dece i muskaraca i zena,zato nam je omladina i nevaspitana,ne mislim generalno,ali....

Preporuka sa Weba

Google preporuke