• 5
 ≫ 

Najki u "belom sportu" - zašto tu nije Novak Đoković

 ≫ 

Najki je obezbedio sebi neumoljivu dominaciju u svetu tenisa. Njihova poslovna strategija išla je mnogo više od dovođenja poznatih imena u svoje carstvo, ali ipak, Novak Đoković im je "neostvarena poslovna želja"

  • 5
tenis nike

Foto: Pixabay, Promo

Rumunski teniser Ilie Nastase prvi je sportista, odnosno teniser koji je potpisao ugovor o saradnji s Najkijem, davne 1972. godine.

Otada, američki proizvođač sportske opreme među svoje manekene uvrstiio je mnoga poznata imena, i dugo je domininirao u belom sportu. Gotovo čitavu deceniju. Onda je došlo do takozvane pobune brendova, koja je dovela do toga da i ne tako rasprostranjene robne marke uspeju da dobiju svoj deo kolača.

Otada, postoji ozbiljna zabrinutost u vezi sa strategijom koja se odnosi na jedan od najpopularnijih i najuspešnijih sportova tenisa i Najkijevog trona.

tenis

Foto: Pixabay.com

Taj tron dobro su mu čuvali dvojica najvećih amabsadora Rodžer Federer u početku, a potom i Rafael Nadal.

Federer je 2008. potpisao desetogodišnji ugovor, najveći u istoriji tenisa, sa godišnjom platom većom od deset miliona dolara. To je bila značajna povišica u odnosu na prvi ugovor potpisan 2002, sa tada godišnjom isplatom od milion dolara. Uz Švajcarca, američka kompanija je dobila ogroman prodor na tržišta van SAD.

Iste te 2008. godine Najki je potpisao sa Nadalom. Španac je takođe sklopio desetogodišnju saradnju sa gigatnom koji mu ispalaćuje oko deset miliona dolara godišnje.

Tenis je bio u "posedu" dvojice igrača godinama, Federera i Nadala, koji su bili prvi i drugi igrač sveta dugo vremena i nisu bili moćni samo na terenu, već i politički, jer su bili članovi najjačeg brenda sportske opreme.

- Ne samo da su dobijali najbolji tretman od organizatora turnira, već su mogli da utiču na Uniju igrača u radu, i imali su teniski svet pod nogama. Ali, se onda pojavio Srbin, koji je to "pokvario" - Novak Đoković - ovako danas priča Boris Beker.

Novak Đoković

Foto. AP/Tanjug

Novakov bivši trener Boris Beker smatra da Đoković treba da dobije istu pažnju i ljubav navijača kao dvojica rivala, i ima zanimljivo viđenje o čemu možete čitati u našoj posebnoj vesti OVDE.

- Obojica su imala stvarnu moć u svetskom tenisu. Bili su štićenici jednog brenda (Najki) i jedne iste menadžerske agencije ( IMG). Ipak, Novak je uspeo da dođe do vrha mimo njih i da se provuče između dvojice najboljih u tom trenutku i zasedne na vrh- kaže Beker.

Zašto se onda Novak nije "prodao" kao ova dvojica?

Najki ima dugu istoriju "stvaranja" velikih imena. Na toj listi su Lebron Džejms, Tajger Vuds, Majkl Džordan i teniser Džon Mekinr.

Činjenica jeste da je Najki uvek gurao Federera kao grandioznog šampiona u ovom sportu. Đoković nije imao tu podršku. Ali ne može se reći da ga Najki nije želeo. Naprotiv. Novak ih je tri puta odbijao.

Cincinnati Tennis

Foto: Tanjug/Ap

Đoković je pregovarao sa njima prvi put 2009. kada je okončao saradnju sa Adidasom, ali se tada ipak odlučio za Sergio Tachini. Četiri godine kasnije američka kompanija je ponovo želela Đokovića u svom jatu, ali se srpski teniser odlučio za Uniqlo.

Onda, kada je bilo jasno da će se Novak rastati sa japanskom kompanijom Najki se vratio ponudivši značajnu svotu za ugovor, ali se Đoković ipak odlučio za Lacoste.

U međuvremenu, Federer je napustio Najki, a u biznis planovima američke kompanije još je bio najbolji teniser sveta. Međutim, da kompletira fantastični trio najboljih tenisera, ili bar pridobije Đokovića, uspeo je Uniklo.

Najki je oblačio i Serenu Vilijams, kao i Mariju Šarapovu, a cifre vrednosti ugovora su bile ogromne.

 
 
 
View this post on Instagram

New York is 🔥 and so is this @nikesportswear look 👀 🧡A post shared by Maria Sharapova (@mariasharapova) on

 

Najki je, očigledno uvek imao dovoljno novca da ponudi Đokoviću, ali je, kako su mediji pisali uvek želeo da bude "prva zvezda", a ne samo još jedno ime u redovima. Drugi razlog, o kome se pisalo, je podrška kampanje koju je vodio, a koju je brend razumeo.

Direktor Najkija za američko tržište jednom se ponadao i potencijalni ugovor sa Đokovićem prokomentarisao sa "treća sreća", ali mu se nije posrećilo.

Đokovićev trenutni ugovor ističe 2020. godine. Do tada, videćemo da li će ga čekati nova Najkijeva ponuda na stolu ili će mu se definitivno poljuljati tron u najskupljem sportu.

VIDEO: Da li će životinja koju Novak nosi na majici ovoga puta doneti sreću srpskom asu u Parizu?

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ns

    22. avgust 2019 | 20:17

    Zato sto nude manje nego drugi brendovi....

  • Teniser

    23. avgust 2019 | 09:03

    Pa to je bar dobro poznato, NIKE je Đokoviću nudio ugovore ali bezobrazno manje od ugovora koje su imali RF i RN i zato Nole nije hteo da prihvati. Za mene je mnogo veće iznenađenje bilo da UNIQLO nije produžio ugovor sa Noletom mada im je on doneo milijarde nego se okrenuo Federeru.

  • Umišljeni

    23. avgust 2019 | 09:09

    Novak se malo precenio. Naji je gospodski brend.

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>