• 3
 ≫ 

"Sila" gradi fabriku ultralakih aviona u Jagodini

 ≫ 

Fabrika će se graditi na Štipljanskom putu uz sadašnji Sportski aerodrom, registrovan 2010. godine kao letilište, a pista će biti najzahtevnija za izgradnju

  • 3
Aerodrom Čenej Foto: Facebook/Franja Nadjbabi/Aeroklub "Novi Sad"

Srpska industrija lakih aviona (Sila) "Aero East Europe" počeće u martu naredne godine izgradnju fabrike u Jagodini, najavio je danas vlasnik i direktor ove firme Milorad Matić.

Fabrika će se graditi na placu površine 1,14 hektara građevinskog zemljišta u javnoj svojini, koje je Skupština grada, bez naknade neposrednom pogodbom, prenela na investitora.

- Investitor je u obavezi da izgradi objekat sa pratećim sadržajem u skladu sa vrstom delatnosti koju obavlja, ukupne površine 5.000 kavdartnih metara - stoji u odluci Skupštine grada.

Precizirano je i da fabrika mora biti završena za dve godine, da na početku treba da zaposli najmanje 50 radnika sa teritorije Jagodine, a 100 do 150 u naredne tri godine, kao i da ta radna mesta budu sačuvana najmanje pet godina.

Fabrika će se graditi na Štipljanskom putu uz sadašnji Sportski aerodrom, registrovan 2010. godine kao letilište, a pista će biti najzahtevnija za izgradnju, ocenio je Matić.

Na mestu gradnje, na otvorenom, stručnjaci "Sile", koriste lepo vreme za montažu aviona, a juče ih je posetila političko privredna delagacija Turske, zajedno sa domaćimom predsednikom Skupštine grada Draganom Markovićem - Palmom.

Reč je o jednomotornim lakim avionima, metalne strukture, namenjenih pilotskim akademijama za obuku pilota, Službama hitne mediciske pomoći, biznismenima, Školama letenja, avio taksi službama, objasnio je Matić.

Zahvaljujući visokom kvalitetu, proizvode se od serifikovanih aluminijskih aeronautičkih materijala, i konkurentnim cenama, ova firma je do sada, iz fabrike u Jagodini i ranije u Kraljevu, isporučila 165 ovakvih aviona, kupcima u zamljama Evropske unije i SAD, poseduje sertifikate Nemačke, Italije, SAD, Francuske, Švedske, a potisan je ugovor i sa kupcem iz Indije, objasnio je Matić.

Avioni "Sila" imaju 1.300 kubika, sto konjskih snaga, postižu brzinu od 210 do 220 kilometara na sat, troše 12 do 18 litara bezolovnog benzina po satu letenja, u vazduhu mogu ostati pet sati, a cena im je od 55.000 evra pa naviše.

Marković je ranije izjavio Tanjugu da je plan grada, da na Štipljanskom putu, izgradi aerodrom za avione do 80 putnika, koji će imati veoma važnu ulogu u razvoju turizma i privrede Jagodine, Pomoravlja i ovog dela Srbije, između aerodroma u Beogradu i Nišu, koji su od Jagodine udaljeni 140 i 100 kilometara.

Letilište, nukleus budućeg aerodroma u Jagodini, udaljeno je od administartivnog centra grada oko šest kilometara, površine je oko 40.000 kvadratnih metara i prvi je stepen budućeg poslovnog aerodroma. Prema ranijem projektu, imaće upravni zgradu, pistu, toranj, dve benzinske pumpe...

Jagodina je imala aerodrom 1951. godine.

Video: Sovin let. Domaća fabrika pokazala svoj najnoviji proizvod

(Telegraf.rs / Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • nikolas

    29. oktobar 2019 | 13:45

    OVO JE DIVNA VEST ZA SRBIJU !!!! LJUDI KOJI SE BAVE BIZNISOM TRAZE BRZI PREVOZ ALI NIGDE SE NE REKLAMIRAJU NASI AVIONI I NIKO NEMOZE DA VIDI CENE OVIH LETILICA!!

  • Nole

    29. oktobar 2019 | 18:59

    Evo Slovenacka forma Pipistrel je vec isporucila Indiji oko 200 lakih elektricnih aviona za potrebe vojske.

  • Brk

    30. oktobar 2019 | 19:43

    Eno vam onolika Fabrika Utva u Pancevu a vi pravite nove?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>