• 14

Ne nadajte se jeftinim automobilima iz Nemačke, izgleda da će ih popraviti

U dizel-automobile koji emituju previše azotnog oksida u atmosferu trebalo bi ugraditi hardver koji će da smanji emisiju tog gasa. Sa ugradnjom se polako počinje. Proizvođači hardvera očekuju rekordan obrt.

  • 14

Na nemačkim ulicama ima oko pet miliona automobila na dizel-gorivo koja zadovoljavaju normu Euro 5. Pošto njihova emisija azotnog oksida prelazi granične vrednosti, vlasnicima tih automobila u pojedinim gradovima i regijama preti zabrana vožnje.

Posle izbijanja skandala sa "dizelašima“, proizvođači su neodređeno govorili o spremnosti da koriguju hardver na svojim automobilima. Sada je nemački Savezni zavod za motorna vozila izdao prve dozvole za takve intervencije.

Potražnja raste. Samo jedna od firmi koje prave sisteme za prečišćavanje izduvnih gasova, Tvintek Baumot, za samo nekoliko nedelja dobila je gotovo 14.000 porudžbina.

Stručnjaci firme Baumot su još pre nekoliko godina na primeru jednog Folksvagenovog Pasata dokazali da njihov sistem BNox smanjuje emisiju azotnog oksida bitno ispod granice određene za „dizelaše“ sa normom Euro 5. Te rezultate je potvrdio i najveći evropski automobilski klub, nemački ADAC.

Pošto je Folksvagen od Saveznog zavoda za motorna vozila dobio dozvolu da u svoja vozila ugrađuje sistem Bnox, velikom automobilskom koncernu su se s odgovarajućim zahtevom već javile hiljade vlasnika automobila. Reč je o sistemu koji je već uspešno ugrađen u vozila posebne namene i autobuse u raznim državama.

- Kada smo shvatili kakav je potencijal sistema, usavršili smo ga i prilagodili tržištu privatnih automobila - kaže šef Baumot grupe, Markus Hauser.

Dizel, automobili

Foto: Shutterstock

Troškovi: 3.000 evra

Hauser procenjuje da se taj sistem može ugradi u oko tri miliona vozila. No, on upozorava da sistem ne bi trebalo svako da ugrađuje u svoje vozilo. - Polazimo od toga da će to učiniti oko 40 odsto vozača -

Folksvagen je izrazio spremnost da dotira 3.000 evra za ugradnju Bnox-a vlasnicima „dizelaša“.To se odnosi pre svega na one koji žive u velikim industrijskim oblastima kao što je Rurska oblast, regioni Porajnja i Pomajnja, kao i u velikim gradovima. Ugradnja sistema koša ukupno 3.300 evra, tako da vlasnicima automobila staje da doplate „samo“ 300 evra. Markus Hauser kaže da ta investicija, međutim, povećava vrednost automobila.

U firmi Baumot računaju da će Savezni zavod za motorna vozila uskoro da im odobri i ugradnju BNOx-a i u Mercedesove automobile:

- U naredne tri godine očekujemo obrt od oko 170 miliona evra - Već sledeće godine taj obrt bi mogao da iznosi 30 miliona. Pored Baumota, na tržištu postoji još nekoliko sličnih firmi, koje su se usmerile na BMW i Volvo.

Rešenje i za zanatlije

Dizel, gorivo

Foto: Shutterstock

Proizvođač hardvera ne vrši i ugradnju sistema za prečišćavanje – to će biti prepušteno kvalifikovanim radionicama, naglašava Hauser: - Mi želimo da kvalitet bude zagarantovan - Zato je Baumot već sklopio ugovore s čitavim nizom ovlašćenih servisa za Folksvagene, a tom kolu se stalno pridružuju nove radionice.

Markus Hauser kaže da ne može da se predvidi kada bi čitava akcija promene hardvera na vozilima mogla da se okonča. - To će zavisiti od brzine samih radionica – ali i od brzine reakcije vlasnika vozila koji treba da se odluče na intervenciju -

Postoji dovoljno novih Bnox-sistema i ne treba strahovati da će ponestati. Reč je o velikom poslu koji je posebno značajan za nemačke zanatske firme kojima bi zabrana vožnje za „dizelaše“ mogla da ugrozi egzistenciju.

No, ne voze svi instalateri, krovopokrivači i ostali samo Folksvagenove modele posebne namene. Zato Baumot radi i na rešenjima koja su prilagođena takvim vozilima drugih proizvođača.

(Telegraf Biznis/Deutsche Welle)

Komentari

  • Milorad

    Znači sve se tadi za obrt. Dokle je došlo čovečanstvo.

  • Meksa

    U nasoj zemlji treba zabraniti uvoz takvih automobila, zatrpani smo automobilima , kompletno smo se prebacili na automobilski I kamionski prevoz , metro je san, zeleznica kao da ne postoji, u atomobilima se vozi po jedno. Svako iz porodice ima po automobil, naravno star , tehnicki neispravan skoro I nepotreban .Drzava je ta koja odredjuje pravila I zakone, kako bi bilo izgraditi metro? Promovisati brze pruge, vozove, prevoz koji manje zagadjuje? Automobile ograniciti , smanjiti broj , spustiti granicu prosecne starosti vozila. Ko se raduje ovim automobilima? Auto placevi I razni mesetari, drzava trlja ruke od carinskih prihoda a mi kao deponija .

  • Fil

    Jajare nemačke. Imaju standard da kupe nove automobile, a sad ce da prepravljaju krševe od 10 god?

Preporuka sa Weba

Google preporuke