• 4

Da li kriza može da bude prilika za startape u Srbiji? Apsolutno da!

Ko opstaje u doba krize i u šta u budućnosti treba više ulagati?

  • 4
Društvene mreže, socijalni mediji, digitalni marketing

Foto: Shutterstock

Naša planeta izgleda da nije imuna na krize bilo koje vrste, a ovi zdravstveni i ekonomski potresi ostavljaju posledice na društvo u celosti.

Svetsku ekonomiju očekuje izazovni period, a od toga neće biti izuzeta ni svetska startap scena. Da li smo nešto naučili, i ima li "proverenog recepta" za odolevanje ekonomskim padovima? Da li kriza može da bude i prilika za inovatore? 

Apsolutno, samo je važno da budući startapi urade ono što najbolje umeju – prepoznaju potrebu i ponude genijalno rešenje.

Prema statistici, oko 20 odsto novih biznisa propadne tokom prve dve godine, 45 odsto u prvih 5 godina, a čak 65 procenata novih poslova propadne nakon 10 godina, iako su do tada već ostvarili neki staž. Samo četvrtina opstaje 15 godina, pa i duže.

Postavlja se pitanje, u šta je pametno ulagati?

Sudeći po aktuelnoj situaciji, poslovi s hranom i pićima imaju manje šanse da propadnu, dok su podbacili oni koji sada nisu na listi prioriteta, iz sektora turzima, na primer. Kao ugrožen, kotira se sada i avio-prevoz, i sektor prodaje onih stvari koje nam nisu neophodne. Tehnologija je na izuzetno visokoj pozciji.

Dodatno, sa restrikcijama putovanja, kretanja i karantinom ograničeni smo na rad od kuće. Konferencije, sastanci i remote način rada postaju naša realnost. Stoga, upravo startapi koji se bave ovim sferama biznisa, softverima za virtuelne sastanke, praćenje produktivnost i praćenje postizanja ciljeva tima tj. napretka projekata odlično posluju. (primer Zoom, ali ima i domaćih rešenja)

Devojka na poslu, posao, kancelarija

Foto: Shutterstock

Mnoge startap kompanije koje nude ovakve usluge, sada nekim tradicionalnijim firmama nude besplatne probne periode kako bi im pružili priliku da isprobaju softvere vrlo jednostavne za korišćenje koji im do sada nisu bili neophodni.

Iako su neke fabrike zatvorene ili im manjka broj radnika, usluga dostave na kućnu adresu nikada nije bila korišćenija i smatra se da će to dugoročno uticati na poslovanje ovih kompanija a ko zna, možda se i kod nas promeni percepcija online poručivanja upravo zbog ovih usluga.

Ljudi sada plaćaju karticama, imaju dozvoljene minuse, kreditne kartice, sve im je lakše, i bezbednije.

Naravno da procvat doživljavaju i kompanije u industriji zdravlja, biotehnike kao i softverske firme u polju finansija. Pogledajte samo kako su se ujedinile pojedine male firme u 3D štampanju vizira za medicinske radnike ili šivenju maski za višekratnu upotrebu.

Pitanje investicija za startape je uvek jedno od važnijih, pogotovo sada sa sve izvesnijom ekonomskom krizom. Pogledajte šta se desilo momku kome  su samo pre nekoliko meseci predviđali da će biti "svetski kralj hotela".

Za startape u našoj zemlji biće dostupno nekoliko fondova za razvoj kao i brojni inkubatori i akceleratori kao što je na primer Delta Biznis Inkubator. On predstavlja tromesečni program Delta Holdinga koji pomaže startapima da razviju i unaprede svoj proizvod ili uslugu, pripreme ga za tržište i predstavljanje investitorima.

Osim Delta Holdinga u programu učestvuju i druge kompanije i eksterni konsultanti sa relevantnim iskustvom u radu sa startapima. Više informacija možete pronaći na njihovom sajtu deltabiznisinkubator.rs a svoje ideje možete prijaviti do 31. maja!

Imate li neku ideju? Dajte svoj predlog, i budite jedni od retkih koji će da unovče svoje planove u ovo neizvesno vreme. A u tome ćete imati veliku pomoć.

(Telergaf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke