Imate teretanu ili frizerski salon? Ovo je detaljno uputstvo za sutrašnje otvaranje lokala
Od ponedeljka 27. aprila počinje rad frizerskih i kozmetičkih salona, ali i fitnes centara.
Krizni štab za suzubijanje COVID 19 doneo je instrukcije vlasnicima i korisnicima ovih usluga. Kao što smo ranije objavili, donet je i niz preventih mera koje se odnose se organizaciju posla, radnih aktivnosti i radnog prostora na taj način da se osigura bezbednost zaposlenih i korisnika usluga, kupaca, i drugih lica koja ulaze u poslovne prostorije.
Ovo su nadalje pojedinačne instrukcije:
Fitnes centri i teretane
Na vidnom mestu biće istaknuta pravila ponašanja za zaposlene i korisnike kluba, kao i Pravilnik o ponašanju zaposlenih, korsnika fitnes klubova i bezbednoj upotrebi opreme i rekvizita za rekreaciju i fitnes.
Pored toga, uživaoci usluga ovakvih mesta ne treba da se iznenade ukoliko na ulazu u teretanu vide takozvanu dezo barijeru. Prilikom ulaska i izlaska svakog korisnika ili zaposlenog, obavezno je dezinfikovati ruke preparatom na bazi 70 odsto alkohola.
2. Raspored sprava za vežbanje i druge opreme, odnosno organizacija vežbanja, mora biti takva da u svakom momentu između vežbača bude fizička udaljenost od najmanje dva metra, odnosno 10 metara kvadratnih po vežbaču.
3. Prilikom otvaranja i zatvaranja kluba, odnosno na početku i kraju radnog dana dobro provetriti sve prostorije i dezinfikovati sve radne površine, opremu, sprave i druge rekvizita za vežbanje, kao i pod kluba. U toku radnog dana provetravati sve prostorije što češće a najmanje 5 puta ;
4. Prilikom svakog ulaska zaposlenih, odnosno ulaska korisnika, mora se vršiti dezinfekcija ruku sa preparatom na bazi minimalno 70% alkohola ;
5. Svi zaposleni moraju nostiti ličnu zaštitnu opremu, odnosno zaštitnu masku i zaštitne rukavice tokom celokupnog radnog vremena ;
6. Korisnici usluga moraju koristiti sopstvene peškire i druga sredstva lične higijene kao i zaštitne rukavice ;
7. Korisnici usluga moraju unapred zakazati termin za korišćenje usluga kluba telefonom, mobilnim telefonom ili elektronskom poštom a vlasnici moraju voditi, urednu, evidenciju o zakazivanju termina, brojevima telefona i mejl adresama korisnika koji su izvršili zakazivanje ;
8. Korišćenje zajedničkih, pomoćnih prostorija, kao što su kafe kuhinje, svlačionice, tuš kabine i sl. moguće je samo ukoliko postoji mogućnost da se nakon svakog korišćenja izvrši detaljna dezinfekcija te prostorije;
9. Raspored opreme, sprava i drugih rekvizita za vežbanje, odnosno organizacija vežbanja, mora biti takva da u svakom momentu između vežbača bude fizička udaljenost od najmanje 2 metra, odnosno 10 metara kvadratnih po vežbaču;
10. Oprema, sprave i rekviziti za vežbanje se moraju detaljno dezinfikovati nakon svake upotrebe svakog korisnika;
11. U slučaju sumnje da neko od zaposlenih ima simptome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje) odgovorno lice kluba dužno je da, bez odlaganja, udalji zaposlenog iz prostorija kluba, sa preporukom da se odmah javi nadležnom domu zdravlja – COVID ambulanti ;
12. U slučaju da neko od korisnika usluga ima simptome zarazne bolesti COVID-19, (povišena temperatura i jedan od znakova i simptoma – kašalj, kratkoća daha i otežano disanje), zaposleni i/ili odgovorno lice kluba dužni su da upozore korisnika i da ga zamole da ODMAH napusti prostorije kluba, sa preporukom da se, bez odlaganja, javi nadležnom domu zdravlja – COVID ambulanti.
Frizerski saloni
Kao i u teretanama, ispred vrata na vidnom mestu vlasnici će morati da postave dezo barijeru, koja podrazumeva podmetač natopljen dezinfekacionim sredstvom - hlornimn preparatima na bazi alkohola, sa minimalno 70 odsto alkohola ili drugim dezinfekacionim sredstvom.
Pored toga, na vidnom mestu biće istaknuta pravila ponašanja za zaposlene i korisnike.
Prilikom svakog ulaska zaposlenih ili korisnika, mora se vršiti dezinfekcija ruku sa preparatom na bazi alkohola sa minimalno 70 odsto alkohola, a prostorije se moraju proveravati pre i posle radnog vremena, kao i tokom dana.
Termini se moraju unapred zakazivati telefonom ili putem interneta, a zaposleni prilikom rada sa korisnicima moraju nositi zaštitne rukavice i maske. U salonu može boraviti ograničen broj ljudi, tako da između njih bude razdaljina od dva metra.
Prilikom pružanja usluga i higijenske nege i ulepšavanja lica i tela, kao i nemedicinskih estetskih intervencija, kojima se narušava integritet kože, odgovorna lica salona dužna su da obezbede da se te usluge pružaju pod uslovima i na način kojim se sprečava pojava i prenošenje bolesti, a ukoliko to nije moguće da te usluge ne pružaju.
Sva oprema i sredstva za rad, radne površine, naročito one koji se neposredno koriste na korisniku, poput češljeva, peškira, makaza, kreveta, instrumenti u kozmetičkim salonima, moraju biti obavezno dezinfikovani nakon svake upotrebe.
Po mogućstvu koristiti jednokratnu papirnu ili plastičnu galanteriju, a ukoliko se koristi galanterija od tkanine, kao što su to na primer peškiri, zaštitni ogrtači, obavezno je koristiti samo za jednog korisnika.
Video: Zanatske radnje otvorile vrata mušterijama: Ovako izgleda prvi radni dan
(Telergaf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Miki
Zasto otvarati teretane ako nema uslova za to.Jer realno gledano ove uslove je ne moguce ispostovati.Ko pesecuje teratane zna da je uvek guzva,i da se ljudi skoro pa sudaraju.A i ako 50 ljudi koristi istu spravu tegove ,cisto sumnjam da ce biti redovno dezinfikovane.Plasim se da se ovim ne poveca jos broj zarazenih .Ili se mozda pokaze da u teretanama nema mesta za virus.U zdravom telu zdrav duh.
Podelite komentar
Lidija
Bzvz 😡 ocigledno nema vurusa jer mogu da rade kafici i teretane, gde se pravi najvise guzve.. Zasto ne rade ostali? I koje mere, samo da se covek vise maltretira.
Podelite komentar