• 8

Auto-industrija ovde vidi potencijal: Srbija najpoželjnija destinacija za ulaganje, i posle krize

Samo od marta 2019. do marta 2020, ulaganje u automobilski sektor naše zemlje iznosi 790 miliona evra

  • 8
Gužva u saobraćaju

Foto: Pixabay

Srbija je najpoželjnija destinacija u regionu za ulaganja stranih automobilskih kompanija, uprkos krizi u automobilskom sektoru, navedeno je u izveštaju "See News", provajdera poslovnih vesti i tržišnih informacija.

Ovo je objavljeno na online konferenciji o razvoju automobilske industrije "SEE Automotive- Connect & Supply", saopštila je danas Nemačka agencija za međunarodnu saradnju (GIZ).

Konferenciju, na kojoj je 14 predstavnika ove industrije govorilo o uticaju pandemije korona virusa na poslovanje, organizovao je Automobilski klaster Srbije, uz podršku projekta Razvoj privatnog sektora u Srbiji (PSD) koji, u okviru Nemačko-srpske razvojne saradnje, sprovodi GIZ.

Tokom pandemije, većina kompanija iz auto-industrije je zastala s proizvodnjom i okrenula se donacijama i proizvodnji potrebnih materijala za borbu sa virusom, navedeno je na konferenciji.

Procene "See News" pokazuju da bi samo kriza u automobilskom sektoru mogla da utiče na dva odsto ukupne radne snage u nacionalnim ekonomijama Jugoistočne Evrope, a gubici u čitavom regionu mogli bi da budu veći od osam milijardi evra.

- Međutim, postoji optimizam, posebno kada je reč o Srbiji. Srbija je očigledno najpoželjnija destinacija u regionu za ulaganja stranih automobilskih kompanija. Samo od marta 2019. do marta 2020, ulaganje u automobilski sektor Srbije iznosi 790 miliona evra i nema podataka da će biti promene ovih investicionih planova zbog krize - izjavila je predstavnica "See News", Lilia Goranova.

Analize pokazuju da će automobilski sektor biti među gubitnicima usred pandemije i ekonomske krize koju je izazvala, a oporavak zavisi od mera koje će preduzeti nacionalne vlade.

Ekonomska budućnost i razvoj Srbije zavise i od globalne situacije u auto-industriji.

- Ova industrija se trenutno se suočava sa mnogim izazovima, kao što su zatvaranje proizvodnih pogona i prekid globalnog lanca snabdevanja, što preti ekonomskom razvoju Srbije, koja ima godišnji obrt od tri milijarde evra u auto-industriji. Deo naše podrške je posvećen Automobilskom klasteru u Srbiji - istakao je rukovodilac sektora "Održivi ekonomski razvoj i zapošljavanje u GIZ-u", Aleksandar Bec.

Kontinuiranu podršku razvoju automobilske industrije u Srbiji, kako se podseća u saopštenju, pruža Nemačko-srpska razvojna saradnja, koju implementira GIZ kroz različite projekte, a ove godine obeležava se 20 godina ove saradnje.

- Zajedno sa Centrom za digitalnu transformaciju u okviru Privredne komore Srbije, razvili smo program za podršku poslovanju u vanrednoj situaciji za MMSP - kazao je Bec.

Precizirao je da program nudi dvodnevnu besplatnu podršku konsultanata za digitalnu transformaciju za kompanije iz svih industrija, za koji se u prvih nekoliko dana prijavilo 120 kompanija.

Na globalnom nivou, jedan od uticaja krize prouzrokovane pandemijom, biće manjak investicija u inovacije u okviru automobilske industrije, rečeno je na konferenciji.

- Kriza će odložiti razvoj autonomnih automobila čak do 2035. godine, a možda se to nikad neće ni desiti - saopštio je specijalista za istraživanje i razvoj iz Odeljenja za međunarodnu trgovinu iz Velike Britanije, Džej Nagli. Ipak, dodao je da je dobra vest da se nastavlja rad na projektima razvoja električnih automobila za 2021/2022, budući da se potreba za e-vozilima neće smanjiti.

Video: Automobili iz snova za samo 600 dolara: Jutjuberi iz Vijetnama napravili Lamborghini i Bugatti

(Telegraf Biznis/Beta)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Nenad

    Pa samo se u Srbiji motaju kablovi za 300 eura i nigde vise u evropi

  • aaaaaa

    Pa djesu sad njemci da nam dadnu da proizvodimo mercedes na električni pogon? Djesu? Neka nam dadnu evo ja ću prvi da radim u tu fabriku. Ali da dijelimo 70/30 za nas, to znači da nam plate budu dobre

  • ...

    Jeftina radna snaga, a odlican strateski polozaj. Uz ista ulaganja kada je u pitanju fabrika, zasto placati radnika u Nemackoj 2500e, kada za taj novac ovde radi 5 ljudi.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke