• 8

Dobra vest za savesne vozače: Veći bonusi prilikom auto-osiguranja

Usvojena izmena bonus-malus sistema u osiguranju od auto-odgovornosti

  • 8
Pomoć na putu, kvar automobila, popravak, zvati pomoć

Foto: Shutterstock

Polazeći od svoje zakonske obaveze da poslove nadzora na tržištu osiguranja vrši radi zaštite prava i interesa osiguranika i drugih korisnika osiguranja, s jedne strane, i jačanja stabilnosti finansijskog sistema, s druge strane, Narodna banka Srbije usvojila je na sednici Izvršnog odbora izmene Odluke o osnovnim kriterijumima bonus-malus sistema, podacima za primenu tog sistema i najvišem bonusu, navedeno je na sajtu NBS.

Ovom izmenom Odluke uvećan je iznos bonusa (tj. popusta na premiju osiguranja od autoodgovornosti) za osiguranike u prvom i drugom premijskom stepenu.

Za osiguranike u prvom premijskom stepenu iznos bonusa je uvećan za 10 procentnih poena, a za osiguranike u drugom premijskom stepenu za 5 procentnih poena.

- Ovo praktično znači da je usvojeno rešenje kojim se smanjuje premija osiguranja od autoodgovornosti za najsavesnije vozače, odnosno vlasnike motornih vozila (kojih je oko 60 odsto). Veći bonusi će se primenjivati od 30. juna 2020. godine, što predstavlja unapređenje postojećeg bonus-malus sistema u osiguranju od autoodgovornosti adekvatnijim određivanjem premije za osiguranike koji svojim motornim vozilom ne ugrožavaju druga lica, odnosno njihovu imovinu - pojašnjava se.

NBS podseća da se u skladu sa Zakonom o obaveznom osiguranju u saobraćaju, na premiju osiguranja od autoodgovornosti primenjuje sistem bonusa (popusta) i malusa (doplatka).

- Primenom bonus-malus sistema društvo za osiguranje utvrđuje visinu premije osiguranja, kao proizvod premije osnovnog premijskog stepena i koeficijenta odgovarajućeg premijskog stepena, u zavisnosti od toga da li je osiguranik za određeno vozilo u prethodnom periodu imao prijavljenu štetu po osnovu obaveznog osiguranja od autoodgovornosti, a za koju je on odgovoran. Ovaj sistem omogućava da nižu premiju plaćaju osiguranici koji nemaju štete, a da oni koji štete prouzrokuju, plaćaju višu premiju osiguranja - piše u obaveštenju.

A o tome šta je šta je bonus, a šta malus kod osiguranja i da li su vezani za vozača ili za automobil?!

Čitajte u našoj posebnoj vesti OVDE. 

Video: Vozači nakrcali 3 miliona kazni, i to za pola dana

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Neko

    I to preneti premijski stepen nije baš kao što kažu. Kupio drugi auto, naravno stari mi trebalo da vremena da prodam. Kažu obzirom da niste prodali stari kreće se od 4 stepena koji je standard. Posle nekog vremena prodam stari auto, pa naredne godine na registraciji priložio dokaz, kažu e pa sad nije moguće, to je bilo moguće samo prve godine. Totalno nepošteno. Od kad je uveden taj sistem a i mnogo pre toga nisam imao štetu. Prethodni auto vozio 10 god i ovaj evo treća i još nisam u maksimalnom popustu.

  • Grunf

    Imao sam maximalan bonus i prodao auto čoveku koji takodje ima maximalan bonus. Kupio sam drugi auto i krećem sa popustom od nule kao i taj čovek koji je kupio moj auto. Obojica smo kažnjeni.

  • Mulan

    Kada ce da se resi nelegalna cena rehničkog pregleda koju niko nije odobrio

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke