Industrija šećera u slobodnom padu: Koroni je uspelo ono što nikome nije godinama ranije
Godinama su vlade, lekari i slavni kuvari pokušavali ali nisu uspevali da nađu rešenje kako bi ljudi smanjili konzumaciju šećera. Onda je nastupila pandemija.
Globalno zatvaranje restorana, sportskih arena i bioskopa znači da će potražnja za šećerom ove sezone pasti prvi put nakon četiri decenije, navodi Czarnikow Group.
Prodaja pića i konditorskih proizvoda kod divova poput Koka Kola i Nestlea pala je, a dok se ekonomije ponovo ne otvore sasvim, nejasno je koliko će se brzo potražnja oporaviti jer padaju prihodi i zaposlenost.
Industrija šećera već je bila pod pritiskom pre nego što je nastupila korona. Rast potražnje - koji su u velikoj meri pokrenute od zemalja u razvoju - usporio je poslednjih godina dok su zakonodavci od Južne Afrike do Tajlanda oporezivali šećerna pića, a zdravstvene grupe apelovale su na ljude da smanje ugljene hidrate usled zabrinutosti zbog povećane gojaznosti. Kompanije su odgovorile prodajom poslastica i sode bez šećera.
Ništa od toga nije imalo toliki uticaj kao zaključavanje koje je smanjilo potrošnju van kuće. A sada nova globalna recesija narušava napredak potražnje i u budućnosti.
Samo u prve tri nedelje aprila količina popijene Koka Kola smanjila se oko 25%, a kompanija je saopštila da će efekat pandemije u drugom tromesečju biti značajan. Pepsi očekuje pad prihoda u drugom kvartalu, a u Nemačkoj, ključnoj zemlji koja konzumira šećer, grupa kodnitorskih proizvođača saopštila je da je prodaja kod polovine anketiranih članova padala uzastopno.
Potrošnja za šećerom ove sezone će skliznuti za 1,2%, na 169,9 miliona tona, prema saopštenju kompanije u lancu snabdevanja. Analitičari američke vlade i Sitigrupe takođe vide pad potražnje ove sezone. Međunarodna organizacija za šećer rekla je da je kriza izbrisala većinu predviđenog rasta potrošnje u 2020. godini, a mogu da uslede i veći gubici.
Američko Ministarstvo poljoprivrede očekuje da će se globalna potrošnja šećera oporaviti za 3,6%. Veruju u rast potražnje u mestima kao što su Azija i Afrika.
Za sada im je fokus na tome kako će kriza Covid-19 naštetiti kratkoročnoj potražnji.
Ipak, oni koji zagovaraju trend u kome vide svet sa manje šećera, navode i da je malo poražavajuće da se smanjenje konzumacije šečera ogleda samo u padu prodaje gaziranih pića.
- To je užasno. Svakako, gore od toga je pad globalnog BDP. Postoji opasnost od otkaza, a nezaposleni neće ići u restorane i barove. Kako BDP stane, povećava se i potrošnja šećera - navodi se u analizi Sopeka.
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.