Pljušte kritike zbog punih letelica, dok avio-industrija gubi više od 30.000 radnika. Ima li kraja?
Jedna od najteže pogođenih, tokom korona krize, jeste avio-industrija. Dok kompanije "mole" vlade za pomoć, jer su u debelom minusu, sada su i na meti zdravstvenih stručnjaka koji kažu da "puni avioni šalju pogrešnu poruku u vezi sa borbom protiv virusa Covid-19".
Naime, lekari iz SAD su se obrušili na "American Airlines" i druge prevoznike zbog korišćenja punih kapaciteta aviona. Ipak, gigant je prošle nedelje saopštio da više neće ograničavati broj prodatih sedišta na letovima.
"United Airlines" ima istu politiku, a navode da su mere zaštite svakako na najvišem mogućem nivou, počev od maski, pa do redovne i temeljne dezinfekcije.
Robert Redfild, direktor američkih centara za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), rekao je na saslušanju u Senatu da je akcija američkog avio-giganta "veliko razočarenje", s obzirom na to da mnoge avio-kompanije oslobađaju srednja mesta. Neki poslanici traže da Kongres zahteva slobodna mesta na komercijalnim letovima, prenosi AP.
Sa druge strane, ove kompanije se sve teže nose sa krizom. Holandski konzorcijum za proizvodnju putničkih aviona, "Airbus", planira da otpusti čak 15.000 radnika. Samo u Velikoj Britaniji ukida 1,700 pozicija, a zatim na hiljade još u Nemačkoj, Španiji i ostalim zemaljama.
To je, inače, najveća kriza u avijacijskoj istoriji. Uprava "Airbus"-a već je započela razgovore sa sindikatima i očekuje da će postići dogovor do jeseni ove godine. Francusko ministarstvo privrede se, međutim, usprotivilo planu o ukidanju 15.000 radnih mesta, jer smatraju da je ta odluka isuviše radikalna.
Kompanija je prvo tromesečje zaključila s gubitkom od 481 milion evra, a proizvodnja u "Airbus"-u će najverovatnije u naredne dve godine biti smanjena za 40 odsto zbog pandemije korona virusa.
Osim njega, britanski prevoznik "EasyJet" je najavio zatvaranje baza na tri lokacije: u Stanstedu, Sautendu i Njukaslu, a planira da ukine 4,500 radnih mesta, usled pandemije Covid-19 i njenih negativnih posledica po poslovanje.
- "Rajaner" planira da ugasi oko 3.500 radnih mesta, ukoliko sa zaposlenima ne bude postignut dogovor o smanjenju plata - izjavio je danas generalni direktor te avio-kompanije, Majkl O'Liri.
Irski niskotarifni avio-prevoznik je ranije objavio da je smanjio broj zaposlenih za više od 250 ljudi širom Evrope i da razmatra smanjenje broja pilota i kabinskog osoblja za do 3.000, prenosi Rojters. I tu nije kraj.
Francuska avio-kompanija "Er Frans" planira da ukine više od 7.500 radnih mesta do kraja 2022. godine, od kojih 6.560 u kompaniji i više od 1.000 u regionalnom ogranku grupe, saopštili su sindikalni izvori.
Izvesno je da će oko 3.500 zaposlenih otići u penziju, a njihova radna mesta neće biti zamenjena novim radnicima.
Video: Demonstracija sile: Ruski avioni koji nadleću Moskvu najmoćniji detalj Parade
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ninoslav
I treba da pljušte i kritike i kazne, pandemija nije gotova. Jeste da je avioindustrija stradala i da će im trebati godine da se oprave, ali ako od pandemije umre još više ljudi, neće imati ko da putuje. U današnje vreme, nije pametno putovati nigde, osim ako baš morate i ako sebi možete da priuštite čarter kompanije, privatne letove za grupe i slično.
Podelite komentar