• 0

Evo u čemu je prilika za sve biznise, a stižu i novi trendovi

"Mali biznisi će, ipak, nudeći i mogućnost e-komerca svakako unaprediti svoje poslovanje i postići željene efekte"

  • 0
Zanimljivi nazivi internet domena

Foto: Pixabay

E-trgovina je bila spasonosno rešenje ne samo pre, nego posebno tokom pandemije korona virusa kada je postala još aktuelnija, jer definitivno ulazimo u vreme u kome će se menjati mnogi modeli savremenog poslovanja i interakcija između prodavca i kupca, ocenjeno je na onlajn konferenciji "Elektronska trgovina u Srbiji".

E-trgovina donosi prilike za sve biznise, a član Upravnog odbora eCommerce Asocijacije Srbije i direktor prodaje u Lilly Drogerie Dragan Dugalić kaže da se velike kompanije okreću ka e-komercu i u tom smislu razvijaju svoje strategije, kao jednom od načina da potrošači zadovolje svoje potrebe.

- To je iskustvo velikih kompanija, ali su to isto principi koji su primenljivi za male i srednje biznise koji mogu da odgovore na neke trendove na koje velike kompanije ne mogu da se tako brzo prilagode - rekao je Dugalić na onlajn konferenciji u okviru serije "Konkretno za SME" u organizaciji USAID-ov Projekta saradnje za ekonomski razvoj i ICT HUB.

Bez obzira na početne male efekte, navodi Dugalić, mali biznisi će, ipak, nudeći i mogućnost e-komerca svakako unaprediti svoje poslovanje i postići željene efekte.

Dugalić kaže da ne postoji nijedna multinacionalna kompanija koja ne radi e-komerc, a da je taj model poslovanja, svakako uz neke prednosti, pogodan i za male prodavnice i uslužne delatnosti.

Ekonomska zona, trgovina

Foto: Shutterstock

Kako je rekao, velike kompanije su e-trgovini prepoznale veliki interes, prepoznale su potrebe potrošača kroz lojaliti sistem i marketing istraživanja i prema tome dalje orijentišu svoje strategije.

Dugalić je naveo da uz tradicionalno poslovanje, e-komerc omogućava da potrošnja raste jer, kako je objasnio, velike kompanije su izmerile da potrošač podiže ukupnu potrošnju ako mu je dostupno više kanala za kupovinu, a i povećava se njegova lojalnost prema određenom brendu.

Naveo je da su savremeni trendovi brojni, da se novine dešavaju brzinom koju nismo mogli ni da pretpostavimo i da će se sve više ubrzavati, a jedan od trendova koji dolazi je i personalizacija.

To je nešto što je, kaže Dugalić, jak trend, vidljiv na celom tržištu pre svega razvijenih zemalja, ali i kod nas.

Objasnio je da personalizacija znači da potrošac sada očekuje neku vrstu individualnog tretmana prilikom kupovine kako bi ona bila prilagođena njegovim potrebama i karakteristikama.

- Cene se personalizovane preporuke, počev od sitnih čestki i poklona, pa do toga da se neki proizvod nazove po tek rođenom detetu potrošaca. To mali biznisi mogu da iskoriste, jer su mnogo fleksibilniji - naveo je Dugalić i precizirao da se personalizacija odnosi i na specijalne ponude i trenutne potrebe potrošaca.

Personalizacija je, dodaje, vrlo jednostavna kada je reč o malim biznisama, jer posluju sa malim brojem potrošača i mogu da čak i 1.000 svojih artikala prilagode potrebama kupaca.

Trend personalizacije koji nameću velike kompanije, navodi Dugalić, može da učini male biznise dominantnijim, vidlljivijim, jačim i boljim, a omogućavaju im da budu i prepoznatljiviji od velikih multinacionalnih kompanija.

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke