Segment koji avio-kompanijama donosi najveći profit - iščezava. Ne, nije reč o jeftinim letovima
![germanwings, avion germanwings, avion](https://xdn.tf.rs/2020/07/20/airport-35054731920-460x0.jpg)
Oko 400.000 radnika zaposlenih u avio-kompanijama je otpušteno ili im je rečeno da mogu izgubiti posao zbog korona virusa, ocenjuje Blumberg.
To je zato što je avio-industrija pretrpela najviše, vazdušni saobraćaj je naprasno i dugo bio obustavljen, karte se nisu prodavale, a i sada ih putnici kupuju bojažljivo.
Delimično zato što se plaše da budu "u vazduhu", na malom prostoru, sa mnogo nepoznatih ljudi, a dobrim delom i zato što ih umaraju nove procedure koje se odnose na ponašanje na aerodromu i u avionu. Sasvim logično, putnika nema mnogo, pa samim tim nema ni letova, posebno na međunarodnom nivou.
Osim toga, polako nestaje biznis model koji su avio-kompanije znale i koji im je donosio veliki profit, a to su korporativni letovi. Potreba za poslovnim putovanjima biće sve manja, između ostalog i zato što se rad na daljinu, odnosno sastanak preko Zoom-a pokazao kao dobra opcija.
Adam Pilarski, senior potpredsednik kompanije Avitas, kaže da se ova vrsta putovanja više neće vratiti na staro, posle Covida-19, i dodaje: "To je jedan od onih nesrećnih slučajeva gde će industrija biti trajno oslabljena, a sve što smo do sada izgubili - nepovratno je".
Kako navodi Blumberg, taj segment je najunosniji za avio-kompanije, jer su preduzeća bila spremna da plate nekoliko hiljada dolara za last-minute karte preko SAD, odnosno okeana. Zapravo, poslovna putovanja čine 60% do 70% prodaje avio-karata, prema procenama trgovinske grupe "Airlines", za Ameriku.
Da stvar bude još jasnija, polovina izvršnih direktora koje je, o ovom pitanju, ispitao Fortune magazin, kaže da poslovna putovanja, kakva su bila pre virusa korona, više nikada neće biti učestala u njihovim kompanijama.
Čak i čelnici avio-industrije imaju takav stav. Ed Bastijan, ispred kompanije "Delta Air Lines Inc.", kaže da se oni u pogledu obima poslovnog prometa nikada neće vratiti na nivo iz 2019. godine. Ovo je izjavio nakon što je taj prevoznik 14. jula izvestio prilagođeni kvartalni gubitak u iznosu od 2,8 milijardi dolara, što je rekord.
Video: Iran predstavio svoju prvu hotelsku kapsulu: Cena jedne kreće se i od 1.000 evra
(Telegraf Biznis)
Video: Lučić: Telekom će imati manje troškove za sportske sadržaje,dolazak PPF važan za SRB
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Гаргамел
Ми већ 30 година живимо без посла а малобројни који и имају посао су у вечитом страху да га изгубе и све то захваљујући добром, цивилизованом и демократском западу који нас је лишио нормалног живота ширећи демократију.
Podelite komentar
Sasa
Poslovni ljudi nikad nisu kupovali last minut karte. Poznato je da je kod Lufthanze u Evropi bilo teze naci mesto u biznis klasi nego u ekonomskoj. Vratice se to jer se poslovi zavrsavaju licem u lice... Manjak putnika ce biti kod turistickih putnika
Podelite komentar
Biznismen
Istina. Cesto sam putovao do Amerike zbog posla, ali sada vidimo da se bar 50% svevs toga moze zavrsiti online. U eri posle korone cemp znacajno redukovati putovanja obzirlm da su preskipa (npr biznos klasa do Amerike je kostala 5-10000 evra u zavisnosti kada se karta kipuje, u koje vreme tj.sezoni i sl.). Toga vise nece biti. Zao mi je aviokomoanija, ali bas si ga bile preterale sa cenama.
Podelite komentar