Raste tražnja za ovim zanimanjem, a ima veze s vašom omiljenom poslasticom
Pandemija Covid-19 je privremeno, odnosno trajno stopirala neka poslovanja koja se ne smatraju osnovnim, a među njima je svakako proizvodnja i prodaja čokolade.
Međutim, isto tako je činjenica da se ova poslastica najviše od svih drugih konzumira na godišnjem nivou, a posebno u Švajcarskoj, Nemačkoj, Velikoj Britaniji.
U regularnim uslovima, industrija čokolade stoji odlično, a 2019. se najbrže razvijala u Indiji, gde je zabeležila vrednost od 1,6 miliona dolara. Na globalnom planu, samo u SAD ova industrija vredi više od 20 milijardi dolara godišnje, a sada su u igri svi njeni potencijali.
Od mlečne i crne čokolade, do one bez glutena, sa raznim ukusima i za razne potrebe. Čokolada posebno dominira i tokom Uskrsa, zbog slatkih jaja i zeka.
Trenutno je u porastu tražnja za stručnjacima iz oblasti poznavanja kakaoa i čokolade, a kandidat bi trebalo da poseduje nekoliko godina iskustva u proizvodnji, dekoraciji ili prodaji. Osim toga, jedan od obaveznih uslova širom sveta jeste da kandidati za ove pozicije znaju engleski jezik.
Inače, neke kompanije čija je osnovna delatnost čokolada, ovih dana vode borbu protiv eksploatacije dece iz Afrike, Azije i Latinske Amerike, kada je reč o ubiranju kakaoa. Na primer, samo Zapadna Afrika proizvodi 70% svetskih zaliha kakaoa.
Video: Čokolada od koje „boli glava“ koliko je dobra, ali i novčanik
(Telegraf Biznis)
Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lea
Zato oni koji beru kakao zive u bedi i nikad okusili nisu cokoladu.
Podelite komentar