Beograd tražio da se zakonom reguliše rad električnih trotineta, subvencije i za bicikle
"Kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna". Grad Beograd predložio izmene zakona
Grad Beograd je predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
On je istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.
- Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju - rekao je Vesić za Studio B, navodi se u saopštenju Gradske uprave.
Naveo je da smo imali slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život.
Kada su u pitanju bicikli, rekao je da je Grad Beograd tražio izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice.
- To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno - rekao je Vesić, dodaje se u saopštenju.
Naglasio je da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.
- Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze - rekao je Vesić.
Naveo je da se trenutno radi oko deset kilometara biciklističih staza i dodao da će Beograd u naredne dve godine imati skoro 60 kilometara biciklističkih staza.
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mao
Trotinete maknuti sa ulica gradova
Podelite komentar
Mlj1228
Ta pravila već postoje u pojedinim zapadnjačkim metropolama, pa zato mora I kod nas. Ograničenje kretanja biciklističkim pistama na 10km je stvarno glupa odluka za bicikle, dok za trotinete je u redu.
Podelite komentar
Dragan
Samo da mi iziđe sa toj na put
Podelite komentar