• 5

Beograd tražio da se zakonom reguliše rad električnih trotineta, subvencije i za bicikle

"Kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna". Grad Beograd predložio izmene zakona

  • 5
trotinet Foto: Unsplash

 Grad Beograd je predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.

On je istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.

- Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju - rekao je Vesić za Studio B, navodi se u saopštenju Gradske uprave.

Naveo je da smo imali slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život.

Kada su u pitanju bicikli, rekao je da je Grad Beograd tražio izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice.

Vrućina, rekreacija, vožnja bicikla, Ada Ciganlija Foto: Tanjug/AP/Darko Vojinović

- To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno - rekao je Vesić, dodaje se u saopštenju.

Naglasio je da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.

- Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze - rekao je Vesić.

Naveo je da se trenutno radi oko deset kilometara biciklističih staza i dodao da će Beograd u naredne dve godine imati skoro 60 kilometara biciklističkih staza.

(Telegraf Biznis)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mao

    18. septembar 2020 | 13:09

    Trotinete maknuti sa ulica gradova

  • Mlj1228

    18. septembar 2020 | 13:03

    Ta pravila već postoje u pojedinim zapadnjačkim metropolama, pa zato mora I kod nas. Ograničenje kretanja biciklističkim pistama na 10km je stvarno glupa odluka za bicikle, dok za trotinete je u redu.

  • Dragan

    18. septembar 2020 | 15:37

    Samo da mi iziđe sa toj na put

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>