Beograd tražio da se zakonom reguliše rad električnih trotineta, subvencije i za bicikle
"Kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna". Grad Beograd predložio izmene zakona
Grad Beograd je predložio zvanične izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja, među kojima je i regulisanje rada električnih trotineta, izjavio je zamenik gradonačelnika Goran Vesić.
On je istakao da je traženo da država donese odluku da li će električni trotineti biti dozvoljeni.
- Ukoliko budu dozvoljeni, treba da se zna ko ih može voziti, gde, kojom brzinom, kakvu opremu vozači moraju da imaju i koje starosti moraju da budu. Ne želimo da imamo situaciju da deca od 10 godina koriste električne trotinete ili da biciklisti moraju da imaju kacige, a oni koji voze trotinet ne moraju - rekao je Vesić za Studio B, navodi se u saopštenju Gradske uprave.
Naveo je da smo imali slučaj da vozač električnog trotineta vozi na auto-putu, što može da bude opasno po život.
Kada su u pitanju bicikli, rekao je da je Grad Beograd tražio izmenu zakona i da se zvanično uvede pojam biciklističko-pešačke ulice.
- To su ulice gde je brzina vožnje automobila ograničena na 10 kilometara na sat, a prednost imaju pešaci i bicikli. Takođe smo tražili da se dozvoli korišćenje žute trake za bicikliste tamo gde Grad sa Saobraćajnom policijom i Saobraćajnim fakultetom proceni da je to bezbedno - rekao je Vesić, dodaje se u saopštenju.
Naglasio je da, zbog virusa korona, kompanije koje se bave proizvodnjom bicikala u Srbiji ne mogu da ih dovoljno proizvedu jer je potražnja ogromna.
- Usled velike potražnje, zahtevali smo da se uvedu subvencije za kupovinu domaćih bicikala jer je to i ulaganje u ekološki razvoj. Čekamo da nova vlada stupi na dužnost i tada ćemo razgovarati sa nadležnim ministrima o usvajanju naših predloga, a u međuvremenu gradimo biciklističke staze - rekao je Vesić.
Naveo je da se trenutno radi oko deset kilometara biciklističih staza i dodao da će Beograd u naredne dve godine imati skoro 60 kilometara biciklističkih staza.
(Telegraf Biznis)
Video: Mile Jelić Business development manager Comtrade-a
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mao
Trotinete maknuti sa ulica gradova
Podelite komentar
Mlj1228
Ta pravila već postoje u pojedinim zapadnjačkim metropolama, pa zato mora I kod nas. Ograničenje kretanja biciklističkim pistama na 10km je stvarno glupa odluka za bicikle, dok za trotinete je u redu.
Podelite komentar
Dragan
Samo da mi iziđe sa toj na put
Podelite komentar