• 2

Za 15 godina neće više biti benzinaca ni na ovim putevima: Ovo je ambiciozni plan

Kalifornija je najveće tržište pojedinačnih automobila u Sjedinjenim Državama i najveće tržište za e-vozila

  • 2
Saobraćaj, gužva na putu, automobili

Foto: Shutterstock

Guverner Kalifornije Gevin Njusom potpisao je izvršnu naredbu o zabrani prodaje novih putničkih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. godine, u aktuelnom naporu države ka čistijoj energetskoj budućnosti.

"Los Angeles Times" je izvestio da je naredba upućena Kalifornijskom odboru za vazdušne resurse radi primene. Cilj je da se u narednih 15 godina eliminiše prodaja benzinaca na području Kalifornije, kako bi se ublažio porast nivoa mora i gubitak ledenih pokrivača širom sveta.

Kalifornija je najveće tržište pojedinačnih automobila u Sjedinjenim Državama i najveće tržište za e-vozila. Kao i na ostalim automobilskim tržištima, i tamošnja prodaja do sada bila je ugušena pandemijom i blokadama kretanja. Tokom prve polovine godine prodaja "vozila na punjenje" u Kaliforniji opala je za 17,1 odsto na godišnjem nivou. Šire tržište automobila takođe je naglo opalo, za 26,9 procenata u tom periodu.

Kalifornija ima ubedljivo najambicioznije ciljeve u pogledu klimatskih promena u Sjedinjenim Državama. Planira da smanji emisije do nivoa iz 1990, za 40 procenata do 2030. godine, i dalje na 80 procenata do 2050. U prilog tim naporima, guverner Njusom je ove nedelje takođe pozvao državno zakonodavstvo da zabrani hidraulično frakturiranje u Kaliforniji.

Kalifornija je prikupila oko 2,46 milijardi dolara od različitih Vladinih agencija, kako bi podstakla prelazak sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem na električne automobile. Od toga je blizu milijardu dolara posvećeno izgradnji infrastrukture za punjenje 5 miliona e-vozila, koje Kalifornija želi da ima na svojim putevima do 2030. godine.

Video: Cena prava sitnica: Kuća iz snova koju možete postaviti gde god poželite

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DaDa

    Samo sto tu ima isto jedan problem . Da bi se napravila litium baterija za jedno vozilo , izbaci se CO2, kao sto jedno vozilo srednje klase predje 200,000 kilometara.

  • Elektro-vozač

    Što pre to bolje. Oni koji realno razmišljaju već sada znaju da je ne samo rizično već i veoma glupo kupovati kola na fosilna goriva - ukupno su skuplja (i bez olakšica), lošiji ugođaj vožnje, daleko veće zamajavanje oko točenja goriva i održavanja. Jedino se naftaški kartel još koprca pa još uvek nema dovoljno električnih za sve ali se i na tome radi. Proizvođačima koji lažu ostale (a možda.i sebe) i nastavljaju sa proizvodnjom "vuruna" mesto je u prošlosti, sa po kojim primerom u muzeju zagađivače istorije.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke