I ovo mu je pošlo za rukom: Luksuzna roba se seli iz otmenih robnih kuća na Amazon?

  • 1
Jeff Bezos, Džef Bezos Džef Bezos / Foto: Guliver/Osman Orsal/Getty Images/

Oskar de la Renta, marka koja je "redovna" na crvenim tepisima i zauzima glavno mesto u otmenim robnim kućama, upravo se pojavila tamo gde je manje raskošno, gde je niko ne bi tražio - na Amazonu.

Amazon je nedavno pokrenuo "Luxury Stores", novu sekciju za prodaju i svoj najnoviji napor da postane središte dizajnerske robe. Postoji tek nekoliko kredibilnih sajtova, mimo zvaničnih, koji prodaju luksuznu odeću, obuću i aksesoare, a imperija Džefa Bezosa bi mogla ući u taj krug.

Korisnici "Prime"-a mogu pristupiti novom odeljku Amazonove aplikacije, koji prikazuje torbe od 2.790 dolara i haljine od 8.990 dolara. Oskar de la Renta je među prvim brendovima koji su se našli tu. Iako je Amazon "zašao" u gotovo svaku kategoriju maloprodaje, luksuz je i dalje ostao izazov za giganta e-trgovine.

Vrhunski brendovi oklevali su da svoju robu stave na tržište koje ponekad ima falsifikovane verzije njihovih artikala. Takođe su brinuli da će njihove jakne od 1.000 dolara izgledati "jeftino" u onlajn korpi, zajedno sa deterdžentom za suđe i produžnim kablovima.

Ovaj put, međutim, "Luxury Stores" stiže usred pandemije koja je uzburkala rutine kupaca, ali i strategije brendova. Ako Amazon ne iskoristi šansu u ovom pogodnom trenutku, možda to nikada neće moći da učini u ovoj kategoriji - bar ne samostalno.

Amazon daje luksuznim brendovima kontrolu nad cenama i asortimanom proizvoda. Ostali prodajni partneri (Neiman Marcus Group, Nordstrom, Lord & Taylor) su počeli da "pucaju" tokom krize, dok se Amazon zavidno uzdigao. "Luxury Stores" (luksuzne prodavnice) će biti dobre onoliko koliko i brendovi koji učestvuju u njima, a Amazonovi prethodni napori da im se dodvori nisu uvek dobro prošli.

Najki je prodavao nešto svoje robe na sajtu, ali se povukao s Amazonove mreže 2019. Za sada u novom projektu ne učestvuju grupacije kao što su "LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE", "Kering SA" ili "Cie Financiere Richemont SA", što bi moglo da umanji kredibilitet tehnološkog diva iz SAD.

Takođe, postoji šansa da luksuzni brendovi koriste Amazon samo neko vreme, dok se situacija s prodajom u doba pandemije ne reši.

Video: Štrajk u italijanskoj ispostavi Amazona: Ljuti jer ih kompanija ne štiti od korone

(Telegraf Biznis)

Video: Usvojen budžet, republička kasa za sledeću godinu teška 2.346,2 milijarde dinara

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>