Novi trik trgovaca: Da li se uređaji iz 2018. koji se prodaju 2020, smatraju novim proizvodom?

   ≫ 
  • 23
Elektronski uređaji, televizori, biznis, prodaja Foto: Shutterstock

Pojedini nesavesni trgovci neumorni su u nalaženju načina da vam prodaju proizvod po ceni koju su oni odredili. Zbog toga se potrošači najviše žale na robu poput obuće, mobilnih telefona, bele tehnike, dok su na drugom mestu usluge.

Tako pokazuje broj prigovora koji stigne na adresu Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS).

Kupcima se uvek ukazuje da obrate pažnju na rok trajanja, i stanje samog proizvoda, ali postoje situacije koje teško možete da kontrolišete.

Praksa je da se trgovci bez problema prodaju i proizvode koji su napravljeni pre dve godine, a u toku tekuće ih prodaju kao "nov proizvod". 

Proveravali smo, da li na to imaju pravo?

- Trgovac je dužan da na deklaraciji ili na vidljivom mestu naznači godinu proizvodnje i karakteristike proizvoda, kako bi potrošač imao potpunu sliku o samom proizvodu i na taj način doneo konačnu odluku da li želi da kupi taj proizvod - objašnjava za naš portal Marko Dragić pravni savetnik pri NOPS.

Prema njegovim rečima, kupac verovatno ne bi doneo odluku da je u tom trenutku imao sve informacije.

Drugo, kako ističe, za dve godine, primera radi, menjaju se i speifikacije samog proizvoda, pa je pitanje kojoj tačno generaciji pripada, odnosno, da li je to i dalje ono što ste želeli od uređaja.

bela tehnika Foto: Pixabay

- Trgovci se služe krajnje nepoštenom trgovačkom praksom kada na razne načine pokušavaju da prikriju važne karakteristike proizvoda kao što je godina proizvodnje. To je veoma bitna informacija za potrošača, jer što je godina proizvodnje starija, proizvod gubi neke bitne preformanse iako ga potrošač u tom trenutku kupuje kao nov proizvod - kaže nam Dragić.

Ono što je najvažnije, takav proizvod ne može se smatrati novim proizvodom i, kaže naš sagovornik, mora da ima oznaku "outlete proizvod". Samim tim treba da se prodaje po povoljnijoj ceni. Za ove prekršaje, nadležan je inače samo tržšni inspektor.

Da li ste proveravali ove detalje? Kakva su vaša iskustva? Pišite nam u komentarima.

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegaf Biznis)

Video: Srbija sutra dobija 30 novih kilometara autoputa od Koševa do Vrnjačke Banje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ja

    22. oktobar 2020 | 17:37

    Sklopio sam ugovor za mobilni sa operaterom i uređaj ima grešku (telefon ne pamti brojeve u svojoj memoriji iako je kapacitet 16giga) ali zvanični serviser je ne priznaje i samim tim su mi vezane ruke. Dva puta nošen naopravku i ista greška i isti odgovor. Znači da ako hoćeš ispravan telefon moraš da platiš popravku i izgubiš garanciju, operater skine odgovornost sa sebe što ti je uvalio đubre od telefona. KRIMINAL

  • veverica

    22. oktobar 2020 | 18:05

    Kupila sam Bosch masinu za pranje I susenje vesa pre 4 meseca, koja ponekad procuri pri ispiranju vesa. Posto je pod garancijom, serviser je dolazio par puta I bas tada Nije mogao da vidi kako I gde curi. Prodavac bez njegovog misljenja ne zeli da mi promeni istu, a masina I dalje curi, kad joj “padne napamet “!?! Nemocna sam za mojih 1000€+!!!!

  • Dend

    22. oktobar 2020 | 16:54

    Teško je samo prevarenim kupcima jer nema ko da ih zaštiti u "bukvalnom" smislu?Ovu tvrdnju je veoma lako proveriti "štih" probom !Kada bi bilo pravne države i da se na kraju svake kalendarske godine objave firme sa najviše pritužbi kupaca, i to javno, mislim da bi mnogi trgovci razmislili o svom ponašanju ? Pominjat inspekciju za trgovce je smehoteka zbog učinka inspekcije koja je sve više balast ovog društva jer se ne zna za koga ona radi ?

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>