Da li smo poludeli od dosade u koroni? Kupujemo nakit i kitimo kuće mesec i po dana pre Nove godine
Posle "histerije" koju je izazvala kafeterija na Gardošu okićena novogodišnjim medvedićima koji su potom uklonjeni, mnogi su poželeli i da svoj dom pretvore u praznični i to mnogo ranije nego što je to obično slučaj.
Da li zbog korone, koja je posebno uticala na nas, pa je svima potrebno rasterećenje od briga, da li zato što jedva čekamo da završimo ovu izazovnu godinu i veseli dočekamo sledeću, tek primetno je da smo ove godine počeli rano da ukrašavamo kuće.
O tome nam svedoče i prodavci kućnih potrepština, koji nam ističu da prodja ukrasa odlično ide.
Pandemija kovid-19 je na razne načine uticala na naše živote, počev od bezbednosnih i karantinskih mera, preko promena u načinu rada i poslovanja, pa do društvenih aktivnosti. Sasvim je izvesno da nas ovaj virus neće napustiti još neko vreme, te da ćemo 2021. dočekati "u duhu korone". Iako je za očekivati da će se manji broj ljudi, nego prethodnih godina, odlučiti za proslavu Nove godine u nekom restoranu ili klubu, to ne znači da se ne "spremaju" za praznike.
Naime, širom sveta, pa i kod nas, otkazane su i manifestacije na otvorenom, koje se tradicionalno dešavaju u periodu oko Nove godine, što je dodatno "poljuljalo" naše raspoloženje i osećaj praznovanja kakav poznajemo.
Zato naši kupci više ne čekaju decembar kako bi dekorisali svoju kuću uoči praznika, već to čine ovih dana. U našim velikim prodavnicama, koje prodaju novogodišnje ukrase, osetan je rast prodaje dekoracije, pre svega onlajn putem, što su nam potvrdili, mada će jasne cifre znati tek krajem novembra.
- U našoj robnoj kući prodaja proizvoda iz prazničnog asortimana svake godine počinje otprilike 7 do 10 dana ranije, u odnosu na period koji je uobičajen za prodaju dekoracije i nameštaja tog tipa. S obzirom da je ove godine ponuda prazničnog asortimana bogatija, nadamo se da će i rezultati biti bolji u odnosu na ranije - rekli su nam u IKEA radnjama.
Ovaj podatak nas, međutim, ne iznenađuje mnogo, i to iz više razloga.
Naime, mnogi sada imaju više vremena, posebno ako rade od kuće ili privremeno ne rade zbog virusa korona. S druge strane, onima koji rade od kuće - treba neki podsticaj, neko "izmeštanje" iz rutine, pa dekorisanje kuće deluje kao "recept za opuštanje".
Osim toga, oni koji su navikli da svaki dan odlaze u kancelariju, a sada nisu u mogućnosti, znaju da se prostorije unutar firme u ovom vreme već bave Novom godinom. Bilo da je reč o paketićima za decu, dekoracijom kancelarija, proslavom unutar kompanije itd.
Psiholozi su, inače, potvrdili da dekorisanje kuće smanjuje nivo napetosti i anksioznosti, a stres je ovih dana i više nego prisutan u našim životima. Takođe, navikli smo da novom godinom otvaramo neko novo poglavlje u životu, bilo lično ili profesionalno, a sada nam deluje kao da će se stara godina samo "preliti" u novu.
Zanimljiv je i podatak koji dolazi iz SAD. Aktuelni podaci iz oktobra ove godine govore da prosečno domaćinstvo planira da potroši 20 dolara više na novogodišnju dekoraciju, nego prethodnih 10 godina. Takođe, grafikon pokazuje da se najmanje trošilo 2004. - oko 36 dolara.
Do pada u potrošnji je došlo i 2009. godine, verovatno zbog svetske ekonomske krize. Međutim, sada vidimo trend rasta kupovine ukrasa.
Postavlja se pitanje otkud to, kada i ove godine vlada ekonomska kriza?
Odgovor možda možemo potražiti u činjenici da je ova kriza pre svega zdravstvena, i jednako kao na fizičko, odrazila se negativno i na mentalno zdravlje ljudi.
Kada je reč o Evropi, analiza potvrđuje da tržište praznične dekoracije ima potencijal u ovoj godini. To je veoma lako zaključiti i iz činjenice da (delimični) karantini prestaju krajem novembra u gotovo svim zemljama koje su ih uvele.
To znači da će Nemci, Britanci, Francuzi i ostalo, imati dovoljno vremena da kupe omiljene ukrase i fizički, a ne samo onlajn, kao do sada.
Kupovina ukrasa je ritual, posebno ako porodično obilazite radnje i birate dekoraciju na licu mesta, tako da je sasvim izvesno da ovaj Božić svakako neće "propasti".
Ono što se, međutim, može javiti kao problem jesu sporije isporuke, zastoji u lancima snabdevanja, (delimično) zatvaranje fabrika koje proizvode ukrase. Ipak, kako se većina proizvodnje odvija u Kini, koja se maltene oporavila od virusa kovid-19 u ekonomskom smislu, male su šanse da će manjkati ukrasa na policama u gradskim prodavnicama.
Odgvorite nam u našoj anketi gore u tekstu.
Video: Čuvena jelka ispred Rokfeler centra nikad gore nije izgledala: Kažu da savršeno opisuje 2020. godinu
(Telegraf Biznis)
Video: Otvoren prvi Inovacioni forum Srbija - Švajcarska
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Goga
Moram priznati da sam najvise opterecena koronom,i sto god procitam da dobro za imunitet,zastitu proucim da li to kupiti.Imam ukrase za jelku,ali sam online porucila Malu rucnu uv led lampu za dezinfekciju stvari i premeta,a za kola ambilife aparat za preciscavanje vazduha.Eto to su me trenutno preokupacije.A jelka ce svakako biti okicena,Samo da smo zdravi.
Podelite komentar
Psiholog
Tako je ovo je dokaz da narod kupovinom leci depresiju,umesto da potrazi pomoć strucnjaka.
Podelite komentar
Odliveni mozak
Mi uvek okitimo kuću pred Advent... Raskitimo nakon pravoslavne nove godine... Ja pravoslavac, zena katolikinja..
Podelite komentar