• 0

Pančevci će se voziti u modernim i bezbednim autobusima: Uvodi se nov sistem naplate karata

Kompanija Pantransport je nabavila potpuno nov vozni park, u skladu sa svetskim standardima, tako da se stanovnici ovog grada voze kao građani najrazvijenijih zemalja Evrope

  • 0
Pantransport

Foto: Pantransport

Na hiljade ljudi iz Srbije svaki dan putuje iz jednog mesta u drugo, radi posla ili nekih drugih obaveza. U svemu tome, mnogima najveći problem predstavlja prevoz: organizacija, izgubljeno vreme, plaćanje goriva ili karte za autobus. Međutim, nove inicijative olakšavaju svakodnevno funkcionisanje.

Stanovnici Grada Pančeva će u narednom periodu moći da se voze moderno i bezbedno, kao što to čine građani razvijenih evropskih zemalja, istakao je za Telegraf Biznis Radomir Vidojević, direktor kompanije Pantransport.

Ovaj grad je iznedrio javno-privatno partnerstvo, kako bi Pančevci dobili moderne, bezbedne i čiste autobuse, a sistem vožnje i plaćanja je potpuno savremen, kao u najbogatijim zemaljama Starog kontinenta. U skladu sa vremenom u kojem živimo, kompanija je obezbedila i tzv. kovid redare.

  • Kako je došlo do ideje za uspostavljanje kompanije za lokalni prevoz u Pančevu?

Pantransport je proistekao iz projekta javno-privatnog partnerstva, koji je sprovela lokalna samouprava Grada Pančeva, gde su tri domaće kompanije izabrane na javnom konkursu i dobile koncesiju za obavljanje javnog gradskog i prigradskog prevoza na teritoriji grada Pančeva u narednih 25 godina.

  • Šta je po vašem mišljenju bio najveći iskorak za javni prevoz u Pančevu, kakav je bio i kakav je sada? Koje ste sve novine uveli?

Najveći iskorak je modernizacija javnog prevoza i nabavka potpuno novog voznog parka. Pančevo je u ovom trenutku jedini grad u Srbiji, gde su svi autobusi u sistemu javnog prevoza potpuno novi i ispunjavaju najviše standarde u pogledu niske emisije štetnih izduvnih gasova.

Građani Pančeva se voze u novim, besprekorno čistim, klimatizovanim autobusima i to je ono na šta smo izuzetno ponosni. U vremenu koje je prethodilo uvođenju privatnog partnera u posao, sistem javnog prevoza je bio u vrlo lošem stanju.

Hroničan nedostatak kvalitetnih autobusa i loša realizacija redova vožnje, doprineli su da korisnici javnog prevoza budu opravdano nezadovoljni i to je, verujemo, bio jedan od motiva lokalne samouprave u Pančevu da sprovođenjem postupka JPP-a i dodelom koncesije privatnom partneru, dugoročno obezbedi funkcionisanjesistema javnog prevoza.

Pantransport

Radomir Vidojević / Foto: Pantransport

  • Kolika je vrednost investicije i šta ste sve obezbedili putnicima?

Vrednost investicije do sada iznosi 9,1 milion evra i odnosi se na našu ugovornu obavezu da investiramo u nabavku 60 novih autobusa. U drugoj fazi realizacije ugovora, naša obaveza je da izgradimo novu autobusku stanicu, čija je vrednost oko 3 miliona. Naši putnici su realizacijom ove investicije dobili izuzetan kvalitet sistema javnog prevoza i sigurni smo da ih nikada nećemo izneveriti.

  • Da li ste uveli obuku za vozače novih autobusa?

Svi vozači su prošli kroz obuku za upotrebu novih autobusa i korišćenje savremenih sistema koji su ugrađeni u naša vozila. Moram da izrazim zadovoljstvo stepenom obučenosti i profesionalizmom naših vozača i da poručim korisnicima naših usluga da su u sigurnim rukama.

  • Šta se desilo sa nekadašnjim radnicima ATP-a, sa obzirom na to da je ta firma prestala da postoji? Da li ste revidirali plate zaposlenima? Koliko ste radnika preuzeli?

Mi smo jedan deo nekadašnjih radnika ATP-a preuzeli, tačnije njih 90, i oni su, verujemo, zadovoljni uslovima rada i zaradama koje dobijaju. Zarade koje ostvaruju zaposleni su za najveći broj pozicija značajno veće nego što su bile kod našeg prethodnika.

Pantransport

Foto: Pantransport

Preostali radnici koji nisu želeli da nastave sa radom u novoj kompaniji dobili su otpremnine, a one su najvećim delom obezbeđene od koncesione naknade koju smo bili dužni da platimo.

  • Objasnite nam kako funkcioniše sistem koji ste implementirali za naplatu karata?

Mi smo po preuzimanju sistema javnog prevoza u Pančevu otpočeli sa uvođenjem sistema za izdavanje i naplatu elektronskih karata, odnosno savremenog sistema tiketinga i monitoringa. Uveli smo personalizovane čip kartice preko kojih korisnici dopunjavaju svoj kredit, biraju relaciju.

Takođe, nudimo mogućnost kupovine karata onlajn, npr. vremenskih karata i tome slično. Pančevci sada imaju apsolutno iste mogućnosti kupovine karata kao građani u razvijenim evropskim zemljama. Mogućnost zloupotrebe i
falsifikovanja svedena je na nivo statističke greške, a građani su sigurni da neće biti oštećeni i da će se putem validiranja njihovih voznih isprava beležiti svaka vožnja.

  • Kako kontrolišete mere koje se preduzimaju protiv kovida-19?

Shodno odlukama republičkog kriznog štaba za borbu protiv zarazne bolesti kovid-19, mi smo u obavezi da sprovodimo rigorozne mere u vozilima javnog prevoza i u objektima koje koristimo za pružanje staničnih usluga. Naši zaposleni su blagovremeno informisani o merama i obučeni su da ih primenjuju, a to znači da vode računa i o tome da li, recimo, putnici u autobusima imaju maske. Imamo i tzv. kovid redare.

Pantransport

Foto: Pantransport

  • Koliko je važna autobuska veza Beograd - Pančevo, imajući u vidu da ima ljudi koji svakodnevno putuju na posao od jednog do drugog grada?

Autobuska linija Pančevo-Beograd je saobraćajna žila kucavica i ogroman broj naših sugrađana svakodnevno koristi autobuski prevoz do Beograda i nazad. Mi smo se, ceneći ove okolnosti, sa posebnim senzibilitetom bavili ovom linijom i za nju smo opredelili jako kvalitetne i moderne autobuse Mercedes-Benz Intouro, kako bi našim putnicima pružili maksimalan komfor i udobnost.

  • Koliko će lokalne, najavljene investicije pomoći da se razvije grad, i samim tim da li vidite svoju ulogu u tome, jer će takođe biti povećana tražnja za međumesnim saobraćajem?

Dolazak svetski poznatih kompanija kao što su ZF i BROSE u Pančevo, nesumnjivo predstavlja zamajac budućeg razvoja grada Pančeva i ovog dela Srbije. Mi očekujemo da u tom lancu privrednog razvoja i povećanog broja putovanja i dnevnih migracija - ka i iz industrijske zone koja se stvara u Pančevu - imamo određene benefite, koji će se ogledati u povećanoj tražnji za prevozom. To otvara mogućnost za nove linije.

Video: U Pančevu se pravi prva specijalicovana Covid bolnica

(V.B.)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke