• 1

Najbolja reklama je ona "usta do usta": Netflix svojom serijom zadao lekciju advertajzingu

Striming servisu Netflix, koji je lansirao novu popularnu seriju "The Queen's Gambit" još krajem oktobra, nije bio potreban bolji marketing od preporuke

  • 1
The Queen’s Gambit

Foto: Promo/Netflix

Marketinški stručnjaci znaju da maltene nijedna reklama, u koju su uložene hiljade i hiljade dolara, nije tako dobra i efikasna kao preporuka "od usta do usta".

Više verujete prijateljici, nego bilbordu, zar ne? Niste jedini. Milioni su poslušali toplu preporuku svojih bližnjih, vezanu za seriju "The Queen's Gambit", a onda je krug počeo da se širi. Informaciona kompanija Nielsen stoji iza ovih pouzdanih podataka, a oni otkrivaju nešto neverovatno.

Naime, Netflix, najpopularniji striming servis, pustio je u promet svoju novu seriju još krajem oktobra. U prvih 28 dana pogledalo je 62 miliona domaćinstava širom sveta, a pregled se računa ako se sa jednog naloga program gleda dva minuta ili više.

Ono što je zanimljivo, međutim, jeste nagli rast popularnosti ove mini-serije, koja na maestralan način prikazuje radnju romana Voltera Trevisa iz 1983. godine.

"The Queen's Gambit" je između 26. oktobra i 1. novembra (u nepunih nedelju dana), samo u SAD, dospela na mesto broj 1 po gledanosti, sa ukupno 1,85 milijardi minuta gledanja.

Poređenja radi, na prethodnom spisku koji je Nielsen formirao, a koji se odnosi na period od 19. do 25 oktobra - serija je bila na 10. mestu, sa 551 miliona minuta gledanja.

The Queen’s Gambit

Anja Tejlor Džoj kao Bet Harmon / Printskrin: YouTube/Netflix

Za to je zaslužna upravo preporuka "od usta do usta", kojom smo i otvorili ovaj tekst. Dakle, Netflix-u nisu toliko pomogle ni silne reklame, najave i objave na bilbordima ili društvenim mrežama, koliko ljudska reč.

Serija koju obožavaju i ljudi iz Srbije, a koja prati život Bet Harmon, povučene devojčice nadarene za šah, uspela je da na Nielsen-ovoj listi pretekne "The Mandalorian" (Disney Plus). Na 3. mestu je serija "Star Wars", sa 1,03 milijardi minuta gledanja.

Kada se pre više od mesec dana pojavila ova "serija nad serijama", kompanija "Parrot Analytics" je izvestila da je potražnja za njom svega pet puta veća od potražnje za nekom prosečnom američkom serijom. Međutim, stvari su se preokrenule.

Ključnog datuma, 20. novembra, "The Queen's Gambit" bila je gledanija čak 20 puta od prosečne serije u SAD. Ono što je još zanimljivije, a o čemu nas obaveštava "Parrot Analytics", jeste da je u Americi skočila prodaja šahovskih setova i to za 125 odsto.

Ipak, Netflix-u se omakao jedan mali peh, koji će vas nasmejati.

Video: Radnici koji će raditi od kuće do 2021. godine ili - zauvek?!

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • janovic

    Toplo preporucujem da je gledate pozzz iz mrtvog njujorka ::)

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke