• 31
 ≫ 

Ne morate više da čuvate kutiju od TV-a, cene moraju da vam pokažu: Kada će novi zakon i šta donosi?

 ≫ 

Uvodi se nekoliko novina kada je reč o odnosu kupac-trgovac

  • 31
inlflacija, cene, novac, racuni, primana, racunica, kućni bužet, potrošačka korpa

Foto: Shutterstock

Novi Zakon o zaštiti potrošača biće donet u drugoj polovini ove godine, potvrđeno je za naš portal.

To je zakon koji se duže čekao, a njegova osnovna namena biće brže rešavanje potrošačkih sporova, efikasnija zaštita prava potrošača, ali i korist za trgovce.

Prvi put, kako nam je rečeno, biće omogućena vansudska zaštita kao obaveza. Odnosno, uz posredovanje tela za vansudsko rešavanje sporova koje evidentira resorno ministarstvo, ona će biti obavezna za trgovce.

Posle usvajanja zakona slede aktivnosti podizanje svesti javnosti o prednostima vansudskog rešavanja sporova, obuka tela za vansudsko rešavanje sporova u skladu sa EU.

Vansudsko poravnanje postojalo je i dosad u zakonu, ali u praksi nije zaživelo. Razlog je jednostavan, trgovac nije bio u obavezi da učestvuje u vansudskom poravnanju po zahtevu potrošača.

Dakle, sada će trgovac imati obavezu da se odazove postupku vansudskog rešavanja spora, inače će morati da plati kaznu po prekršajnom nalogu. Propisano je da postupak vansudskog poravnanja može da pokrene jedino potrošač, uz uslov da je prethodno pokušao da sa trgovcem reši predmet spora.

Novina je i to što će prodavac biti dužan da primi reklamaciju kupca, ali i da napiše obrazloženje ukoliko je ne prihvati. U tom slučaju, trgovac je dužan da potrošača obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Dobra vest za potrošače je i to što dostavljanje ambalaže kupljene robe ne može biti uslov za rešavanje reklamacije niti razlog za njeno odbijanje.

To znači da više neće biti potrebe za čuvanjem kutija, često veoma kabastih, čija je jedina svrha bila zadržavanje prava na eventualnu reklamaciju.

Izmene zakona tiču se i ugostitelja, jer je propisana obaveza da se cenovnik obroka i pića istakne na stolovima ili da se cenovnik preda svakom potrošaču pre prijema porudžbine. Takođe, cene obroka i pića moraju biti istaknute i na ulazu u ugostiteljski objekat.

Dodatno, ministarstvo će ovo sprovoditi u saradnji sa telima za zaštitu potrošača, a u samoj izradi Nacrta Zakona o zaštiti potrošača aktivno su učestvovala i udruženja za zaštitu potrošača, kao što je NOPS.

- Mi podržavamo promene koje donosi novi Zakon, i žao mi je što već nije usvojen u prethodno previđenom roku, jer bi do sada prošao proces prilagođavanja. Već bismo videli da li postoje eventualni nedostaci koje bi trebalo promeniti. Svakako, ovo su jako dobre vesti, jer je upravo to dokaz da se podiže zaštita potrošača na viši nivo - rekao je za naš portal Marko Dragić, pravni savetnik pri NOPS.

Sve je inače deo strategije zaštite potrošača za period 2019–2024. godine.

Video: Otkrivena misterija dragačevskog Tajlanda: Evo šta kažu vlasnice najskupljeg hostela u Srbiji

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ja

    5. januar 2021 | 15:34

    A sto se toliko dugo ceka,nek se odmah donese sta sad treba da cekamo drugu polovinu godine da bi nesto kupili.A kad je upitanju nesto za drzavu to se odmah uradi kao na primer da te komunalni policajac kazni ako nenosis masku.E moj drzavo jako nisko si pala!

    49
    6

    Podelite komentar

  • Laki

    5. januar 2021 | 16:05

    Dzaba vam sve to sto donosite te zakone, lepo to zvuci u medijima za ubiranje poena politicara koji donose ovakve zakone ali kome bree da se zalim kad me prodavac odbije I pravi budalom gde da idem kod koga kome da se obratim zivce da pogubis cimaju te aj tamo aj ovamo dodji sutra dodji prekosutra idi uplati takse pa dodji ko da je narod slobodan po ceo dan dokon pa moze da se bakce sa ovim problemima,dajte bre mail na kojem mozemo online da prijavimo te nepravilnosti a ne da gubimo dane I dane na poslu ,ljudi bre jos malo na mars odose a mi jos od saltera do saltera ,hocu bre da mogu online da prijavim problem I da se to resi I isto tako da budem obavesten da je proces zavrsen I resen.

    36
    2

    Podelite komentar

  • Hmm...

    5. januar 2021 | 16:06

    Pre ću gradjevinsku dozvolu da dobijem nego oni usvoje zakon o potrošačkim pravima.

    36
    2

    Podelite komentar