• 9

Beograd dobija nove autobuske stanice: Moraće da budu "pametne" i da otplaćuju same sebe

Procenjena vrednost posla je 52 miliona dinara

  • 9
Koronavirus, prevoz, ruka, autobus

Foto: Shutterstock

Beograd će uskoro dobiti pametna stajališta javnog prevoza, zasnovana na inovativnim tehnološkim rešenjima.

Sekretarijat za javni prevoz Grada Beograda raspisao je tender za primenu inovativnih rešenja na stajalištima javnog linijskog prevoza u konceptu pametnog grada. Prema tehničkoj dokumentaciji, na području 17 beogradskih opština postoji više od 5.000 registrovanih stajališta javnog linijskog prevoza, koji uključuje autobuski, tramvajski, trolejbuski prevoz, ali i minibuseve, BG voz linije i Vrabac servis za prevoz putnika u pešačkoj zoni.

Stajališni mobilijar čine nadstrešnice, stajališni platoi, stajališni stubovi, informativne table sa brojevima linija i ostali sadržaji stajališta. Predmet javne nabavke je inovativno rešenje u vezi sa stajalištima javnog prevoza primenom novih tehnologija, koje mora biti ekološko, u konceptu pametnog grada, zatim, da predstavlja benefit za građane i da je ekonomski isplativo.

- Ekonomska isplativost podrazumeva da ekonomski ciklus sistema mora biti zaokružen i da ne zahteva nakon implementacije i puštanja u rad sistema dodatna ulaganja, već sam od sebe treba da finansira tekuće održavanje i da u periodu od 48 meseci povrati 100% uloženih sredstava - navodi se u tenderskoj dokumentaciji.

Rok za implementaciju primene inovativnog rešenja je 150 dana od dana usvajanja idejnog rešenja od strane naručioca i potrebno ga je realizovati na najmanje četrdeset stajališta javnog linijskog prevoza u Beogradu.

Procenjena vrednost posla je 52 miliona dinara bez PDV-a, a nabavka se sprovodi u konkurentnom postupku sa pregovaranjem. Rok za podnošenje ponuda je 1. februar.

Znate li koliko mora da bude udaljeno jedno stajalište od drugog? Ili kako mora da bude natkriveno? Čitajte u našem posebnom tekstu. 

(Telegraf Biznis)

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dejan

    Bolje bi bilo da uvedete normalan javni prevoz na svoh 17 opština, a ne da ljudi iz treće zone imaju polaske na svaka 2-3 sata....i da prilagodite cenu prevoza standardu gradjana, a ne da cena karte iz treće zone košta 179 dinara u jednom pravcu. A i što se tiče stajališta bolje da ste na celioj teritoriji grada svako stajalište označili, ne da prigradske opštine i naselja nemaju apsolutno nikava stajališta, autobusi staju kraj bandera.... Kažete u Gradu Beogradu ima 5000 stajališta a vi ćete nekih 48 samo da modernizujete, pa svaka čast, napredno nema šta, ostala 4952 stajališta ćete dovesti u red za nekih 100 godina, jeli tako

  • Nyx

    Opet nova stajalista?

  • Balkanski špijun

    Na svakih 5 godina se menjaju stanice. O čemu se radi..? Neke se menjaju konstantno, dok ima staničnih mesta gde uopšte nema stanice - kao na primer kod narodnog muzeja..

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke