Jat tehnika dobila novi posao: Novi klijent za održavanje CFM motora iz Rusije
Gotovo pola kapaciteta grupe se nalazi u Beogradu
Kompanija Jat Tehnika dobila je novi posao za remont motora CFM-56. Naime, neimenovana avio-kompanija iz Rusije će u prvom turnusu u Beograd poslati šest svojih CFM motora.
Pjotr Kacor, direktor novog vlasnika Jat Tehnike kompanije Avia Prime, kazao je da je srpski MRO provajder počeo sa uslugama održavanja ovog tipa motora među prvima u regionu:
- Jat Tehnika je i dalje destinacija u centralnoj i jugoistočnoj Evropi za ovu vrstu posla. Tržište za održavanje motora CFM56 je trenutno veoma aktivno i naše analize tržišta pokazuju da postoji manjak ovog tipa pogonskih grupa i delova za njih. Nudimo rešenja za kompletno održavanje motora, remont, njihovo testiranje rada uz stok rezervnih delova. Serija 3 ovog tipa motora koristi se većinom na kargo avionima i malo MRO provajdera ima usluge održavanja za tu konkretnu seriju - rekao je kaže Kacor za portal Tango six i naglašava da je Jat Tehnika promenila i svoju poslovnu logiku kada su usluge održavanja motora u pitanju.
- Korona kriza koja je razorila avio-kompanije i posledično MRO sektor bila nam je dodatna motivacija da uvedemo nova, efikasnija, rešenja u poslovanju i da usporimo gubitak novca. Povećali smo likvidnost i stabilizovali srpski MRO. Prvi koraci u sklopu ove strategije bili su da eliminišemo praksu da treća lica, drugi MRO provajderi, održavaju CFM motore u Jat Tehnici, da praktično iznajmljuju naše kapacitete za sebe. Tako su sve četiri linije za ove poslove ostale nama i otvorene za naš direktan rad sa postojećim i novim klijentima. Ruska kompanija je prvi klijent u ovom novom konceptu poslovanja a bila je klijent Jat Tehnike već dugo godina -rekao je Kacor.
Gotovo pola kapaciteta grupe se nalazi u Beogradu, sa mogućnošću održavanja 14 letelica u isto vreme. Servisiraju letelice Lufthanza grupe, ASL grupe, Er Srbije, San Ekspresa, SAS-a, Finera, Izi džeta, Nordstara, UTera, Pobede i nekoliko lizing kompanija.
Akvizicija Jat Tehnike bila je ključna u zaokruživanju portfolia.
Video: Jatko je bio posebna beba: Rodio se na 8.000 metara visine, a krstili ga po avio-kompaniji
(Telegraf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbog Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DARKO 100%
Nema boljih avio mehanicara u evropi i u svetu, od Jatovih aviomehanicara,nista se ne prepusta slucaju i na svaki milimetar aviona se obraca posebna paznja,to vam odgovorno tvrdim i oni zasluzuju svi da dobiju neko priznanje od drzave,jer oni od babe prave devojku🛫
Podelite komentar
Vlada
Kasnoooo.Jat je imao najmoderniji probni sto za testiranje CFM-ovih motora kada su kupljeni avioni B737.Ako ne gresim,prvi je dosao u Jugoslaviju 1984.Samo su Francuzi imali nesto bolji probni od nas.To je tada bilo vrhunac tehnickog dostignuca sa kojim smo mi bili i konkurentni i privilegovani.Na zalost,za proteklih 30 godina taj sto je samo propadao.Nije apgrejdovan da bi se na njemu mogla vrsiti ispitivanja takodje CFM motora,ali -5B koje koristi A320 family,kao i -7B koje koristi B737NG.Bio sam rukovodilac u Jat Tehnici.Pisali smo dopise Ministarstvu saobracaja Trazili da nam se odobre sredstva za pomenuto apgrejdovanje.Slali kost benefit analize i objasnjavali da se ulozeno vraca za 2 godine sa potencijalno ogromnim profitom posle tog perioda.Dzaba.Nismo udostojeni ni odgovora.Mozda se i odradi tih par motora za Ruse iako je odliv strucnig kadra poveliki.Ali to su motori CFM sa povlakom 3 koje koristi stara generacija Boeinga.Prakticno su "mrtvi".Ne isplati se ulagati milion ipo USD u restauraciju perfomansi jednog motora da bi se dobilo jos par hiljada ciklusa kada se za taj novac mogu kupiti prakticno 2 motora sa prizemljenog Boeinga 737-300/400/500 koji ce imati 1000 ili 2000 ciklusa manje nego taj sto ce za 2 meseca izaci iz radionice.Svaka cast na poslu ali bice da Rusi debelo grese u racunici.Recimo Americka Delta i dalje koristi MD 80/81/82 ali kako kome motoru isticu resursi,ne salje se u radionicu nego se od npr.5 takvih motora,sastavlja 1 u radionici.Bez dodatnih ulaganja.Ali koga to zanima.Jat Tehnika je imala ogroman potencijal ali je Jat,pa zatim i Air Serbia,uvek imala neuporedivo bolji tretman u nasem Ministarstvu saobracaja.
Podelite komentar
Раднаскела
О чему ови причају?! Јат техника је будзашто продата Чесима, ови су већ распарчали и распродали већину опреме. Али то за неписмене није битно, важно да се пишу хвалоспеви о квази успесима Првог и његових.
Podelite komentar