Jat tehnika dobila novi posao: Novi klijent za održavanje CFM motora iz Rusije

Komentari

  • Раднаскела

    20. mart 2021 | 20:33

    О чему ови причају?! Јат техника је будзашто продата Чесима, ови су већ распарчали и распродали већину опреме. Али то за неписмене није битно, важно да се пишу хвалоспеви о квази успесима Првог и његових.

  • Miki

    20. mart 2021 | 19:49

    I Jat tehnika je nazalost prodana stranoj kompaniji!

  • Vlada

    20. mart 2021 | 18:37

    Kasnoooo.Jat je imao najmoderniji probni sto za testiranje CFM-ovih motora kada su kupljeni avioni B737.Ako ne gresim,prvi je dosao u Jugoslaviju 1984.Samo su Francuzi imali nesto bolji probni od nas.To je tada bilo vrhunac tehnickog dostignuca sa kojim smo mi bili i konkurentni i privilegovani.Na zalost,za proteklih 30 godina taj sto je samo propadao.Nije apgrejdovan da bi se na njemu mogla vrsiti ispitivanja takodje CFM motora,ali -5B koje koristi A320 family,kao i -7B koje koristi B737NG.Bio sam rukovodilac u Jat Tehnici.Pisali smo dopise Ministarstvu saobracaja Trazili da nam se odobre sredstva za pomenuto apgrejdovanje.Slali kost benefit analize i objasnjavali da se ulozeno vraca za 2 godine sa potencijalno ogromnim profitom posle tog perioda.Dzaba.Nismo udostojeni ni odgovora.Mozda se i odradi tih par motora za Ruse iako je odliv strucnig kadra poveliki.Ali to su motori CFM sa povlakom 3 koje koristi stara generacija Boeinga.Prakticno su "mrtvi".Ne isplati se ulagati milion ipo USD u restauraciju perfomansi jednog motora da bi se dobilo jos par hiljada ciklusa kada se za taj novac mogu kupiti prakticno 2 motora sa prizemljenog Boeinga 737-300/400/500 koji ce imati 1000 ili 2000 ciklusa manje nego taj sto ce za 2 meseca izaci iz radionice.Svaka cast na poslu ali bice da Rusi debelo grese u racunici.Recimo Americka Delta i dalje koristi MD 80/81/82 ali kako kome motoru isticu resursi,ne salje se u radionicu nego se od npr.5 takvih motora,sastavlja 1 u radionici.Bez dodatnih ulaganja.Ali koga to zanima.Jat Tehnika je imala ogroman potencijal ali je Jat,pa zatim i Air Serbia,uvek imala neuporedivo bolji tretman u nasem Ministarstvu saobracaja.

  • DARKO 100%

    20. mart 2021 | 17:35

    Nema boljih avio mehanicara u evropi i u svetu, od Jatovih aviomehanicara,nista se ne prepusta slucaju i na svaki milimetar aviona se obraca posebna paznja,to vam odgovorno tvrdim i oni zasluzuju svi da dobiju neko priznanje od drzave,jer oni od babe prave devojku🛫