Jat tehnika dobila novi posao: Novi klijent za održavanje CFM motora iz Rusije
Gotovo pola kapaciteta grupe se nalazi u Beogradu
Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:
- Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
- Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
- Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
- Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
- Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
- Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
- NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
<% message.text %>
Раднаскела
О чему ови причају?! Јат техника је будзашто продата Чесима, ови су већ распарчали и распродали већину опреме. Али то за неписмене није битно, важно да се пишу хвалоспеви о квази успесима Првог и његових.
Miki
I Jat tehnika je nazalost prodana stranoj kompaniji!
Vlada
Kasnoooo.Jat je imao najmoderniji probni sto za testiranje CFM-ovih motora kada su kupljeni avioni B737.Ako ne gresim,prvi je dosao u Jugoslaviju 1984.Samo su Francuzi imali nesto bolji probni od nas.To je tada bilo vrhunac tehnickog dostignuca sa kojim smo mi bili i konkurentni i privilegovani.Na zalost,za proteklih 30 godina taj sto je samo propadao.Nije apgrejdovan da bi se na njemu mogla vrsiti ispitivanja takodje CFM motora,ali -5B koje koristi A320 family,kao i -7B koje koristi B737NG.Bio sam rukovodilac u Jat Tehnici.Pisali smo dopise Ministarstvu saobracaja Trazili da nam se odobre sredstva za pomenuto apgrejdovanje.Slali kost benefit analize i objasnjavali da se ulozeno vraca za 2 godine sa potencijalno ogromnim profitom posle tog perioda.Dzaba.Nismo udostojeni ni odgovora.Mozda se i odradi tih par motora za Ruse iako je odliv strucnig kadra poveliki.Ali to su motori CFM sa povlakom 3 koje koristi stara generacija Boeinga.Prakticno su "mrtvi".Ne isplati se ulagati milion ipo USD u restauraciju perfomansi jednog motora da bi se dobilo jos par hiljada ciklusa kada se za taj novac mogu kupiti prakticno 2 motora sa prizemljenog Boeinga 737-300/400/500 koji ce imati 1000 ili 2000 ciklusa manje nego taj sto ce za 2 meseca izaci iz radionice.Svaka cast na poslu ali bice da Rusi debelo grese u racunici.Recimo Americka Delta i dalje koristi MD 80/81/82 ali kako kome motoru isticu resursi,ne salje se u radionicu nego se od npr.5 takvih motora,sastavlja 1 u radionici.Bez dodatnih ulaganja.Ali koga to zanima.Jat Tehnika je imala ogroman potencijal ali je Jat,pa zatim i Air Serbia,uvek imala neuporedivo bolji tretman u nasem Ministarstvu saobracaja.