• 6

Čamdžije na Uvcu imaće više od 2 godine da zamene motore: Propisano je i kako se gradi pored jezera

Nacrt predviđa novi režim zaštite ovog područja, kao i mere kojima će se, između ostalog, definisati prelazni rok za prelazak motornih čamaca i drugih plovila na električni pogon

  • 6
Zlatarsko jezero, Kokin Brod

Foto: Vesna Bjelić

Ministarstvo zaštite životne sredine oglasilo je javni uvid u Nacrt uredbe o proglašenju i studiji zaštite Specijalnog rezervata prirode Uvac, a predviđeno je da javna rasprava o ovim dokumentima traje do 14. maja.

Prema našim saznanjima, ono što se najviše čekalo, a i zbog čega je najavljen protest, jeste odluka o zabrani motornih čamaca. Kako saznajemo, taj prelazni rok biće duži od dve godine, odnosno čak i 3 godine. 

Nacrt predviđaja novi režim zaštite Uvca, kao i mere kojima će se definisati prelazni rok do kada motorni čamci i druga plovila koja se koriste na tom lokalitetu treba da pređu na električni pogon.

Dokumenti mogu da se nađu na sajtovima Ministarstva životne sredine i Zavoda za zaštitu prirode Srbije.

Uvac se nalazi između masiva Zlatibora, Čemernice, Javora i Zlatara, na teritoriji opština Nova Varoš, Sjenica i Priboj.

Zavod za zaštitu prirode Srbije dostavio je krajem 2019. godine Ministarstvu zaštite životne sredine Studiju zaštite Uvca, te je Ministarstvo pokrenulo postupak revizije zaštite tog područja.

Međutim, kasnije je, zbog epidemiološke situacije postupak odložen, a novim Nacrtom Uredbe se postupak nastavlja.

Kako je ranije najavila resorna ministarka Irena Vujović, predviđeno je da nakon revizije na ovom području bude povećana površina pod zaštitom sa 7.543 hektara na 11.746 hektara, da se uspostavi i prvi stepen zaštite, odnosno režimi zaštite prvog, drugog i trećeg stepena.

Vlasnici plovila na Zlatarskom jezeru prvo su zakazali, pa otkazali protest.

- Pojedini elektro motori se jako brzo prazne i nemoguće obaviti vožnju, čamac bi stao nasred jezera. Ovi čije batarije mogu dugo da traju su poprilično skupi i zato je potreban odrđen vremenski period kako bi mogli da uložimo u to. Ne bežimo od te uredbe i nadamo se da se na ovaj način konačno pronaći zajedničko kompromisno rešenje koje je za dobrobit svih. Za razvoj turizma na Zlataru, ali i za očuvanje životne sredine - izjavio je za Rinu Danilo Paunović vlasnik čamca na Uvačkom jezeru.

Nacrt, osim ovog dela o motorima, sadrži i važne detalje oko gradnje u tom području. Tako, jedna od stavki podrazumeva tradicionalno korišćenje kamena, gline i drugog materijala za lokalne potrebe.

Telegraf Biznis je ranije pisao kako bi objekti na domaćim planinama trebalo da izgledaju, ili bolje rečeno - na koji način moraju biti podizane. To se naročito odnosi na Taru, najmanje "urbanizovanu". Ta planina je simbol netaknute prirode, ali problem s ilegalnom gradnjom sada već poprima veće obime.

Međutim, dosta toga će se prepisati i na druge planine i zaštićena područja.

Video: Lepa vest stuže sa Zlatara: Nakon šest decenija jeleni se vratili na ovu planinu

(V.B.)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • doberman

    znači dizel agregat i teraj motor na struju, dizel električne podmornice, poslednji modni krik Sovjeta.

    0
    0

    Podelite komentar

  • Dragan

    a helikopteri mogu i dalje nesmetano da nadlecu gnezda orlica malih dok oni od straha padaju u vodu i na stene.. tu nema kazne..

    2
    0

    Podelite komentar

  • Mile

    A šta je sa Drinom i pravljenjem vikendica kao na divljem zapadu??? Tamo kome treba, odabere mesto, razvuče parče kanapa, stavi još par plastičnih gajbi i kaže ovo parče zemlje je moje!!!! Divlji zapad!!! Država i opštinske vlasti uopšte ne reaguju na divlju gradnju vikendica. Nigde kanalizacije... Užas...!!!!!

    2
    0

    Podelite komentar

Google preporuke