Čamdžije na Uvcu imaće više od 2 godine da zamene motore: Propisano je i kako se gradi pored jezera
Ministarstvo zaštite životne sredine oglasilo je javni uvid u Nacrt uredbe o proglašenju i studiji zaštite Specijalnog rezervata prirode Uvac, a predviđeno je da javna rasprava o ovim dokumentima traje do 14. maja.
Prema našim saznanjima, ono što se najviše čekalo, a i zbog čega je najavljen protest, jeste odluka o zabrani motornih čamaca. Kako saznajemo, taj prelazni rok biće duži od dve godine, odnosno čak i 3 godine.
Nacrt predviđaja novi režim zaštite Uvca, kao i mere kojima će se definisati prelazni rok do kada motorni čamci i druga plovila koja se koriste na tom lokalitetu treba da pređu na električni pogon.
Dokumenti mogu da se nađu na sajtovima Ministarstva životne sredine i Zavoda za zaštitu prirode Srbije.
Uvac se nalazi između masiva Zlatibora, Čemernice, Javora i Zlatara, na teritoriji opština Nova Varoš, Sjenica i Priboj.
Zavod za zaštitu prirode Srbije dostavio je krajem 2019. godine Ministarstvu zaštite životne sredine Studiju zaštite Uvca, te je Ministarstvo pokrenulo postupak revizije zaštite tog područja.
Međutim, kasnije je, zbog epidemiološke situacije postupak odložen, a novim Nacrtom Uredbe se postupak nastavlja.
Kako je ranije najavila resorna ministarka Irena Vujović, predviđeno je da nakon revizije na ovom području bude povećana površina pod zaštitom sa 7.543 hektara na 11.746 hektara, da se uspostavi i prvi stepen zaštite, odnosno režimi zaštite prvog, drugog i trećeg stepena.
Vlasnici plovila na Zlatarskom jezeru prvo su zakazali, pa otkazali protest.
- Pojedini elektro motori se jako brzo prazne i nemoguće obaviti vožnju, čamac bi stao nasred jezera. Ovi čije batarije mogu dugo da traju su poprilično skupi i zato je potreban odrđen vremenski period kako bi mogli da uložimo u to. Ne bežimo od te uredbe i nadamo se da se na ovaj način konačno pronaći zajedničko kompromisno rešenje koje je za dobrobit svih. Za razvoj turizma na Zlataru, ali i za očuvanje životne sredine - izjavio je za Rinu Danilo Paunović vlasnik čamca na Uvačkom jezeru.
Nacrt, osim ovog dela o motorima, sadrži i važne detalje oko gradnje u tom području. Tako, jedna od stavki podrazumeva tradicionalno korišćenje kamena, gline i drugog materijala za lokalne potrebe.
Telegraf Biznis je ranije pisao kako bi objekti na domaćim planinama trebalo da izgledaju, ili bolje rečeno - na koji način moraju biti podizane. To se naročito odnosi na Taru, najmanje "urbanizovanu". Ta planina je simbol netaknute prirode, ali problem s ilegalnom gradnjom sada već poprima veće obime.
Međutim, dosta toga će se prepisati i na druge planine i zaštićena područja.
Video: Lepa vest stuže sa Zlatara: Nakon šest decenija jeleni se vratili na ovu planinu
(V.B.)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
cabecsbb@gmail.kom
Da se ja pitam,dozvolio bih samo čamce na vesla ,kajake,kanue ! Lenjivcima je sve teško,hteli bi samo da kasiraju,a kada treba da se oznoje,onda im je sve problem i za sve su drugi krivi ! U Zapadnoj Srbiji se kaže " hoće hleba bez motike "-a pošto su iz tog kraja,znaju za tu narodnu izreku !
Podelite komentar
Dragoljub
Ne treba mnogo biti pametan. Samo treba uraditi sta rade npr. Svajcarci u njihovom parku prirode i takvu gradnju dozvoliti i voznju camcima.
Podelite komentar
123
2god??? Odmah zabraniti motore?? Za 2 god unistice rezervat🤬
Podelite komentar