• 0

Od porodične kompanije u Grčkoj, do firme u Srbiji: Šta je danas Alumil

"Svrha postojanja ove institucije je da prenosimo know –how sa jedne generacije na drugu, podučavamo nove kolege, gradimo ih. S druge strane – našim partnerima / fabrikatorima, nudimo tehnička znanja kako bi iz Alumil sistema izvukli najbolje performanse", kaže Sandra Stevanović Ali Farahat

  • 0
Alumil Srbija Sandra Stevanović Ali Farahat, foto: Alumil Srbija
  • Snagu kompanije Alumil veoma dobro oslikava razvojni put, od porodične kompanije u Grčkoj do korporacije prisutne u 60 zemalja širom sveta, sa preko 2200 zaposlenih. Znamo da se jedna od fabrika nalazi i u Srbiji , u Novoj Pazovi. Da li možete da nam kažete nešto više o strukturi kompanije u Srbiji?

Alumil Yu Industry je deo Alumil Grupe, i u Srbiji posluje od 2003. godine, sa sedištem u Novoj Pazovi. Kao deo grupacije, Alumil Yu Industry sa 350 zaposlenih zauzima drugu poziciju po veličini  iza matične kompanije u Grčkoj.

U Srbiji je zastupljena kompletna organizaciona struktura kompanije, počev od proizvodnje, logistike, kontrole kvaliteta, prodajne mreže, distributivnih centara, stručnog tima koji pruža tehničku podršku i radi na većim i manjim projektima. Pored navedenih, zastupljene su i ostale službe koje podržavaju ove segmente poslovanja- finansije, administracija, marketing, ljudski resursi, IT služba i dr.

Ono što nas čini posebnim je da negujemo različitosti. Veliki kolektiv kao što je Alumil podrazumeva mnoštvo različitosti – ideja, vrednosti, potencijala. Smatramo da smo zato bogati, sa svim tim različitostima, i ohrabrujemo pojedince da svoje ideje podele s nama, i zato je jedna od naših pet vrednosti Inovativnost.

  • Prethodna godina je bila izazovna za sve. Kako je Alumil odgovorio na trenutnu situaciju vezanu za virus COVID – 19?

Prethodna, ali i ova godina su nas naučile da planiramo oprezno. Značajan rast u građevinskoj industriji se iz 2020. godine nastavio i u 2021.godini , što je uticalo na rast tražnje ali i proizvodnje. Svakako možemo da konstatujemo da je situacija sa pandemijom manje uticala na stabilnost okruženja i poslovanje u građevinskom sektoru, u odnosu na brojne druge grane privrede. S druge strane, kao i većina poslodavaca – bili smo prinuđeni da pristupamo fleksibilnije organizaciji poslovanja, stavljajući u fokus bezbednost i zdravlje zaposlenih. Izazov proizvodnih kompanija je što sami procesi proizvodnje ne mogu da se izmeste van naših postrojenja. Svaki novi talas korona virusa je od početka pandemije doneo sa sobom dodatnu brigu, naročito velikim kolektivima kao što je naš. Ipak izborili smo se, pre svega da podignemo svest svih kolega da je zdravlje na prvom mestu, a potom i kreirali bezbedno radno okruženje. Stvorili smo uslove u kojima će se zaposleni osećati sigurno. Rad od kuće je postao deo svakodnevice brojnim kolegama, a dobra infrastruktura i alati koje koristimo su nam olakšali online komunikaciju.

Danas kada je više nego ikada zdravlje na prvom mestu, obezbedili smo da svi naši zaposleni imaju pakete privatnog zdravstvenog osiguranja, i bez brige ostvaruju svoje potrebe. Stoga je još jedna od naših korporativnih vrednosti Timski rad ali i Lojalnost

  • Kako se situacija sa Covidom 19 odrazila na vašu organizaciju, da li je došlo do nekih promena?

Generalno, više smo usmereni jedni na druge, i imamo više razumevanja međusobno. Sada je već proteklo godinu dana od početka pandemije, i verujemo da je ovo ipak neka izvesnija godina kako po pitanju zdravlja, tako i poslovanja. Naučili smo da nam je porodica najvažnija uz zdravlje, da je briga o bližnjima, a tu mislimo i na kolektiv – takođe izuzetno važna.

Kao jedan od pozitivnih ishoda – svakako možemo reći da smo dosta toga naučili u prethodnom periodu. Tu bih pre svega navela rad u režimu na daljinu, ovladavanje određenim digitalnim veštinama.

Pristupili smo proaktivno u odgovoru na inicijativu Privredne komore Srbije kada je u pitanju organizovana imunizacija, i omogućili kolegama koje su izrazile želju da budu na prioritetnim listama za vakcinaciju.

Alumil Srbija Foto: Alumil Srbija
  • Svesni smo značaja ulaganja u zaposlene. Na koji način Alumil unapređuje svoj tim?

Građenje i razvoj  tima je dugotrajan proces, zahteva kontinuiran rad i pre svega model lidera koji vode timove i koji ih podržavaju u razvoju, učenju i realizaciji svakodnevnih poslova.

Alumil neguje kulturu koja je u isto vreme fleksibilna i podržavajuća sa otvorenim perspektivama za rast – kako pojedinca tako i timova na profesionalnom planu. Upravo ovakvo okruženje kreira dobro tlo za ideje na kojima svakodnevno radimo kako bismo ostvarili naš cilj a to naš slogan “Gradimo savršenost svakog dana” najbolje oslikava.

Alumil timovi na raspolaganju imaju savremene modele učenja. E-platforme za učenje sa izuzetno bogatim sadržajem programa dostupne su svakom zaposlenom po dolasku u kompaniju. Pored toga – nastojimo da pružimo I ostala specifična znanja kolegama, tako da su dostupni i drugi sadržaji za online učenje poput Moodle i Udemy korporativnih platformi.

Da bi naši timovi bili uspešni – lideri koji ih vode moraju biti role modeli. Podržavamo ih kroz rad u timovima i team building sesije. Kroz analizu razvojnih potreba, zajedno sa menadžment timom definišemo buduće planove razvoja, i radimo na njihovoj realizaciji.

Alumil Akademija je jedan od razvojnih centara znanja – dostupan kako zaposlenima, tako I našim partnerima. Svrha postojanja ove institucije je da prenosimo know –how sa jedne generacije na drugu, podučavamo nove kolege, gradimo ih. S druge strane – našim partnerima / fabrikatorima, nudimo tehnička znanja kako bi iz Alumil sistema izvukli najbolje performanse.

Ideja nam je da našu kulturu i karijerne mogućnosti približimo tržištu i budućim članovima Alumila, a obzirom na profile zaposlenih – mogućnosti su brojne.

Takođe naše Grupne politike su kreirane tako da kroz adekvatno strateško planiranje i dobro definisan sistem Upravljanja rezultatima – kreiramo jasne, ali i izazovne individualne planove.  S druge strane ovaj sistem se oslanja na dobro definisan sistem bonusa, jer nam je cilj da uspešne rezultate adekvatno nagradimo a time šaljemo poruku kako zaposlenima, tako I okruženju da imamo strateški i sveobuhvatan pristup radu timova.

(Telegraf.rs/PR)

Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>