• 1

Prevoznici očajni, fale im vozači kamiona sa jednom licencom: "Odvukoše ih plate od 3.000 evra"

Zemlju je napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača zbog većih plaća u EU

  • 1
špedicija, kamioni, kombiji, prevoz robe, kontrola kvaliteta Foto: Shutterstock

U Bosni i Hercegovini sve više nedostaju profesionalni vozači, a posebno onih koji imaju ADR licencu, odnosno koji su položili ispit za prevoz tekućih i opasnih stvari u cisternama, potvrdili su prevoznici za Nezavisne novine.

Po forumima i oglasima za zapošljavanje sve više se traže vozači s iskustvom koji prevoze cisterne tekućih i opasnih stvari, a prema podacima prevoznika, veliki broj njih je poslednjih godina, najviše zbog većih plata, otišao da radi u zemlje EU.

Tako je danas pronaći vozača cisterne u BiH postao veliki problem, a s tim se bore i neke razvijenije zemlje u svetu.

Nikola Grbić, predsednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, kaže da je u Bosni i Hercegovini stanje, kada je reč o vozačima, katastrofalno, te da oni najviše nedostaju.

- Između ostalih, manjka veliki broj vozača koji imaju ADR licencu, odnosno koji su položili ispit za prevoz tekućih i opasnih stvari u cisternama. Oni su bolje plaćeni od vozača kamiona - rekao je Grbić. Prema njegovim rečima, najveći razlog za nedostatak tog tipa vozača u Bosni i Hercegovini veće plaće u zemljama EU.

- Tamo zarađuju od 3.000 do 4.000 evra, a ovde im je mesečna plata bila od 1.500 (oko 766 evra) do 2.000 KM (oko 1.022 evra) - objasnio je Grbić.

On je istakao da je od 2019. godine BiH napustilo više od 5.000 profesionalnih vozača. Ono što je takođe jedan od problema, prema Grbićevom mišljenju, jeste i to da cena prevoza u BiH nije isplativa.

U Sloveniji zarada tri puta veća

- I tu naplatu čekamo od tri meseca do godinu dana, a nekad ne uspemo ni da naplatimo. To je veliki problem jer na taj način nismo konkurentni s Evropskom unijom i ne možemo povećati plate našim vozačima - objašnjava Grbić.

Jedan vozač cisterne iz Modriče koji je pre nekoliko godina otišao da radi u Sloveniju na prevozu tekućih i opasnih stvari rekao je da se odlučio za odlazak zbog gotovo tri puta veće plate.

- Godinama sam ovo radio u Bosni i Hercegovini, a ipak je ovo rizičan i vrlo odgovoran posao. Nisam bio zadovoljan primanjima pa sam se odlučio na odlazak - istakao je taj vozač.

Iz Agencije za posredovanje pri zapošljavanju Mojposao.ba rekli su ranije da je potražnja za profesionalnim vozačima kamiona i cisterni u Bosni i Hercegovini porasla za sedam posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Slično je i s potražnjom za vozačima autobusa.

Video: Naličje operacije Bugatti-Rimac: Nemci kontrolišu većinski paket hrvatske kompanije

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>