• 2

Komuniciraju rukama i nogama: Gradnja auto-puta uzela maha, po neimarima se navija sat kod Čačka

Radovi su u punom jeku, a trasa je već dobila svoje prve obrise

  • 2
Čačak auto-put

Foto: RINA

Čačanska sela koja se nalaze na deonici auto-puta od Preljine do Požege prethodnih meseci imaju duplo više stanovnika nego inače. Starosedeocima su komšije Kinezi koji rade na izgradnji auto-puta, a od ranih jutarnjih sati - nekada mirna sela sada su prava gradilišta.

Radovi su u punom jeku, a trasa je već dobila svoje prve obrise. Iako su pojedinci bili skeptični zbog svih promena koje su zadasile njihova sela, kažu da sa Kinezima nemaju nikakvih problema.

- Oni su tu skoro godinu dana. Bilo nam je neobično kad izađemo ispred kuće i vidimo toliko nepoznatih ljudi, ali oni su nas potpuno razuverili. Po njima možemo da navijamo sat, jer tačno u sedam ujutru mašine počinju da bruje i ne gase se do mraka - kaže Rada Vukajlović i dodaje:

"Neumorni su i rade izuzetno vredno. Mahom žive u kampovima ili u privatnom smeštaju. Ljubazni su, ali ne pričaju mnogo sa nama. Jedino kad traže šifru za internet, tada smo se sporazumevali "i rukama i nogama" dok nismo shvatili za šta su nas zamolili".

Auto-put do Prijevora ide dolinama reka Čemernice i Zapadne Morave, nakon koje ulazi u brdsko-planinski teren i zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru. Vredni neimari se svakodnevno susreću sa raznim problemima kao što su podzemne vode i gasovi, a problem je i klizanje terena.

Završetkom deonice do Pakovraća, koja je najavljena do kraja godine, pospešiće se brži protok saobraćaja kroz srce Srbije ka mnogim turističkim destinacijama.

- Mi to možemo da uradimo samo ako budemo radili svakog dana u tri smene. Mi to moramo tako da etabliramo. Nije dovoljno da radimo po dve smene od 10 sati, moramo da radimo 24 sata i to je knap da završimo ovo do kraja godine - kazao je Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Trasa budućeg auto-puta od Preljine do Požege, kažu građevinski stručnjaci, jedinstveno je gradilište u ovom delu Evrope. Zahtevna geomorfologija iziskivala je intenziviranje radova kineskih neimara, a ključni deo na potezu od Preljine do Pakovraća, tunel Trbušani, probijen je i u toku su završni radovi.

Deonica Preljina-Požega jedana je od najzahtevnijih na Koridoru 11, jer se na dužini od tridesetak kilometara grade tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.

Video: Ugostitelji izdržali pandemiju zahvaljujući ovom rešenju: Partner koji nam je pomogao da opstanemo

(Telegraf Biznis/Rina)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Razuman Srbin

    Nije baš sasvim jasno koji deo ove deonice će biti izgradjen do kraja 2021. godine. Sudeći prema sadašnjem stanju radova na terenu izgleda da to nije cela deonica. Na svim klipovima se ne vidi ni jedan tunel sem onog površinskog kod Trbušana. Pa gde je ostatak deonice?!

    0
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke