• 4

Manjak vozača postaje gorući problem: Proizvodi ne stižu do polica, kako se onda snabdeti?

Problemi u poslovanju, povezani sa izlaskom Britanije iz EU, pogađaju proizvodnju mesa, ali i prodavnice sa nameštajem i ostale trgovine na malo

  • 4
IKEA radnja

Foto: Shutterstock

Usporena proizvodnja, poremećni lanci snabdevanja, manjak materijala (npr. čipova), ali i radnika - posledica svega toga je nestašica proizvoda na tržištu, a osim firmi, trpi i krajnji kupac.

Recimo, Velika Britanija ima neviđeni problem da nađe kamiondžije, a tu zemlju nije pogodio samo kovid-19, već i Bregzit. Ipak, izazovi ove vrste prate ceo svoj.

Sada se i gigant iz oblasti nameštaja, Ikea, žali na problem snabdevanja, usled nedostatka vozača. Na čekanju je čak 1.000 proizvodnih linija. Pre svega, fali dušeka, a iz kompanije kažu da je to direktna posledica korona krize i Bregzita, piše britanski servis BBC.

Preduzeća, od dobavljača vakcina protiv gripa do firmi za hranu i piće, takođe muče muku sa snabdevanjem. Vlada VB je ranije rekla da "blisko sarađuje sa industrijom radi rešavanja sektorskih izazova". Ikea je rekla da su sve 22 njene prodavnice u Velikoj Britaniji i Irskoj imale problem sa snabdevanjem - za 10% svojih zaliha ili oko 1.000 linija proizvoda.

"Kao i mnogi trgovci na malo, i mi imamo stalne izazove sa našim lancima snabdevanja zbog kovida-19 i nedostatka radne snage, a sve je pogođeno transportom, sirovinama i nabavkom. Osim toga, vidimo sve veću potražnju kupaca jer sve više ljudi provodi više vremena kod kuće", rečeno je iz kompanije.

Problemi u poslovanju, povezani sa izlaskom Britanije iz EU, pogađaju i proizvodnju mesa. Nacionalno udruženje svinja upozorava kako je na farmi zaostalo 85.000 svinja, zbog znatnog nedostatka klanica i da ta brojka raste na 15.000 sedmično.

"Ako prerađivači nastave da ne uzimaju svinje, one će morati da odu negde", rekla je izvršna direktorka ovog udruženja, Zoe Davies. Apeluje se na vladu da preduzme mere za smanjenje nedostatka radne snage u pogonima, jer će, kako kažu, u suprotnom poljoprivrednici biti prisiljeni na teške izbore.

Video: Odrekao se karijere kako bi gajio puževe: Iz Francuske se preselio u selo i sprema specijalitete

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Kole

    Radim kao vozac kamiona za prevoz robe do marketa u Nemackoj. Robu mi natovare u kamion i dobijem raspored sta u koji market da istovarim. kad stignem u market istovarim robu viljuskarom na mesto koje su mi odredili. Nema mnogo voznje ali je malo vece zadrzavanje oko istovara. Radi se 8 h i plata mi je neto 3000 evra, placeno mi je penziono i zdravstveno osiguranje. Zasto sam izmedju rada u u Srbiji ili Nemackoj izabrao Nemacku? Razmisljao sam ako vec treba da ostavim rodno mesto gde sam stambeno obezbedjen i da zivim na asvaltu nekog veceg Srbskog grada, koji ima posao za vozace prevagnula je plata. U Srbiji bi ova plata od 3000 evra koju primam u Nemackoj bila misaona imenica, dobio bih u Srniji od gazde minimalac + nesto na ruke kao dopuna minimalcu, to je onaj deo na crno. Eto zasto mladi odlaze iz Srbije. Da je bilo posla u mom rodnom gradu, ne bih se dvoumio ostao bih ali kod nas je razvoj u par gradova a varosice i sela se prazne.

    0
    0

    Podelite komentar

  • Seep

    Isao u Nemacku i vratio se hoce za dzabe da im vozim neka hvala

    7
    1

    Podelite komentar

  • Map

    Vozace treba posteno platiti za njihov posao a njih ima dosta

    6
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke