Da li je i vama pica najslađa u ponoć? Zato ovaj biznis živi i u Srbiji, i tek će da "eksplodira"
Kada je s početka proleća 2020. nastupila pandemija kovida-19, ubrzo je postalo jasno da će jedna vrsta poslovanja biti u zenitu i verovatno trajno zavladati tržištem.
Ako ste odmah pomislili na onlajn svet - kupovinu i prodaju putem interneta, potpuno ste u pravu.
Restorani su morali da drže ključeve u bravama tokom značajnog dela prošle godine, a spas su pronašli u onlajn dostavi: poručivalo se sve, od kineske hrane, preko pica i burgera, pa do kuvanih jela. Naravno, i same modne i ostale radnje su opstale upravo zahvaljujući tom modelu.
Ipak, veće su šanse da se održi dominacija poručivanja hrane putem mreže, nego svega ostalog. Ljudi su i dalje željni obilazaka prodavnica i hoće da isprobaju i testiraju stvari uživo, bilo da je reč o odeći ili dušeku.
S druge strane, onlajn naručivanje hrane je i pre korone mnogima bio jedan od učestalih "hobija", posebno u sitne sate i vikendom. Šta građani Srbije najviše poručuju onlajn, kada govorimo o hrani?
Na prvom mestu je pomfrit, a onda slede pljeskavica, burger, pasta karbonara, hrana iz KFC-a, giros, flaširana voda, pasta bolonjeze, burito i na kraju pica kaprićoza.
Takođe, kako smo nedavno pisali, naši ljudi ovim putem sve češće poručuju i domaća tradicionalna jela, kao što su supe, pasulj, sarme, punjene paprike.
Trend se odavno proširio svetom, ali je počeo da dominira otkako je krenula korona. Recimo, Britanci su pre pandemije mesečno davali oko 38 funti za hranu za poneti i dostavu, a između proleća 2020. i 2021. - ta brojka se "popela" na 53 funte mesečno, po osobi.
Dakle, jedan Britanac prosečno potroši 15 funti više mesečno u post-kovid eri, na ovu vrstu zadovoljstva.
Nekome potrebne godine, njima su bili dovoljni meseci
Zanimljivo je da je ovaj sektor rapidno napredovao: za takve promene nekom biznisu obično treba tri do pet godina, a u ovom slučaju - sve se odigralo za nekoliko meseci. Dakle, kriza povezana sa koronom, odnosno karantinske mere - na neka poslovanja uticala je pozitivno.
Veliki lanci brze hrane, uključujući Burger King i Mekdonalds, takođe kažu da očekuju ekspanziju biznisa isporuke hrane na kućnu adresu. I kada prođe pandemija, ove navike će ostati.
To vidimo i na osnovu pojačane potražnje za radnicima, pre svega vozačima i dostavljačima. Takođe, raste broj privatnih firmi koje rade preko aplikacija kao posrednici između restorana i kupca.
U martu smo pisali, na osnovu podataka Centra za istraživanje javnih politika, da u Srbiji ima oko 356.000 korisnika aplikacija za dostavu hrane, te da oni u proseku hranu naručuju 2,7 puta mesečno i da te dostave prosečno vrede oko 1.300 dinara.
Sada je situacija, verovatno, još više uznapredovala.
Video: Koktel na vrata: Jednostavno rešenje francuskih ugostitelja
(Telegraf Biznis)
Video: Vučić na otvaranju deonice Moravskog koridora: "Ovo je najbolji put u Srbiji, pišemo istoriju"
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rajko
Ja mogu pice uvek . Naj slađa mi je u zoru kada se probudim . Volim kada je vrela 😤😌
Podelite komentar
Rasa
Pica,burek,pljeskavica....u bilo koje doba dana i noci....
Podelite komentar
Chance
Nikad ne jedem nocu, bar neka dobra navika u mom zivotu 🤣🤣
Podelite komentar