• 1

Danas je međunarodni dan podizanja svesti o bacanju hrane: Idemo u susret Nacionalnom danu davanja

Početkom septembra je počela akcija prikupljanja novčanih sredstava, a počev od ove nedelje, dostupan je i SMS broj 4540 za sve građane koji budu želeli da doniraju

  • 1
Azijska hrana, štapići

Foto: Shutterstock

Na Međunarodni dan podizanja svesti o bacanju hrane (IDAFLW), i u okviru kampanje "Spasimo hranu, spasimo humanost", petoro mladih likovnih umetnika iz Srbije danas je predstavilo svoje umetničke vizije o problemu prekomernog bacanja hrane i potrebi da se poveća solidarnost i pomogne onima kojima je pomoć najpotrebnija.

Događaj je obeležio početak treće faze kampanje "Spasimo hranu, spasimo humanost", koja će sadržati više akcija doniranja hrane tokom oktobra, sa akcentom na 9. oktobar, kada se obeležava Nacionalni dan davanja, i to serijom događaja širom Srbije.

Jovana Bojić, Aleksa Mišković, Vladimir Neckov, Jelena Janjić i Milica Cerovac su obećavajući talenti sa Fakulteta primenjenih umetnosti u klasi profesora Miroslava Lazovića, čija će dela na kojima su danas počeli da rade - biti izložena javnosti tokom obeležavanja Nacionalnog dana davanja 9. oktobra u Botaničkoj bašti "Jevremovac".

- Velika nam je čast što smo se pridružili ovoj kampanji i što imamo priliku da doprinesemo onim što najbolje radimo, a to je kroz našu umetnost. Pozivamo i druge građane da podrže kampanju, na najbolji mogući način, pa čak ia ako bi to bilo jednostavnim slanjem SMS poruke u vidu donacije - rekao je Aleksa Mišković, jedan od petoro mladih umetnika koji su danas slikali.

Istovremeno, kao podršku kampanji, restoran 369 koji posluje u sklopu MaxBet grupacije je pripremio 100 obroka koji su podeljeni prodavcima časopisa Lice ulice. Sedam odsto stanovništva u Srbiji živi na granici apsolutnog siromaštva (gotovo pola miliona ljudi), dok se, prema procenama, u Srbiji dnevno baca dva miliona kilograma hrane.

Kampanjom "Spasimo hranu, spasimo humanost", Koalicija za dobročinstvo ukazuje na ovaj problem i utiče na povećanje svesti kod građana o problemu bacanja hrane i nedovoljnih donacija hrane, i takođe doprinosi unapređenju praksi koje će podstaći povećanje donacija hrane.

Fondacija Divac

Foto: Fondacija Divac

Početkom septembra je počela akcija prikupljanja novčanih sredstava, a počev od ove nedelje, dostupan je i SMS broj 4540 za sve građane koji budu želeli da doniraju.

Svaka SMS poruka se naplaćuje 100 dinara uključujući PDV, dok će sve novčane donacije koje budu prikupljene kroz ovu inicijativu biti preusmerene na doniranje osnovnih životnih namirnica ugroženim građanima  najnerazvijenijim delovima naše zemlje. Za više informacija posetite veb sajt spasimohranu.rs.

- Ove godine, 9. oktobra, obeležavamo Nacionalni dan davanja po četvrti put, i ove godine smo posebno ponosni na podršku u promociji i prikupljanju donacija hrane koju nam je pružilo preko 20 kompanija - rekao je Željko Mitkovski, menadžer Projekta za unapređenje okvira za davanje, ispred Fondacije Ana i Vlade Divac.

Do sada su kampanju "Spasimo hranu, spasimo humanost" podržale kompanije Lidl Srbija, Delez Srbija, DM, Nestle, zatim Američka privredna komora u Srbiji (AmCham), Hemofarm fondacija, Eurobanka, Erste banka, advokatska kancelarija Živković-Samardžić, advokatska kancelarija Gecić Law, BlackRock, Elixir Group, FoodScaleHub, NALED, Carnex, Fond B92, MaxBet Group, Bar and Restaurant 369, Telenor, MTS, A1, McDonalds, Bambi i MK grupa, a očekuje se podrška još većeg broja kompanija i organizacija.

Nacionalni dan davanja i kampanja "Spasimo hranu, spasimo humanost" realizuju se u sklopu Projekta za unapređenje okvira za davanje koji sprovodi Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Ostali članovi Koalicije su Trag fondacija, Catalyst Balkans, SMART Kolektiv, Srpski filantropski forum, Forum zaodgovorno poslovanje i Privredna komora Srbije.

Video: Odrekao se karijere kako bi gajio puževe: Iz Francuske se preselio u selo i sprema specijalitete

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Viki

    Veliki marketi bacaju ispravnu hranu na tone i imaju čuvare koji ne dopustaju sirotinji da je uzme, nego se unistava.

    1
    0

    Podelite komentar

Google preporuke