• 1

Gorivo će uticati na cene hrane, kaže šef Rajanera: "Dok ne nađemo rešenje, ja ću otići u penziju"

Uprkos zabrinutosti oko rokova, šef avio-giganta misli da je potrebno postaviti ambiciozne ciljeve

  • 1
Avion aerodrom radnik

Foto: Shutterstock

Izvršni direktor kompanije Rajanera priznao je potrebu za ambicioznim održivim ciljevima za avo-gorivo, istovremeno izražavajući zabrinutost zbog toga kako bi to moglo da utiče na cene hrane.

Majkl O'liri je rekao da njegova kompanija ulaže mnogo novca u istraživanje održivog avio goriva ili SAF -a. U aprilu su dve organizacije pokrenule održivi centar za istraživanje vazduhoplovstva podržan sa 1,5 miliona evra donacije avio-kompanije.

Osim što će se fokusirati na SAF, centar će se baviti i merenjem buke i pogonskim sistemima za avione.

Rajaner je i sam postavio cilj da 12,5% svojih letova obezbedi a SAF -om do 2030. godine. Ali u razgovoru za CNBC, O'Liri je rekao da misli da je to veoma ambiciozan cilj i da nije siguran da će uspeti do te godine.

Nastavio je da govori o tome i osvrnuo se na šire efekte povećanja upotrebe SAF. "Ipak, dugoročno sam zabrinut zbog održivih avio-goriva ... kako će to da utiče na cene hrane u budućnosti?"

„Mislim da ćemo dostići tačku u narednih 10 ili 20 godina u kojoj će se pojaviti izazovi ne samo za avio-industriju, već i za industriju uopšte, oko održivih goriva za vazduhoplovstvo, gde sve može imati rastući uticaj na hranu cene.”

Iako Agencija Evropske unije za bezbednost vazduhoplovstva kaže da „ne postoji jedna međunarodno dogovorena definicija“ održivog vazdušnog goriva, opšta ideja je da se može koristiti za smanjenje emisije štetnih gasova.

Proizvođač aviona Erbas opisuje održiva vazduhoplovna goriva kao „napravljena od obnovljivih sirovina“, na primer, na bazi useva ili korišćenog jestivog ulja i životinjske masti.

Uprkos zabrinutosti, O'Liri je rekao da je siguran da je potrebno postaviti ambiciozne ciljeve.

„Evropska unija je postavila cilj od 5% održivog vazdušnog goriva do 2030. godine“, rekao je on. "Mislimo da možemo bolje od toga - mislim da ćemo doći do 10%. A da li možemo da dođemo do 12 i po procenata, nisam siguran, ali znam da ako sada ne uložimo u istraživanje i tu tehnologiju, sigurno nećemo stići daleko".

Ogromni izazovi

Prema Međunarodnoj agenciji za energiju, emisija ugljen -dioksida iz vazduhoplovstva brzo je porasla u poslednje dve decenije. To, napominje se, predstavlja oko 2,8% globalne emisije CO2 usled sagorevanja fosilnih goriva.

Dodatno, ta industrija se opisuje kao jedan od najbrže rastućih izvora emisije gasova efekta staklene bašte koji pokreću globalne klimatske promene. Dodaje se da je putovanje avionom najzahtevnija aktivnost koju pojedinac može da uradi.

Kako raste zabrinutost oko održivosti i životne sredine, diskusije o avijaciji su se sve više fokusirale na to kako bi nove inovacije i ideje mogle da smanje uticaj sektora na životnu sredinu.

Prave se avioni koji ne koriste više gorivo, a i Erbas najavljuje tri konceptualna aviona na vodonik. Međutim, evropski vazduhoplovni gigant tvrdi da bi oni mogli da uđu u upotrebu tek 2035. godine.

O'Liri je bio oprezan kada su u pitanju izgledi za nove i nove tehnologije u ovom sektoru.

"Mislim da bismo ponovo morali da budemo iskreni", rekao je. „Svakako, naredne decenije mislim da nećete videti ništa - nema tehnologije koja bi zamenila mlazni pogon tako brzo".

"Ne vidim dolazak održivih goriva, ili električnih pogonskih sistema, svakako ne pre 2030. godine", rekao je on. „Tako da će to svakako biti nakon što moja karijera u avio industriji završi ...", naveo je on.

Video: Opet traže stjuardese, a ovo su uslovi za zaposlenje

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Djoka

    Da da kad bi se lagaliii poskupeo prevpz poskupele otkupne cene hrane kod proizvodjaca seljaka😂KAD BI SE LAGALI KAKO VAS NIJE SRAMOTA FASISTIII STA RADITE

    1
    0

    Podelite komentar

Google preporuke