• 0

Domaća kompanija prvi put izlaže u Dubaiju: Premijerno predstavili prvi srpski ramjet motor

Na sajmu u Dubaiju po prvi put je predstavljen i konceptualni dizajn bespilotne letelice Skyracer

  • 0
Prvi domaći motor Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kompanija Green Power Turbine Systems (GPTS) ušla je ove godine u istoriju najvećeg bliskoistočnog vazduhoplovnog sajma kao prva srpska kompanija koja je na njemu izlagala u formi štanda. Iako je Srbija indirektno uticala na projektovanje ili izradu nekoliko letelica koje su do sada bile izlagane u Dubaiju ovo je prvi put da imamo predstavnika u glavnoj hali sajma sa sopstvenim štandom koji je odmah pored Boingovog i Roskosmosovog.

GPTS je bio prisutan na gotovo svim sajmovima naoružanja i vojne opreme širom planete ove godine. Za Dubai su odlučili da premijerno predstave nekoliko razvojnih koncepata a ono što je možda najinteresantnije i svakako istorijski za domaću vazduhoplovnu industriju – prikazali su svoj projekat ramjet (nabojnomlaznog) motora pod oznakom RJE-100-A-003.

Radi se o radnom motoru koji je opitovan u Beogradu gde su, kako su iz GPTS-a rekli za Tango Six, dokazani svi parametri rada. Brzina koju će motor moći da dostigne je do 2 Maha, potisak je 8 tona i kako su rekli biće polazni osnov budućih projekata krstarećih protivbrodskih raketa (pravi region za prodaju ove namene) ili drugih namena, u zavisnosti od budućih klijenata. Kompanija je za sajam i predložila dizajn supersonične rakete koju će pogoniti ovaj motor nazvane RS-600. Ne isključuju ni mogućnost tehnološkog transfera drugim kompanijama ili zemljama.

Premijerno je takođe prikazan i koncept leteće mete ili višenamenske platforme (krstareće rakete na primer) pod nazivom SeaStorm koja bi mogla biti pogonjena turbojet motorom TJE-200 koji GPTS već serijski proizvodi. Kako su iz kompanije rekli za naš portal, očekivane performanse letelice su brzina od 0,8 Maha, domet do 200 kilometara uz bojevu nosivost do 125 kilograma.

Na sajmu u Dubaiju po prvi put je predstavljen i konceptualni dizajn bespilotne letelice Skyracer. Reč je letelici koja potencijalno može biti za civilnu ili vojnu namenu sa rešenjem nosećeg rotora i potisnih elisa. Planira se autonomija leta do 16 sati, maksimalna brzina do 320 kilometera na čas i nosivost ubojnog tereta do 100 kilograma.

Video: Direktor Air Monenegro za Telegraf o rezultatima nove crnogorske avio-kompanije i budućim planovima

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>