Da li će ovo veliko slavlje doći u Srbiju: Oglasi više ne mogu da nas prate na internetu
Usvojena zabrana praćenja na internetu radi oglašavanja
Veliko slavlje u Evropskom parlamentu Biljane Borzan i koalicije protiv oglasa koji nas prate na internetu. Tesnom većinom od jedva tridesetak glasova prošla je zabrana uzimanja podataka građana u svrhu oglašavanja na internetu.
Oglasi nas više neće pratiti te će nam biti osiguran kvalitetan pristup internet stranici čak i ako ne prihvatimo takozvane kolačiće.
“Internet je postao Divlji Zapad. Svi se tamo mogu lažno predstavljati, svako svakoga može da prati, uzima mu podatke, prevari i novčano oštetiti i svako svakome može nešto loše i lažno da kaže i napiše bez ikakvih posledica. Zato je krajnje vreme da se 22 godine star zakon o digitalnim uslugama promeni, a korisnici interneta zaštite od samovolje velikih platformi poput Facebooka, Googlea ili Youtubea”, kaže Biljana Borzan.
Vrlo je zadovoljna što su usvojeni njeni predlozi koje je uložila s kolegama socijalistima o zabrani oglasa koji nas prate na internetu.
„Čak 98,5 posto prihoda Facebooka/Meta i 83,3 posto prihoda Googlea se ostvaruje oglašavanjem. Korisnici vrlo često nisi ni svesni da gledaju u oglas, a ne u obični sadržaj, niti kako su web stranice došle do njihovih podataka na osnovi kojih im se pojavljuje oglas. Tesnom većinom smo proširili zabranu takvog oglašavanja s maloletnika na sve građane, uprkos snažnom lobiranju internet divova“, kaže Borzan.
Takvi oglasi i praćenje će se morati i moći jednostavno isključiti, a za ranjive grupe će biti odmah zabranjeni.
Video: Najveći pad Fejsbuka u istoriji: Sve o apokalipsi na društvenim mrežama i koliko je para izgubljeno
(Telegarf Biznis)
Video: Ovako do detalja izgleda rušenje nekada čuvenog hotela: Zbogom Jugoslavijo
Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
С-17
Браво за ово!
Podelite komentar