• 0
 ≫ 

Vlasnik čuvene brodarske kompanije merka "naslednicu" Alitalije?

 ≫ 

Čuveni italijanski brodovlasnik, pored svetskih voda, ima nameru da zauzme međunarodni vazdušni prostor

  • 0
Boeing, Boing, avion, kompanija, logo Foto: Tanjug/AP

Šezdeset pet godina nakon što je čuveni grčki brodski magnat Aristotel Onazis osnovao Olimpik Ervejz, još jedan moćan brodovlasnik planira da uđe u vazduhoplovne vode.

Ovoga puta, pričamo o Italiji.

Reč je o vlasniku brodarske kompanije MSC, Ðanluiđiju Aponteiju, koji merka naslednicu Alitalije. Ovaj 81-godišnjak, poznat pod nadimkom "kapetan", nada se da će, nakon što je od jednog broda stvorio današnju brodarsku imperiju, pokrenuti posao s kargo i putničkim avio-prevozom.

Time bi dopunio MSC-ov biznis pomorskog prevoza tereta i krstarenja, preneo je Rojters. Međutim, na tom putu, vremešnom italijanskom brodovlasniku predstoje veliki izazovi.

Alitalija je godinama bila veliki gubitaš na koga je vlada u Rimu potrošila oko 10 milijardi evra, u nastojanju da državnog avio-prevoznika "stavi na noge", a prošle godine je kao naslednicu Alitalije pokrenula kompaniju ITA Ervejz.

To znači da će vlada pomno pratiti bilo kakav dogovor, a ono što izgleda dobro na papiru možda neće biti lako u praksi, navodi Rojters.

- Prekookeanski i vazdušni kargo transport su dva vida prevoza tereta koji imaju više razlika nego sličnosti. Iz čisto poslovne perspektive, ovaj plan nije baš racionalan, a sinergija koju bi MSC dobio kupovinom bivše Alitalije ne može biti tako velika - kaže Peter Sand, glavni analitičar platforme Kseneta za merenje stope kargo prevoza u vazdušnom i okeanskom saobraćaju.

Ipak, ono što kompaniji MSC ide u prilog su veličina i resursi. Naime, poremećaji u globalnom lancu snabdevanja doneli su rekordne profite od više milijardi dolara najvećim svetskim brodarskim kompanijama, poput MSC-a koji je u privatnom vlasništvu, dajući im finansijsku moć da dugoročno promišljaju kako da razviju svoje poslovanje.

MSC, čiji pun naziv glasi Mediterranean Shipping Company, već je po kapacitetu svetski broj jedan u kontejnerskom transportu. Takođe je treća najveća kompanija na svetu koja se bavi krstarenjima i procenjuje se da će do 2025. postati druga po veličini, kada joj budu isporučeni naručeni kruzeri.

Video: Direktor Air Monenegro za Telegraf o rezultatima nove crnogorske avio-kompanije i budućim planovima

(Telegraf Biznis/ Tanjug)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>